Άνω Κορυφή

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 18 χλμ (ανάβαση)
Χρονος: 4 ώρες 30 λεπτά
Βλαστηση: Δάσος με δρύς, οξυές, πεύκα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Δρόμος, μονοπάτι.
Δυσκολια: Β
Σημανση: Όχι

Από την Αριδαία κατευθυνόμαστε για τα Λουτρά Πόζαρ και μετά το χωριό Λουτράκι λίγο πρίν φτάσουμε στα λουτρά συναντάμε διασταύρωση ακριβώς πάνω στο μεγάλο ρέμα (Ρέμα Νικολάου) που κατεβαίνει από την χαράδρα. Ακολουθούμε το αριστερό σκέλος του δρόμου που οδηγεί στο χωριό Όρμα και μετά από 500μ αφήνουμε την άσφαλτο για να ακολουθήσουμε φαρδύ χωματόδρομο που φεύγει διαγώνια. Μετά από 1 χλμ σε αυτόν τον δρόμο φτάνουμε στο φυλάκιο της Όρμας (1).

Αφήνουμε τον φαρδύ χωματόδρομο και κατηφορίζουμε σε μικρότερο που φτάνει στο ρέμα1 και συνεχίζουμε στην απέναντι όχθη. Περνάμε δεύτερο μικρότερο ρέμα και φθάνουμε σε διασταύρωση όπου υπάρχει εκκλησάκι του Αγ. Βασιλείου (2). Μέχρι εδώ μπορούμε να έρθουμε και με ΙΧ μέσα από την Όρμα. Συνεχίζουμε ευθεία (αριστερά πάει στην Όρμα) και μετά από 500μ αφήνουμε τον δρόμο (3) και μπαίνουμε σε χωματόδρομο που ανηφορίζει με ΝΑ κατεύθυνση. Ο δρόμος όσο ανηφορίζουμε χαλάει και γίνεται τρακτερόδρομος, περνάει δίπλα από κτήματα και τελικά φθάνει σε ρεματιά όπου στρέφεται Α, κάνει 2 ζικ-ζακ και συναντά τον φαρδύ δρόμο που πάει στην Άνω Κορυφή (4). Βαδίζουμε τώρα στον δρόμο μέχρι το σημείο που αυτός στρίβει απότομα αριστερά (5). Στο έξω μέρος της στροφής φεύγει δυσδιάκριτο μονοπάτι που οδηγεί στην κοίτη μεγάλης ρεματιάς. Η κοίτη είναι γυμνή και διαβρωμένη. Περνώντας στα δεξιά του ρέματος ακολουθούμε υποτυπώδες μονοπάτι από ζώα συνέχεια παράλληλα με την ρεματιά μέχρι να φθάσουμε τελικά σε σημείο που σταματάει το γυμνό. Εδώ αφήνουμε το ρέμα και κινούμενοι Α βρίσκουμε στενό μονοπάτι που ανηφορίζει σε πυκνή θαμνώδη βλάστηση και μας βγάζει στην Άνω Κορυφή (6) ακριβώς μπροστά από το τελευταίο σπίτι. Μέχρι εδώ μπορούμε να έρθουμε και με το ΙΧ ή με τα πόδια ξεκινώντας από την Κάτω Κορυφή (1 ώρα, 15 λεπτά).

Ακολουθούμε τώρα τον φαρδύ χωματόδρομο, κόβουμε μια δεξιά στροφή που κάνει από τρακτερόδορμο-μονοπάτι και σε λίγο αφού βγούμε πάλι στον κεντρικό δρόμο, φεύγει δεξιά μονοπάτι (7). Ακολουθούμε αυτό το μονοπάτι που ανηφορίζει κάπως δυσδιάκριτο με ζικ-ζακ σε δάσος οξυάς. Και τελικά αφού περάσουμε αριστερά από ένα βράχο βγαίνουμε πάλι στον δρόμο ακριβώς πάνω σε μια αριστερή στροφή του (8). Συνεχίζουμε απέναντι σε τρακτερόδρομο που ανηφορίζει απότομα μέσα σε μια λάκκα. Σε λίγο η λάκκα διχάζεται σε δύο σκέλη (9) και εμείς ακολουθούμε τρακτερόδρομο στο δεξί σκέλος. Αγνοούμε έναν δρόμο που στρίβει αμέσως δεξιά και συνεχίζοντας συνέχεια μέσα στην λάκκα φθάνουμε σε όμορφο διάσελο (10). Εδώ καταλήγει δασικός δρόμος. (1 ώρα, 15 λεπτά).

