Μ. Βατοπεδίου - Σκήτη Αγ. Δημητρίου

Κατηγορία:   Πεζοπορία

Μήκος διαδρομής:   6 χλμ

Χρόνος:  1 ώρα, 40 λεπτά

Υψομ. διαφορά ανάβασης:        420μ.

Βλάστηση:  δρύς

Πόσιμο νερό στη διαδρομή:   Οχι

Κατάσταση εδάφους:  μονοπάτι.

Δυσκολία διαδρομής:  Α-Β

Σήμανση:   Οχι

Από την είσοδο της μονής (1) ακολουθούμε το καλνετρίμι αριστερά και αμέσως στην διασταύρωση (2) πάμε δεξιά και βαδίζουμε σε καλντερίμι που τελικά εξελίσσεται σε δρόμο και πλησιάζει το ρέμα. Εδώ υπάρχει σημάδι που μας οδηγεί από μονοπάτι (3) σε δασικό δρόμο (4). Ο δρόμος μετά από λίγο διχάζεται και ακολουθούμε το αριστερό σκέλος. Μετά από λίγα μέτρα αφήνουμε τον δρόμο και μπαίνουμε σε φαρδύ μονοπάτι-καλντερίμι (5). Το μονοπάτι βγαίνει σε λίγο σε περιοχή που έχει αποψιλωθεί άλλα γρήγορα μπαίνει πάλι μέσα στο δάσος όπου κινείται παράλληλα με ρεματιά. Εδώ διακρίνουμε πολλά έργα ύδρευσης. Τελικά το μονοπάτι συναντά δασικό δρόμο (6) που καταλήγει σε κελί. Συνεχίζουμε το μονοπάτι αριστερά από το περιβόλι που κατηφορίζει στο ρέμα και ανηφορίζει στην απέναντι όχθη μέχρι την εγκατελημένη Σκήτη Αγ. Δημητρίου (7). (40 λεπτά).

Η συνέχεια του μονοπατιού παρουσιάζει δυσκολίες καθώς δεν υπάρχει σήμανση και το μονοπάτι έχει χρόνια να χρησιμοποιηθεί. Ακολουθούμε λοιπόν για λίγο τον δασικό δρόμο που κατηφορίζει εδώ και με λίγη προσοχή διακρίνουμε δεξιά την είσοδο του μονοπατιού (8) (καλντερίμι στην αρχή) που ανηφορίζει. Σε λίγο το μονοπάτι φτάνει μπροστά σε ερείπια κελιού και έχει κλείσει για αυτό ανηφορίζουμε απότομα αριστερά σε στενότερο μονοπάτι που μας βγάζει σε πολύ χορταριασμένο τρακτερόδρομο (9). Βαδίζουμε σε αυτόν τον δρόμο και μετά από 50μ μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι που κατηφορίζει τελικά σε ρεματιά. Περνώντας στην απέναντι όχθη το μονοπάτι ανηφορίζει κάπως απότομα και τελικά κάνει μια απότομη αριστερή στροφή (εδώ υπάρχει παλιά ταμπέλα) και βγαίνει σε δασικό δρόμο (10). Στο τελευταίο αυτό σκέλος το μονοπάτι είναι δύσβατο από πεσμένα κλαδιά και νεροφαγώματα ενώ η διασταύρωση με τον δρόμο δεν είναι εμφανής.

Βαδίζουμε τώρα στον δρόμο αριστερά και μετά από 30μ περίπου μπαίνουμε πάλι σε μονοπάτι (11) απότομο και δυσδιάκριτο που μας βγάζει πάνω στην ράχη (12). Εδώ πια μπαίνουμε σε καλό μονοπάτι που ανηφορίζει την ράχη ομαλά και καταλήγουμε σε φαρδύ δασικό δρόμο (13). Διασχίζοντας τον βαδίζουμε για λίγο σε μονοπάτι και στην συνέχεια ακολουθούμε τρακτερόδρομο που ανηφορίζει ΝΑ ενώ στην συνέχεια μπαίνει σε περιοχή όπου έχει γίνει αποψίλωση του δάσους και σε μερικά σημεία τα κλαδιά είναι παρατημένα πάνω στον δρόμο. Με αυτές τις δυσκολίες συναντάμε λίγο πιο πάνω το κεντρικό μονοπάτι Βατοπέδι-Καρυές (14). (1 ώρα)