Βροντού - Κλεφτόβρυση - Πετρόστρουγκα

Μηκος Διαδρομης: Κλεφτόβρυση: 7 χλμ, Πετρόστρουγκα: 9.5+
Χρονος: Κλεφτόβρυση: 2 ώρες, 45 λεπτά, Πετρόστρουγκα: 4 ώρες+
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: Κλεφτόβρυση: 1100μ, Πετρόστρουγκα: 1550μ
Βλαστηση: Δάσος με πεύκα.
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Στην κλεφτόβρυση
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Δυσκολια: Β
Σημανση: Ναι εν μέρη (ελλιπής, μπλέ κορδέλες, κόκκινα σημάδια)

Από την Βροντού κατευθυνόμαστε για Αγ. Τριάδα και Αγ. Κόρη, φτάνουμε στην διασταύρωση και ακολουθούμε το αριστερό σκέλος για Αγ. Κόρη.

Διαδρομή Α

Μετά από 100μ ο δρόμος στρίβει ομαλά αριστερά και εμείς τον αφήνουμε και μπαίνουμε σε ασαφές μονοπάτι (1Α). 50μ πιο κάτω ξεκινά και ο χωματόδρομος που θα συναντήσουμε πολλές φορές. Βαδίζουμε λοιπόν στο μονοπάτι που σε λίγο ξεκαθαρίζει, είναι φαρδύ και κινείται σε επίπεδο έδαφος ανάμεσα σε πουρνάρια έχοντας στα δεξιά άλλα χαμηλότερα το ρέμα του Παπά. Σε λίγο συναντάμε τον χωματόδρομο (2Α) και συνεχίζουμε απέναντι σε λίγο πυκνωμένο μονοπάτι, βγαίνουμε πάλι στον δρόμο (3Α) και συνεχίζουμε απέναντι σε φαρδύ μονοπάτι. Σε λίγο το μονοπάτι αρχίζει να ανηφορίζει απότομα βράχια και είναι ασαφές καθώς σκορπίζει σε πολλά μικρότερα, άλλα συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε ΝΑ και βγαίνουμε σε ράχη (4Α) όπου συναντάμε φαρδύτερο μονοπάτι. Μέχρι εδώ υπάρχει σήμανση με μπλέ κορδέλες. Κινούμαστε τώρα πάνω στην ράχη ανάμεσα σε μικρά πεύκα και στην συνέχεια βαδίζουμε δεξιότερα της ράχης και σε λίγο αρχίζει και προσεγγίζει από αριστερά ο δασικός δρόμος. Λίγα μέτρα κάτω από τον δρόμο ένα μονοπάτι κάνει μια αριστερή στροφή και βγαίνει απότομα σε αυτόν ενώ ένα άλλο συνεχίζει και τον συναντά λίγο παρακάτω. Αν ακολουθήσουμε αυτήν την πρώτη έξοδο εύκολα διακρίνουμε απέναντι και διαγώνια την συνέχεια του μονοπατιού (5Α) που μετά από 100μ συναντά πάλι τον δρόμο (6Α) λίγο πριν από ένα ρεματάκι. Κατηφορίζουμε για 20μ και αφού περάσουμε το ρεματάκι μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι που πιάνει την ράχη και είναι φαρδύ και καθαρό. Σε λίγο μπαίνει σε οξιά και φτάνουμε σε διασταύρωση όπου ακολουθούμε το αριστερό σκέλος που μας βγάζει πάλι στον δρόμο (7Α). Ακριβώς απέναντι συνεχίζει το μονοπάτι δίπλα από βράχια φαρδύ και στην συνέχεια στρέφεται απότομα ΝΔ ανηφορίζοντας παράλληλα με ράχη και βγαίνει στον δασικό δρόμο (8). Εδώ 10μ αριστερότερα βγαίνει και το μονοπάτι της δεύτερης διαδρομής. (45 λεπτά)

