Λιτόχωρο - Αγ.Μηνάς - Καρδάρα - Κορομηλιές

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 9 χλμ
Χρονος: 2 ώρες, 40 λεπτά
Βλαστηση: Θάμνοι, δάσος με πεύκα, δρύς.
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι.
Σημανση: Όχι

Αυτή η διαδρομή δεν χρησιμοποιείται πια και σε μερικά σημεία τείνει να κλείσει ενώ σε άλλα το μονοπάτι είναι δυσδιάκριτο. Διατηρείται όμως ακόμη ανοικτό το μονοπάτι και αν καθαριστεί θα μπορούσε να αποτελέσει δώσει πρόσβαση σε αυτήν την πλευρά του Ολύμπου.

Μπαίνουμε στο Λιτόχωρο από την Ανατολική είσοδο (απέναντι από το στρατόπεδο) και ακολουθούμε ταμπέλες για το Γυμνάσιο-Λύκειο Λιτοχώρου. Μόλις φτάσουμε στο γυμνάσιο υπάρχει διασταύρωση. Ο δρόμος δεξιά ανηφορίζει για Αγ. Ιωάννη. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία σε άσφαλτο που περνά μπροστά από εξοχικές κατοικίες και στην συνέχεια γίνεται χωματόδρομος καλής βατότητας. Τελικά κατηφορίζει στο ρέμα της Σκανδαλιάρας όπου χαλάει περνά από εκκλησάκι και πηγή και φτάνει σε πλάτωμα (1) όπου υπάρχει εκκλησάκι.

Συνεχίζουμε στον δρόμο και μετά από λίγο ένα σκέλος του αρχίζει να κατηφορίζει προς μια βαθιά ρεματιά που φαίνεται μπροστά μας. Το μονοπάτι κανονικά ξεκινά λίγα μέτρα πιο κάτω (2) τραβερσάρει αριστερά περίφραξης και στην συνέχεια αρχίζει να κατηφορίζει προς το ρέμα. Είναι όμως για 50μ περίπου αρκετά κλεισμένο για αυτό είναι προτιμότερο να ακολουθήσουμε τον δρόμο που κάνει δύο ζικ-ζακ και κατεβαίνει στην ρεματιά. Εδώ μπορούμε αν θέλουμε να μπούμε στην ρεματιά και να βαδίζουμε για 20μ μέσα στην κοίτη της μέχρι να βρούμε την συνέχεια του μονοπατιού στα αριστερά της. Είναι φαρδύ μονοπάτι που δεν χρησιμοποιείται όμως πια και αρχίζει να πυκνώνει. Είναι όμως ακόμη ανοικτό. Αφού κερδίσει λίγο ύψος κάνοντας ζικ-ζακ αρχίζει να τραβερσάρει ομαλά Ν. Περνά μια ρηχή ρεματιά και τελικά διασταυρώνεται με άλλο μονοπάτι και συνεχίζουνε μαζί (6). Το δεύτερο αυτό μονοπάτι ξεκινά νοτιότερα. Βαδίζουμε στον χωματόδρομο και σε λίγο συναντάμε πλάτωμα όπου έχουν γίνει εκσκαφές και πιο κάτω ένας στενότερος χωματόδρομος (4) ανηφορίζει και καταλήγει σε νταμάρι. Από εδώ ένας άλλος δρόμος βαδίζει ΝΑ και σε λίγο γίνεται μονοπάτι, περνά μπροστά από κάποια κτίσματα και στην συνέχεια χάνεται στο πάνω μέρος ενός λιβαδιού. Εδώ αν ψάξουμε 5 μέτρα ψηλότερα θα βρούμε την αρχή του μονοπατιού μέσα στα πουρνάρια (5). Είναι και αυτό ανοικτό, ευδιάκριτο μονοπάτι που κινείται αρχικά ΝΔ ενώ στην συνέχεια κάνει μια απότομη δεξιά στροφή και ανηφορίζει Δ με ζικ-ζακ κάπως απότομα (περνά από κάποια ξέφωτα όπου είναι δυσδιάκριτο). Τελικά συναντάμε το μονοπάτι της πρώτης διαδρομής. (45 λεπτά)

Συνεχίζουμε τώρα σε φαρδύ μονοπάτι ανηφορίζοντας ομαλά ΝΔ και τελικά βγαίνουμε σε ξέφωτο όπου αρχίζουν οι βελανιδιές. Εδώ το μονοπάτι χάνεται αλλά αν διασχίσουμε το ξέφωτο διαγώνια το ξαναβρίσκουμε. Από εδώ και πάνω όμως είναι στενότερο και δυσδιάκριτο. Πιο πάνω περνάμε από δεύτερο μικρότερο ξέφωτο και φτάνουμε σε διασταύρωση (7) όπου πρέπει να κάνουμε δεξιά (υπάρχει και κάποιο πρόχειρο σημάδι σε ένα δέντρο). Στην συνέχεια περνά πάνω από κάποια βράχια και στρέφεται Δ-ΒΔ. Είναι στενό και σε ορισμένα σημεία αρκετά πυκνωμένο από πουρνάρια. Υπάρχουν και κάποιες σακούλες σε ορισμένα δέντρα που μας δείχνουν ότι βρισκόμαστε στην σωστή πορεία. Τελικά βγαίνουμε από το δάσος σε ράχη με αραιή βλάστηση (8) όπου το μονοπάτι σκορπίζει σε πολλά μικρότερα. Ακολουθώντας όμως αυτήν την ράχη βγαίνουμε τελικά στην τοποθεσία Καρδάρα όπου συναντάμε τον δασικό δρόμο που έρχεται από Λιτόχωρο και πάει για Κάτω Πηγαδάκι Λεπτοκαρυάς (9). (45 λεπτά)

Ακολουθούμε τώρα τον δρόμο αριστερά και μετά από 100μ φεύγει δεξιά το μονοπάτι (10). Ανηφορίζει στην ράχη και περνά στην δεξιά πλευρά της όπου τραβερσάρει ομαλά μέσα σε δάσος από μαυρόπευκα. Στην συνέχεια αρχίζει να κάνει ζικ-ζακ και ανεβαίνει πάλι πάνω στην ράχη στενό άλλα ευδιάκριτο. Κινείται τώρα κοντά στην ράχη και λίγο δεξιότερα από αυτήν και τελικά φτάνουμε σε ξέφωτο ομαλό σημείο πάνω στην ράχη. Εδώ είναι η τοποθεσία Κορομηλιές. Από εδώ και πάνω το μονοπάτι έχει πρακτικά σβήσει. Έχουν πέσει και αρκετοί κορμοί από την φωτιά που είχε ξεσπάσει εδώ πριν μερικά χρόνια. Συνεχίζουμε ελεύθερα πάνω στην ράχη και συναντάμε πάλι το μονοπάτι αρκετά πιο πάνω στα 1300μ περίπου. Τώρα βαδίζουμε πιο ομαλά πάλι πάνω στην ράχη, περνάμε μια κορυφούλα με υψομετρικό και κατηφορίζουμε ελαφρά. Τελικά έρχεται από δεξιά το μονοπάτι από Λιτόχωρο-Σκανδαλιάρα και συνεχίζουνε μαζί για Καρυά (11). (1 ώρα, 10 λεπτά)