Αγ. Νικόλαος - Μουντάκι

Κατηγορια:
Μηκος Διαδρομης: 10 χλμ
Χρονος: 3 ώρες
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 1220μ.
Βλαστηση: Δάσος βελανιδιές, οξυές, πεύκα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι.
Σημανση: Καλή (ταμπέλες, κόκκινα-μπλέ σημάδια, κορδέλες)

Η πορεία ξεκινά από το γεφύρι αριστερά από το ξενοδοχείο "Βέρμιο" στον Αγ. Νικόλαο Ναούσης (1). Βαδίζουμε στο φαρδύ πλακόστρωτο μονοπάτι, περνάμε δεξιά από την λιμνούλα και στην συνέχεια δεξιά από το εκκλησάκι και σε διασταύρωση πηγαίνουμε δεξιά προς "Πηγές". Περνώντας τελικά αριστερά από την περίφραξη των πηγών μπαίνουμε σε κανονικό μονοπάτι που αμέσως συναντά χωματόδρομο που έρχεται από το εκτροφείο θηραμάτων (2). Βαδίζουμε για 50μ στον δρόμο και μπαίνουμε πάλι σε μονοπάτι (3) απότομο άλλα συντηρημένο που ανηφορίζει με ζικ-ζακ. Τελικά το μονοπάτι στρέφεται Ν και τραβερσάρει την πλαγιά στενό άλλα καθαρό κατηφορίζοντας ελαφρά. Περνάμε κάποιες διασταυρώσεις με μονοπάτια που κατηφορίζουν προς την χαράδρα και τελικά περνάμε ανάμεσα από βράχια (4) όπου το μονοπάτι κατηφορίζει απότομα. Μετά από αυτό το σημείο το μονοπάτι αρχίζει να ανηφορίζει ελαφρά και είναι πιο φαρδύ. Τελικά περνά από την βάση ορθοπλαγιάς και βράχινο πέρασμα (5) με εκπληκτική θέα στην χαράδρα. Τώρα κατηφορίζει λίγο μπαίνοντας σε δάσος οξυάς. Για λίγα μέτρα κλείνεται από πεσμένα βράχια (6) άλλα στην συνέχεια γίνεται φαρδύ και ανηφορίζει με ζικ-ζακ τραβερσάροντας παράλληλα ΝΔ. Ανηφορίζει συνεχώς, ξεκούραστα όμως, μέχρι που συναντά δασικό δρόμο (7). (1 ώρα, 45 λεπτά)

Ακολουθούμε τώρα τον δρόμο για 50μ αριστερά και ξαναμπαίνουμε στο μονοπάτι (8) που τώρα είναι πιο στενό και κάπως δυσδιάκριτο. Ανηφορίζει πιο απότομα και σε λίγο συναντά φαρδύ μονοπάτι (9). Το διασχίζουμε και συνεχίζουμε απέναντι συνεχίζοντας να ανηφορίζουμε μέχρι να συναντήσουμε δασικό δρόμο ψηλότερα (10). Τώρα ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο και στο σημείο που καβαλάει την ράχη τον αφήνουμε (11) και σε λίγο μπαίνουμε σε φαρδύ παλιό μονοπάτι που μας οδηγεί πάνω στην ράχη (12). Εδώ συναντάμε πάλι τον δρόμο, ενώ δεξιότερα υπάρχει καταφύγιο και κάποιες καλύβες. Αυτή είναι η τοποθεσία "Ύψωμα Νταβέλι". Αν ακολουθήσουμε τον δρόμο φθάνουμε σε 20 λεπτά στην θέση "Μπάρα" όπου καταλήγει το άλλο μονοπάτι από τον Άγιο Νικόλαο. (30 λεπτά)

Τώρα ακολουθούμε τον δρόμο για 100μ και στην συνέχεια τον αφήνουμε (13) και ανηφορίζουμε στην ράχη αριστερά χωρίς μονοπάτι. Τελικά βαδίζοντας σε αραιή βλάστηση φτάνουμε στην κορυφογραμμή και στην ψηλότερη κορυφή Μουντάκι (1708μ) (14). (45 λεπτά)