Διαδρομή Β

Αυτή η παραλλαγή ξεκινά πάνω στον δρόμο για Αγ. Κόρη, 600μ μετά την διασταύρωση. Ένας τρακτερόδρομος φεύγει δεξιά από τον δρόμο (1Β) και μετά από λίγο τερματίζει σε ένα ξέφωτο-χωράφι και συνεχίζει μονοπάτι που μπαίνει σε πυκνό δάσος. Μετά από λίγο φτάνουμε σε σημείο όπου το μονοπάτι έχει μισοκλείσει για 10μ περίπου και περνιέται με δυσκολία. Μετά από αυτό το σημείο το μονοπάτι βγαίνει σε ράχη και ανηφορίζει απότομο και στενό με πολλά νεροφαγώματα. Λίγο ψηλότερα γίνεται καλύτερο και ανηφορίζει με ζικ-ζακ μέχρι να συναντήσει τον δασικό δρόμο (2Β). Συνεχίζουμε απέναντι σε τρακτερόδρομο που τερματίζει σε μεγάλο ξέφωτο και συνεχίζοντας σχεδόν Δ μπαίνουμε πάλι σε μονοπάτι μέσα σε δάσος, στενό άλλα ευδιάκριτο. Το μονοπάτι ανηφορίζει ομαλά και βγαίνει στον δρόμο (3Β) όπου βρίσκουμε απέναντι την συνέχειά του. Τώρα κινείται μέσα σε πευκοδάσος πάλι στενό αλλά χωρίς πρόβλημα και συναντά ακόμη μια φορά τον δρόμο (4Β) κόβει μια στροφή του και ξαναβγαίνει σε αυτόν (5Β). Συνεχίζει τώρα απέναντι ανάμεσα σε πυξάρια, λαδανιές και πουρνάρια φαρδύτερο άλλα πιο απότομο πάνω σε ράχη με λίγα βράχια και συναντά πάλι τον δρόμο (6Β) πάνω σε μια απότομη δεξιά στροφή του. Από εδώ αρχίζει και σήμανση με μπλέ κορδέλες. Συνεχίζουμε στο έξω μέρος της στροφής και ανηφορίζουμε σε απότομο και σαθρό μονοπάτι που ανηφορίζει με ζικ-ζακ σε βραχώδη πλαγιά με αραιή βλάστηση. Σε λίγο βγαίνει πάνω σε βραχώδη ράχη και τελικά συναντά τον δασικό δρόμο στο σημείο που έρχεται και το μονοπάτι της πρώτης διαδρομής (8). (45 λεπτά)

Στην συνέχεια το μονοπάτι ανηφορίζει πάνω στην ράχη κόβοντας πολλές φορές τον δρόμο. Υπάρχει εδώ καλή σήμανση με ταμπελάκια και κορδέλες. Τελικά ο δρόμος αφήνει την ράχη (9) και κινείται αριστερά της ανηφορίζοντας ομαλά Ν. Από εδώ και πάνω κινούμαστε μέσα σε δάσος με πεύκα. Μετά από 500μ τον αφήνουμε και μπαίνουμε σε μονοπάτι (10) που αρχικά κινείται παράλληλα με τον δρόμο και στην συνέχεια απομακρύνεται και τον ξανασυναντά πάνω σε μια αριστερή στροφή του (11). Συνεχίζουμε στον δρόμο για 250μ ακόμη και τελικά μπαίνουμε δεξιά σε τρακτερόδρομο που ανηφορίζει Ν. Πιο πάνω ο δρόμος κάνει μια απότομη δεξιά στροφή. 10μ μετά την στροφή πάνω σε ένα δέντρο υπάρχει ταμπέλα ("Προς Παπά Αλώνι") και το μονοπάτι διχάζεται (13Α). (30 λεπτά)

Διαδρομή Α

Αφήνουμε τον δρόμο και ανεβαίνουμε προς το δέντρο με την ταμπέλα όπου βρίσκουμε καλό μονοπάτι που ανηφορίζει ομαλά Ν-ΝΑ και έχει και αραιή σήμανση. Σε λίγο το μονοπάτι κάνει ένα-δύο ζικ-ζακ, και ανηφορίζει δεξιά οπότε συναντά φαρδύ μονοπάτι-κατεστραμμένο τρακτερόδρομο (14Α). Τώρα ανηφορίζουμε απότομα σε αυτό το μονοπάτι και στην συνέχεια πιο ομαλά και φτάνουμε σε διασταύρωση (15Α) όπου το φαρδύ μονοπάτι κατηφορίζει στην ρεματιά αριστερά ενώ εμείς συνεχίζουμε ευθεία σε στενότερο άλλα καλό μονοπάτι. Αυτό κινείται παράλληλα με το ρέμα και λίγα μέτρα ψηλότερα και τελικά φτάνουμε σε νέα διασταύρωση (16Α) όπου ακολουθούμε το αριστερό σκέλος που κατηφορίζει στο ρέμα και περνά στην απέναντι όχθη. Τώρα το μονοπάτι γίνεται πιο δυσδιάκριτο και ανηφορίζει πιο απότομα κάνοντας πολλά μικρά ζικ-ζακ. Έχουμε πάντοτε στα δεξιά μας το ρέμα. Τελικά κερδίζουμε αρκετό ύψος και πλησιάζουμε την ράχη "Ρομπολάκια" (ή "Ρεμπελάκια"). Λίγα μέτρα πριν βγούμε στην ράχη και στα όρια ενός μικρού ξέφωτου το μονοπάτι διχάζεται σε όχι εμφανή διασταύρωση (17Α). (50 λεπτά)

Τα σημάδια μας οδηγούν πάνω στην ράχη (18Α) από όπου το μονοπάτι αρχίζει να κατηφορίζει πολύ απότομα, γίνεται δυσδιάκριτο και σε ορισμένα σημεία έχουν φυτρώσει πευκάκια μέσα στην διαδρομή του. Πιο κάτω ξεκαθαρίζει, γίνεται πιο ομαλό και φτάνει στην ρεματιά του Αραπλάκου. Περνάμε στην απέναντι όχθη και κινούμαστε στα δεξιά άλλης ρεματιάς οπότε μετά από 100μ φτάνουμε στην πηγή Κλεφτόβρυση (19Α) όπου υπάρχει στέρνα με κορμούς και ωραίο παγωμένο νερό. (30 λεπτά).

