Μ. Χεροποτάμου - Καρυές - Μ. Ιβήρων

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 12 χλμ
Χρονος: 2.5 ώρες
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 400μ.
Βλαστηση: Δάσος βελανιδιές, καστανιές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Δρόμος, μονοπάτι.
Σημανση: Ναι (στις διασταυρώσεις)

Ανεβαίνουμε στην Μονή Ξηροποτάμου, είτε από την Δάφνη είτε από Μονή Παντελεήμονος (δες διαδρομή Μ. Ξενοφώντος - Αγ. Άννα). Στην Α πλευρά της μονής και ανηφορίζοντας δεξιά από τον εξωτερικό τοίχο, βρίσκουμε το χορταριασμένο καλντερίμι (1) που βαδίζει δεξιά από πέτρινο τοιχίο (δίπλα σε κτήματα με ελαιόδεντρα) ενώ στα δεξιά μας υπάρχει μεγάλη χαράδρα. Σε λίγο το μονοπάτι διχάζεται (2) και ένα σκέλος κατηφορίζει ενώ ένα δεύτερο συνεχίζει ευθεία. Αυτό το δεύτερο ακολουθούμε και μετά από λίγα μέτρα βγαίνουμε σε τρακτερόδρομο που έχει καταστρέψει το μονοπάτι (3). Ανηφορίζουμε απότομα σε αυτόν τον τρακτερόδρομο μέχρι να φτάσουμε σε μεγάλη δεξαμενή και στην συνέχεια στον κεντρικό δρόμο για Καρυές (4). Τώρα ακολουθούμε συνέχεια τον δρόμο που σε λίγο μπαίνει μέσα σε όμορφο δάσος και ανηφορίζει ομαλά μέχρι τον αυχένα στην θέση Σταυρός (5) (1 ώρα).

Ο δρόμος εδώ διχάζεται, και το αριστερό σκέλος πηγαίνει για Καρυές άλλα κάνοντας μεγάλο κύκλο. Εμείς συνεχίζουμε δεξιά και σε νέα διασταύρωση ακολουθούμε τον μικρότερο κατηφορικό δρόμο. Τελικά μετά από 50μ στο αριστερό μας χέρι φεύγει τρακτερόδρομος-παλιό μονοπάτι (6). Κατηφορίζουμε κάπως απότομα μέχρι να συναντήσουμε δασικό δρόμο πάνω σε μια απότομη στροφή του (7) και τον ακολουθούμε, αγνοώντας μικρότερους δρόμους που φεύγουν δεξιά. Στην διάρκεια της πορείας μπορούμε να διακρίνουμε και υπολείμματα από το καλντερίμι. Τελικά περνάμε πάνω από τα κτήματα της Μ. Κουτλουμουσίου και ο δρόμος σταματά (8) οπότε συνεχίζουμε σε φαρδύ καλντερίμι που μπαίνει σε λίγο στις Καρυές και συναντά το κεντρικό καλντερίμι ακριβώς απέναντι από τον φούρνο (9). (30 λεπτά)

Αριστερά πηγαίνει για Πρωτάτο και για τις μονές τις ΒΑ πλευράς. Εμείς στρίβουμε δεξιά και συνεχίζουμε ομαλά με ΝΑ κατεύθυνση, περνάμε ένα γεφυράκι και μπαίνουμε στον περίβολο της Μ. Κουτλουμουσίου. Περνάμε μπροστά από την είσοδο της μονής (10) και βγαίνουμε τελικά από την περίβολο όπου σταματά το καλντερίμι και συνεχίζει τσιμενταρισμένος δρόμος. Κατηφορίζουμε τώρα σε αυτόν τον δρόμο αγνοώντας κάποιους χωματόδρομους που φεύγουν δεξιά και αφού πάρει μια αριστερή στροφή προσέχουμε δεξιά για την είσοδο του μονοπατιού (11). Μπαίνουμε τελικά στο μονοπάτι που αρχικά είναι στενό άλλα σύντομα φαρδαίνει και γίνεται καλντερίμι, χαλασμένο κατά τόπους, που κατηφορίζει στα δεξιά ρεματιάς, συνέχεια μέσα σε πυκνό δάσος. Περνάμε τελικά μια διασταύρωση για καλύβια Παναγούδας (12) και αμέσως φτάνουμε σε μεγάλο ρέμα και περνάμε στην απέναντι όχθη από πέτρινο γεφύρι. Κατηφορίζουμε τώρα σε καλά διατηρημένο πολύ φαρδύ μονοπάτι-καλντερίμι και συναντάμε πάλι την ρεματιά. Περνάμε την άγρια χαράδρα από εντυπωσιακό πέτρινο γεφύρι και συνεχίζουμε πιο ομαλά τώρα σε φαρδύ και όμορφο μονοπάτι σε πυκνή θαμνώδη βλάστηση. Τελικά διασχίζουμε δασικό δρόμο και σε λίγο βαδίζουμε πάλι σε πολύ φαρδύ καλντερίμι που τερματίζει μπροστά ακριβώς στην είσοδο του μοναστηριού (13). (1 ώρα)