Μ. Δοχειαρίου - Μ. Βατοπεδίου

Κατηγορία: Πεζοπορία

Μήκος διαδρομής: 11 χλμ

Χρόνος: 2 ώρες, 45 λεπτά

Υψομ. διαφορά ανάβασης: 500μ.

Βλάστηση: Καστανιές, δρύς

Πόσιμο νερό στη διαδρομή: Ναί

Κατάσταση εδάφους: μονοπάτι, δρόμος.

Δυσκολία διαδρομής: Α

Σήμανση: Ναι

Αυτή είναι ίσως η συντομότερη διαδρομή για την Μ. Βατοπεδίου από τα δυτικά στα ανατολικά. Το πρώτο σκέλος είναι συνδυασμός από το παλιό μονοπάτι και δασικούς δρόμους και δεν έχει σήμανση. Το δεύτερος σκέλος, από την κεντρική ράχη μέχρι την Μ. Βατοπεδίου είναι κυρίως μονοπάτι και έχει σηματοδοτηθεί πρόσφατα.

Από την είσοδο της μονής (1) ανηφορίζουμε στο καλντερίμι αριστερά και μώλις περάσουμε το μεγάλο κτήριο του ξυλουργείου στρίβουμε απότομα αριστερά πάλι σε καλντερίμι, περνάμε συρμάτινη πόρτα και ανηφορίζουμε με ζικ-ζακ σε φαρδύ χορταριασμένο μονοπάτι. Αυτό καταλήγει τελικά πάνω σε ράχη όπου υπάρχει δεξαμενή (2). Εδώ καταλήγει και τρακτερόδρομος. Το επόμενο σκέλος του μονοπατιού έχει κλείσει και για αυτό ακολουθούμε τον τρακτερόδρομο και στο σημείο που στρίβει αριστερά τον αφήνουμε και μπαίνουμε πάλι στον μονοπάτι (3). Αυτό κατηφορίζει σε ρεματιά και αρχίζει να ανηφορίζει και πάλι Ν ενώ στην συνέχεια στρέφεται Β και καταλήγει τελικά στην κορυφή ράχης σε τρακτερόδρομο (5). Μετά από 100μ ο δρόμος αυτός συναντά φαρδύ δασικό δρόμο (6). Τώρα ακολουθώντας δασικούς δρόμους φτάνουμε τελικά στην κεντρική κορυφογραμμή (10). (1 ώρα, 30 λεπτά) (δες χάρτη για διασταυρώσεις)

Εδώ φτάνει το μονοπάτι του «Μπέη» από Χέρα καθώς και το μονοπάτι από Μ. Κωσταμονίτου. Συνεχίζουμε τώρα για 50μ στον δρόμο και στην συνέχεια μπαίνουμε σε τρακτερόδρομο αριστερά (11). Αυτός τραβερσάρει αρχικά ανηφορικά και στην συνέχεια κατηφορίζει απότομα. Τελικά μπαίνουμε σε καλό μονοπάτι (12) που σε λίγο γίνεται καλντερίμι. Η συνέχεια δεν παρουσιάζει δυσκολίες. Αρχικά διασχίζουμε δασικό δρόμο (14) όπου το μονοπάτι αλλάζει κατεύθυνση και αρχίζει να κινείται Δ. Τελικά κατηφορίζει σε ρεματιά και βγαίνει πάλι σε δασικό δρόμο (15). Το επόμενο σκέλος έχει χαλάσει για αυτό ακολουθούμε τον δρόμο μέχρι να καβαλήσουμε ράχη και στην συνέχεια μπαίνουμε (16) πάλι στο μονοπάτι δεξιά από ξύλινη κατασκευή. Τώρα κινείται πάνω σε ράχη ομαλά και τερματίζει στην κοίτη ρεματιάς (18). Περνάμε απέναντι και κινούμαστε δεξιά από το ποτάμι για λίγα μέτρα μέχρι να συναντήσουμε δασικό δρόμο (19). Ακολουθούμε τώρα αυτόν το δρόμο Β-ΒΑ και σε λίγο βρίσκουμε σημάδι (20) που μας οδηγεί από μονοπάτι πάλι δίπλα στο ρέμα σε στενό χωματόδρομο (21). Βαδίζουμε τώρα σε αυτόν τον δρόμο που εξελίσσεται σε καλντερίμι και καταλήγει στην είσοδο του μοναστηριού (23). (1 ώρα, 15 λεπτά)