Γυρνώντας τώρα πίσω στο διάσελο και στην διασταύρωση (17Α) με λίγο ψάξιμο βρίσκουμε στενό μονοπάτι που τραβερσάρει την πλαγιά και σε λίγο φαρδαίνει και ανηφορίζει ομαλά Δ-ΝΔ. Τελικά το μονοπάτι κάνει μια απότομη αριστερή στροφή (16Β) (όχι εμφανής επειδή έχει πέσει εδώ ένα μεγάλο πεύκο) και ανηφορίζει ΝΑ βγαίνοντας σε λίγο πάνω στην ράχη (17Β). Στην στροφή αυτή έρχεται και το μονοπάτι της δεύτερης διαδρομής. (10 λεπτά)

Διαδρομή Β

Συνεχίζουμε στον τρακτερόδρομο και μετά από μια αριστερή στροφή του, φεύγει δεξιά μονοπάτι (13Β). Υπάρχει και εδώ ταμπέλα με ένδειξη "Προς Παπά Αλώνι". Ανηφορίζουμε τώρα σε αυτό το απότομο άλλα καθαρό μονοπάτι και σε λίγο βγαίνουμε από το δάσος και το μονοπάτι γίνεται δυσδιάκριτο για αυτό χρειάζεται προσοχή να μην χάσουμε τα σημάδια. Διασχίζουμε ένα πρώτο ξέφωτο και στην συνέχεια βγαίνουμε σε δεύτερο μεγάλο ξέφωτο πάνω στην ράχη με πολλή ωραία θέα την χαράδρας του Παπά. Εδώ το μονοπάτι χάνεται άλλα ανηφορίζοντας Ν βρίσκουμε πάλι τα σημάδια στις παρυφές του δάσους (14Β). Από εδώ και πάνω αφήνουμε την σήμανση που οδηγεί στην τοποθεσία Παπά Αλώνι και ανηφορίζουμε την πλαγιά σε πολύ δυσδιάκριτο χορταριασμένο μονοπάτι ΝΑ βάζοντας στόχο κάποια βράχια λίγο παραπάνω. Μόλις φτάσουμε στα βράχια φτιάχνει το μονοπάτι και στο εξής συνεχίζει φαρδύ και σε γενικές γραμμές καθαρό. Κινείται παράλληλα άλλα χαμηλότερα της ράχης και που και που κάνει μερικά ζικ-ζακ και κερδίζει ύψος χωρίς όμως να αλλάζει προσανατολισμό. Τελικά βγαίνει πάνω στην ράχη και κινείται για λίγο πάνω σε αυτήν ομαλά. Αργότερα όμως αφήνει την ράχη και τραβερσάρει αριστερά της (15Β). Εδώ το μονοπάτι είναι αρχικά φαρδύ ενώ αργότερα είναι κάπως ασαφές και μοιάζει με φυσικό πατάρι ή αβαθές ρεματάκι. Τελικά συναντά το μονοπάτι της πρώτης διαδρομής (16Β) και μαζί συνεχίζουν μέχρι τον αυχένα (17Β). (1 ώρα)

Από εδώ και πέρα δυστυχώς το μονοπάτι βρίσκεται σε κακή κατάσταση και είναι δύσκολο να το ακολουθήσει κανείς χωρίς GPS. Από τον αυχένα το μονοπάτι αρχίζει να κατηφορίζει ελαφρά. Είναι φαρδύ μονοπάτι άλλα δυστυχώς αρχίζει να κλείνει από κέδρα και πευκάκια που φυτρώνουν μέσα στην διαδρομή του και αν και σήμερα περνιέται χωρίς δυσκολία σε μερικά χρόνια αν δεν καθαριστεί θα κλείσει. Βαδίζοντας λοιπόν με αυτές τις συνθήκες φτάνουμε κοντά στο ρέμα Αραπλάκος και ένα μονοπάτι (20) κατηφορίζει προς αυτό ενώ ένα δεύτερο συνεχίζει και ανηφορίζει δεξιά από το ρέμα. Το πρώτο μονοπάτι αμέσως μετά το ρέμα έχει πρακτικά σβήσει. Κινούμαστε εμπειρικά ΝΑ και πλησιάζουμε ράχη οπότε αρχίζει να διακρίνεται το μονοπάτι που είναι στενό, δυσδιάκριτο και ανηφορίζει απότομα. Βγαίνουμε τελικά στην ράχη (21) όπου το μονοπάτι συνεχίζει να ανηφορίζει απότομα με ζικ-ζακ. Κάπου εδώ πρέπει να έρχεται και το δεύτερο παρακλάδι. Τελικά αφήνει την ράχη και συνεχίζει φαρδύ κατηφορίζοντας ελαφρά. (45 λεπτά)

Το μονοπάτι τραβερσάρει απότομες πλαγιές και φτάνει τελικά στην Πετρόστρουγκα μετά από 30 λεπτά.