Καρίτσα - Αραπλάκος

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 15 χλμ
Χρονος: 3 ώρες (ανάβαση) + 2 1/2 ώρες (καταβαση)
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 1000μ (ανωτ. σημείο 1026μ)
Βλαστηση: Δάσος με πουρνάρια, δρυς, οξιές, ρόμπολα.
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναι (ανάλογα με την εποχή)
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι.
Δυσκολια: Β
Σημανση: Ναι (ελλιπής, μπλέ κορδέλες, κόκκινα σημάδα)

Από την Καρίτσα ακολουθούμε τον χωματόδρομο που οδηγεί στο ρέμα Αραπλάκος στους πρόποδες του βουνού (Προσοχή, πρέπει να υπάρχει διασταύρωση που οδηγεί στο ρέμα Ορλιάς). Μετά από 3 χλμ περίπου σε αυτόν τον δρόμο συναντάμε περιφραγμένο κτήμα. Στο πίσω μέρος του κτήματος ξεκινά καλό μονοπάτι (1) που βαδίζει ομαλά ανάμεσα σε δάσος από πουρνάρια, βγαίνει για λίγο στον δρόμο (2) και στην συνέχεια συνεχίζει το μονοπάτι (3) καταλήγοντας πάλι στον δρόμο, 100μ περίπου δεξιά από εκκλησάκι (4). (2.5χλμ ή 40 λεπτά)

Διασχίζουμε τον δρόμο και συνεχίζουμε σε δρομάκι-μονοπάτι. Μετά από λίγα μετρά βρίσκουμε δεξιά το μονοπάτι (5) και το ακολουθούμε. Το μονοπάτι ανηφορίζει για λίγο με ζικ-ζακ σε σαθρό έδαφος και περνά από χαρακτηριστική ράχη με βράχια (6). Εδώ ένα μονοπάτι συνεχίζει Ν-ΝΔ και κατηφορίζει προς το ρέμα (καταρράκτης). Εμείς ανηφορίζουμε απότομα την βραχώδη ράχη και βγαίνουμε τελικά στην κορυφογραμμή. Κινούμενοι στην κορυφογραμμή φθάνουμε σε σημείο όπου φεύγει δεξιά της κορυφογραμμής καλό μονοπάτι (11) και κινείται χαμηλότερα αυτής. Ακολουθώντας αυτό το μονοπάτι ανηφορίζουμε ελαφρά και φθάνουμε σε σημείο όπου μπροστά μας υπάρχουν απότομες βραχώδεις πλαγιές και πεσμένα δέντρα. Σε αυτό το σημείο το μονοπάτι ανηφορίζει με ζικ-ζακ μια ραχούλα και είναι δυσδιάκριτο. Τελικά περνάμε αριστερά από τα βράχια και βγαίνουμε πάλι στην κορυφογραμμή (12). Συνεχίζουμε τώρα πάνω στην κορυφογραμμή, αρκετά απότομα, και χωρίς ουσιαστικά μονοπάτι. Περνάμε ένα αμπρί (13) και συνεχίζοντας απότομα φθάνουμε σε μεγάλο ξέφωτο σε ομαλό σημείο της κορυφογραμμής (14). (2 ώρες)

Εδώ το μονοπάτι αφήνει την κορυφογραμμή και αρχίζει να κατηφορίζει προς την ρεματιά. Είναι στενό άλλα καθαρό και αφού περάσει από πηγή (15) χάνοντας διαρκώς ύψος καταλήγει στο ρέμα Αραπλάκος (16). (20 λεπτά)

Περνάμε τώρα στην απέναντι όχθη και αμέσως συναντάμε διασταύρωση. Το αριστερό σκέλος κάνει δυο ζικ-ζακ και στην συνέχεια ακολουθεί ΝΔ το ρέμα με κατεύθυνση την τοποθεσία Κλεφτόβρυση και στην συνέχεια την Πετρόστρουγκα. Το δεξί σκέλος ανηφορίζει ελαφρά με Β αρχικά και στην συνέχεια ΒΑ πορεία και μετά από 1/2 ώρα περίπου σε στενό άλλα ευδιάκριτο μονοπάτι φθάνουμε στην κορυφογραμμή (17). Κατηφορίζουμε τώρα πάνω στην κορυφογραμμή και λίγο αριστερότερα αυτής αρχικά ομαλά. Στην συνέχεια όμως (19) η κορυφογραμμή γίνεται απότομη και η κατάβαση είναι επίπονη. Το έδαφος εδώ είναι σαθρό και δεν διακρίνεται συγκεκριμένο μονοπάτι. Τελικά φθάνουμε στην βάση αυτής της ράχης και αφού διασχίσουμε για λίγο δάσος με πουρνάρια συναντάμε τσιμενταύλακα (20). Το μονοπάτι διασχίζει κάθετα τον τσιμενταύλακα και καταλήγει τελικά σε δασικό δρόμο (21). Από εδώ είτε ακολουθώντας αυτόν τον δρόμο είτε "κόβοντας" την στροφή που κάνει αυτός από μισο-κλεισμένο μονοπάτι (22), περνάμε το ρέμα και φθάνουμε στο σημείο εκκίνησης (4).