Τώρα ανηφορίζουμε κάπως απότομα ΝΔ σε τρακτερόδρομο που μετά από 100μ κλείνεται από πεσμένους κορμούς και συνεχίζουμε πια σε μονοπάτι. Το μονοπάτι είναι στενό και κλείνει σιγά-σιγά άλλα ακόμη περπατιέται άνετα. Αξίζει τον κόπο γιατί περνά ένα τοπίο άγριας ομορφιάς. Αρχικά κατηφορίζει ελαφρά μέσα σε δάσος πεύκης τραβερσάροντας την απόκρημνη πλαγιά. Αφού κατηφορίσει αρκετά περνά στην βάση μιας ορθοπλαγιάς. Εδώ διασχίζει σάρες και έχει χαλάσει άλλα εύκολα το ξαναβρίσκουμε. Στην συνέχεια αρχίζει να ανηφορίζει αρχικά ομαλά και αργότερα κάπως πιο απότομα, καβαλάει ένα πρώτο σέλωμα και στην συνέχεια ανηφορίζει σε ένα δεύτερο σέλωμα (11). Τώρα συνεχίζουμε ευθεία χωρίς να ανηφορίζουμε και το μονοπάτι είναι σε μερικά σημεία περισσότερο κλεισμένο, χωρίς όμως πρόβλημα. Τελικά μπαίνει σε δάσος οξυάς και αρχίζει να κατηφορίζει ομαλά μέχρι να φτάσει στην κοίτη ρεματιάς όπου χάνεται. Κατηφορίζουμε για 20μ παράλληλα με την ρεματιά και μπαίνουμε σε χωματόδρομο που τερματίζει εδώ (12). (1 ώρα)

Ακολουθούμε τον δρόμο για 200μ περίπου και στην συνέχεια μπαίνουμε αριστερά σε τρακτερόδρομο (13). Αυτός περνά από υλοτομημένη περιοχή όπου χάνεται άλλα τον ξαναβρίσκουμε πιο πάνω όπου κάνει ένα ζικ-ζακ και συνεχίζει φαρδύς μέχρι να συναντήσει τελικά τον χωματόδρομο που αφήσαμε στην αρχή της πορείας (14). Ακολουθώντας τώρα αυτόν τον δρόμο φτάνουμε στο διάσελο στην θέση Δαμασκηνιές (15) όπου συναντάμε την άσφαλτο που έρχεται από την Κερασιά και πηγαίνει στο χιονοδρομικό. (1 ώρα)

Από το σημείο αυτό μπορούμε να συνεχίζουμε Δ στην άσφαλτο μέχρι το διάσελο Τσέρια (1 ώρα) και στην συνέχεια να πάρουμε το μονοπάτι που διασχίζει το βουνό με Β κατεύθυνση μέχρι την τοποθεσία Δοκάρι. (2 ώρες). Στην συνέχεια πάλι από μονοπάτι κατεβαίνουμε στον υδροηλεκτρικό σταθμό και στην συνέχεια από τον δρόμο φθάνουμε πάλι στο φυλάκιο (2,5 - 3 ώρες) συμπληρώνοντας μια εντυπωσιακή κυκλική πορεία. Ενναλακτικά κινούμενοι Ν μπορούμε να κατεβούμε στην Παναγίτσα (2 ώρες)

1 Προσοχή, κατεβάζει πολύ νερό την άνοιξη και δεν περνιέται αν δεν τσαλαβουτήσουμε.