Καρυά - Μπεχτές - Κάτω Πηγαδάκι

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 13 χλμ
Χρονος: 3 ώρες
Βλαστηση: Θάμνοι, δάσος με πεύκα, έλατα, οξυές.
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναι ως Μπεχτέ
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Σημανση: Όχι (κάποια ξεθωριασμένα σημάδια μέχρι Μπεχτέ)

Αυτή η διαδρομή ήταν παλιά πολυσύχναστος δρόμος. Σήμερα διατηρείται σε καλή κατάσταση το μονοπάτι ως τη θέση Μπεχτές. Μετά το Μπεχτέ το μονοπάτι έχει κλείσει κατά το ήμισυ ενώ το υπόλοιπο είναι στενό άλλα ευδιάκριτο σε γενικές γραμμές.

Ακολουθούμε τον κεντρικό δρόμο που ανηφορίζει ανάμεσα στα σπίτια της Καρυάς μέχρι την εκκλησία του Αγ. Νικολάου (1). Από εδώ βαδίζουμε στον τσιμενταρισμένο δρόμο δεξιά της εκκλησιάς που ανηφορίζει ομαλά ΒΑ. Φτάνουμε σε λίγο σε ρεματιά όπου ο δρόμος γίνεται χωματόδρομος. Απέναντι υπάρχει το παλιό σχολείο (2) και αριστερά του διακρίνεται το μονοπάτι. Το ακολουθούμε και σε λίγο βγαίνουμε πάλι στο δρόμο σε διασταύρωση (3). Ο κεντρικός χωματόδρομος συνεχίζει Α, ένας άλλος τσιμενταρισμένος κατηφορίζει προς τον χωριό και άλλοι δύο μικρότεροι τρακτερόδρομοι ανηφορίζουν προς δύο δεξαμενές μία στρογγυλή και μια τετράγωνη. Λίγο δεξιότερα από αυτόν τον τελευταίο δρόμο βαδίζει το μονοπάτι που εδώ στην αρχή του είναι φαρδύ και μοιάζει με δρόμο, περνά 10μ δεξιά από την τετράγωνη δεξαμενή και συνεχίζει να ανηφορίζει σε πλαγιά με αραιή θαμνώδη βλάστηση. Σε λίγο βγαίνει σε ξέφωτο που το διασχίζει από την Ν πλευρά του δυσδιάκριτο και φτάνουμε σε ρηχή ρεματιά όπου ξεκαθαρίζει και πάλι άλλα μετά από λίγο χωρίζει σε πολλά μονοπάτια που ανηφορίζουν απότομα την βραχώδη πλαγιά με ΒΑ κατεύθυνση άλλα σε λίγο συγκλίνουν πάλι και βγαίνουμε στον δασικό δρόμο (4). Συνεχίζουμε στην απέναντι πλευρά σε φαρδύ μονοπάτι που ανηφορίζει σε βραχώδη πλαγιά ανάμεσα σε πουρνάρια. Λίγο πιο πάνω το μονοπάτι διχάζεται (5). Πρέπει να ακολουθούσαμε το αριστερό σκέλος καθώς το δεξί έχει μισοκλείσει. Τελικά βγαίνουμε σε γυμνή ράχη όπου το μονοπάτι γίνεται δυσδιάκριτο άλλα κατευθυνόμαστε προς προσκυνητάρι και βγαίνουμε πάλι στον δασικό δρόμο (6). (35 λεπτά)

Τώρα συνεχίζουμε απέναντι και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε σε πολύ καλό και φαρδύ μονοπάτι ανάμεσα σε ψηλά πουρνάρια. Το μονοπάτι κατηφορίζει ελαφρά, περνά τρεις μικρές ρεματιές και στην συνέχεια μπαίνει σε όμορφο δάσος με έλατα και κατευθυνόμαστε προς μεγάλη ρεματιά. Λίγο πριν το ρέμα έχουν πέσει κάποια δέντρα που μας δυσκολεύουν άλλα συνεχίζουμε πάλι στο καλό μονοπάτι περνάμε το ρέμα με τρεχούμενο νερό και αρχίζουμε τώρα να ανηφορίζουμε. Βγαίνουμε σε λίγο από το δάσος σε μεγάλη ξέφωτη πλαγιά με θέα προς τις κορφές ψηλότερα. Το μονοπάτι εδώ είναι κάπως δυσδιάκριτο και βαδίζει στο Ν όριο του οροθετημένο με ξερολιθιές. Καθώς πλησιάζουμε την δασωμένη πλαγιά ξεκαθαρίζει το μονοπάτι. Υπάρχει και ένα δεύτερο μονοπάτι που βαδίζει λίγα μέτρα ψηλότερα. Τα δύο μονοπάτια ανηφορίζουν σχεδόν παράλληλα και βγαίνουν πάνω στην ράχη (8). Στο ανέβασμα είναι προφανές το κάτω μονοπάτι ενώ στο κατέβασμα το πάνω για αυτό χρειάζεται προσοχή (δές χάρτη). Από εδώ το μονοπάτι συνεχίζει να ανηφορίζει ομαλά ανάμεσα σε πουρνάρια και καταλήγει στον δασικό δρόμο ακριβώς μπροστά στην μεγάλη βρύση-ποτίστρα στην θέση "Μπεχτές" (9). (40 λεπτά)

Τώρα ακολουθούμε τον δασικό δρόμο που κατηφορίζει ελαφρά προς την πανέμορφη κοιλάδα που ανοίγετε μπροστά μας. Ένα ρεματάκι σχηματίζεται εδώ και διασχίζει την κοιλάδα ενώ αριστερά-δεξιά υπάρχουν μεγάλα έλατα. Φτάνουμε σε λίγο σε μια διασταύρωση όπου ένας δρόμος ανηφορίζει προς την ράχη δεξιά ένας συνεχίζει δεξιά της ρεματιάς και ένας τρίτος στα αριστερά της. Ακολουθούμε αυτόν τον τρίτο δρόμο. Στα αριστερά μας διακρίνονται κάποια κτίσματα και στάβλοι. Δύο δρόμοι φεύγουν διαδοχικά αριστερά και κατευθύνονται προς αυτούς του στάβλους. Φτάνουμε τελικά σε άλλη διασταύρωση (10). Εδώ αφήνουμε πια τον δρόμο που κατηφορίζει την κοιλάδα και ακολουθούμε άλλον που ανηφορίζει αριστερά. Λίγο δεξιότερα διακρίνεται μια παλιά στάνη και δεξιά από αυτήν την στάνη ξεκινά κανονικά το μονοπάτι. Έχει όμως κλείσει στο μεγαλύτερο μέρος του και για αυτό ακολουθούμε αναγκαστικά τον δρόμο. Μετά από 3.5χλμ σε αυτόν τον δρόμο περνάμε μια μεγάλη ρεματιά και στην συνέχεια φτάνουμε σε διασταύρωση σε ράχη όπου ένας δρόμος ανηφορίζει (αυτός σταματά πιο πάνω) και ένας κατηφορίζει. Ακολουθούμε τον κατηφορικό σκέλος μέχρι το σημείο που ο δρόμος στρίβει απότομα δεξιά (11). (1 ώρα)

Από αυτήν την στροφή κατηφορίζουμε απότομα στην πλαγιά ΒΑ και μετά από 15-20μ ψάχνουμε για το μονοπάτι . Βρίσκουμε το μονοπάτι που από εδώ και πάνω είναι σε καλή κατάσταση και κινείται μέσα σε μικτός δάσος και κατηφορίζουμε ελαφρά σε ρεματιά. Λίγο πριν φτάσουμε στο ρέμα το μονοπάτι στενεύει αρκετά χωρίς όμως να χάνεται. Περνά την ρεματιά, τραβερσάρει για λίγο στενό και κάπως δυσδιάκριτο και φτάνει σε δεύτερη ρεματιά. Αρχίζει να ανηφορίζει τώρα κάπως πιο απότομα σε πλαγιά ΝΑ και είναι πολύ στενό σαν γιδόστρατο με λίγη προσοχή όμως δεν χάνεται. Τελικά φτάνουμε πάνω σε γυμνή ράχη (12) και το μονοπάτι στρέφεται ΒΑ. Για τα επόμενα 100μ το μονοπάτι βαδίζει σε γυμνή χορταριασμένη πλαγιά με αραιά πεύκα και είναι εξαιρετικά δυσδιάκριτο. Μετά όμως αυτά τα 100μ και όσο πυκνώνει το δάσος αρχίζει πάλι να ξεκαθαρίζει το μονοπάτι. Τελικά μπαίνουμε μέσα στο δάσος όπου το μονοπάτι είναι πάλι καθαρό και ανηφορίζει ελαφρά. Στην συνέχεια τραβερσάρουμε απότομες πλαγιές και όσο προχωράμε τόσο φαρδαίνει το μονοπάτι. Προς το τέλος το μονοπάτι ανηφορίζει πιο απότομα και μας βγάζει πάνω σε ξέφωτη ράχη (13). Κοιτάζοντας ΒΑ διακρίνουμε λίγο χαμηλότερα το καταφύγιο του ΣΕΟ Λεπτοκαρυάς και τον δρόμο που πάει στο Κάτω Πηγαδάκι. (45 λεπτά)