Όρμα - Δοκάρι - Λαντάρη - Σκληρή Πέτρα

Χρονος: 7 ώρες 50 λεπτά
Βλαστηση: Δάσος με οξυές ως τα 1600μ
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναι
Κατασταση εδαφους: δρομος (9χλμ), μονοπάτι.
Σημανση: Καλή (μέχρι Σκληρή Πέτρα)

Από την Αριδαία κατευθυνόμαστε για τα Λουτρά Πόζαρ και μετά το χωριό Λουτράκι λίγο πρίν φτάσουμε στα λουτρά συναντάμε διασταύρωση ακριβώς πάνω στο μεγάλο ρέμα (Ρέμα Νικολάου) που κατεβαίνει από την χαράδρα. Ακολουθούμε το αριστερό σκέλος του δρόμου που οδηγεί στο χωριό Όρμα και μετά από 500μ αφήνουμε την άσφαλτο για να ακολουθήσουμε φαρδύ χωματόδρομο που φεύγει διαγώνια. Μετά από 4.5 χλμ σε αυτόν τον δρόμο και αφού περάσουμε φυλάκιο και το υδροηλεκτρικό σταθμό της Όρμας ο δρόμος αρχίζει να ανηφορίζει με ζικ-ζακ. Στην πρώτη μεγάλη αριστερή στροφή του δρόμου ξεκινά το μονοπάτι (1). Ως εδώ μπορούμε να έρθουμε χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία με το αυτοκίνητο.

Το μονοπάτι περνά την ρεματιά από ξύλινο γεφυράκι και αρχίζει να ανηφορίζει με ζικ-ζακ. Είναι φαρδύ και ευδιάκριτο και ακολουθεί ομαλή τραβέρσα προς ΒΔ συνέχεια μέσα σε δάσος οξιάς. Αρχικά κινείται παράλληλα με την μεγάλη ρεματιά σε λίγο όμως αρχίζει να απομακρύνεται από αυτήν καθώς κερδίζει ύψος. Αφού περάσουμε ρεματάκι (2) φθάνουμε σε διασταύρωση κοντά σε πηγή (3) όπου ακολουθούμε το δεξί μονοπάτι που ανηφορίζει. Το μονοπάτι μας οδηγεί στην συνέχεια σε ξέφωτο πάνω σε ράχη (4) και στην συνέχεια μπαίνει στο δάσος όπου βαδίζει σε πετρωτό έδαφος και είναι δυσδιάκριτο. Αν κινηθούμε όμως Β-ΒΔ μετά από λίγο μέτρα συνεχίζει και πάλι καθαρό. Τελικά αφού καβαλήσει τρείς διαδοχικές ράχες (5-7) βγαίνει από το δάσος πάνω στην κορυφογραμμή (8) που σχηματίζουν οι κορυφές Μπελ-Καμέν και Μπουρίκα. (2 ώρες)

Το σημείο αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό ξέφωτο με φτέρες στο χαμηλότερο κομμάτι της διαδρομής Δοκάρι - Μπουρίκα. Εδώ συναντάμε και το μονοπάτι που κινείται πάνω στην ράχη και αν το ακολουθήσουμε με Α κατεύθυνση μπορούμε να ανηφορίσουμε εύκολα σε 30 λεπτά περίπου στην κορυφή Μπουρίκα (1688μ). Κινούμενοι Δ σε καλό μονοπάτι πάνω στην κορυφογραμμή φθάνουμε γρήγορα στην τοποθεσία Δοκάρι όπου συναντάμε δασικό δρόμο (9). Συνεχίζοντας τον δρόμο δεξιά και στην συνέχεια από μονοπάτι μπορούμε να κατευθυνθούμε προς την χαράδρα Ράμνομπορ είτε κατά μήκος των συνόρων. (Κιλντέρκα, Αυχένας Στάβριν, Σοκόλ). (15 λεπτά)

Διασχίζουμε τον δρόμο και ανηφορίζουμε σε μονοπάτι στην απέναντι πλευρά του κάπως πιο απότομα τώρα βαδίζοντας σε πλατιά ράχη. Το μονοπάτι τέμνεται σε τρία σημεία με στενό δασικό δρόμο, εύκολα όμως βρίσκουμε την συνέχεια του καθώς είναι καθαρό και κινείται με ζικ-ζακ σε λιβάδια με πλούσια βλάστηση. Τελικά μετά από 30 λεπτά περίπου στρέφεται λίγο ΝΔ και κινείται με κατεύθυνση την κοίτη μικρής ρεματιάς (10). Από εδώ και για λίγα λεπτά γίνεται ασαφές καθώς μπερδεύεται με δευτερεύοντα μονοπάτια. Αν όμως ανηφορίσουμε λίγο ακόμα με ΝΔ κατεύθυνση το ξαναβρίσκουμε κοντά σε υγρό λιβάδι και πηγή (11). (1 ώρα)

Στην συνέχεια είναι φαρδύ και καθαρό και αν προσέχουμε την σήμανση δεν χάνεται. Τώρα στρέφεται Α και τραβερσάρει τις πλαγιές του βουνού παράλληλα με τα σύνορα ανηφορίζοντας πολύ ελαφρά. Περνά από πανέμορφα λιβάδια με αγριολούλουδα και πολλές νερο-μάννες ενώ γύρω είναι φυτρωμένα βράχια σε περίεργους σχηματισμούς. Μετά από 30 λεπτά περίπου περνάμε την μεγάλη ρεματιά Λαντάρη (12) και φθάνουμε σε πλάτωμα με βράχια όπου υπάρχει στάνη (13). Στην συνέχεια κατηφορίζει λίγο περνώντας από πηγή (14) και αρχίζει να ανηφορίζει πάλι ομαλά, πιο καθαρό στο εξής, περνά από ερείπια παλιού κτίσματος (15) και πιάνει τελικά την ομαλή ράχη (16) που κατεβαίνει από την κορυφή Σκληρή Πέτρα. Από αυτό το σημείο μπορούμε εύκολα να ανεβούμε στην κορυφή σε 30 λεπτά περίπου. (1 ώρα + 50 λεπτά κορυφή και πίσω)

Το μονοπάτι συνεχίζει με Ν κατεύθυνση και οδηγεί στο χιονοδρομικό κέντρο σε 1 1/2 ώρα περίπου. Εμείς κατηφορίζουμε ΝΑ πίσω από τα βράχια που υπάρχουν σε αυτό το σημείο και αμέσως βρίσκουμε το παλιό μονοπάτι που κατηφορίζει την πλατιά ράχη με μεγάλα ζικ-ζακ. Αρχικά είναι πολύ φαρδύ και καθαρό πιο κάτω όμως καλύπτεται σε μερικά σημεία από βλάστηση και χάνεται. Κινούμενοι όμως Α-ΝΑ το ξαναβρίσκουμε πιο κάτω. Τελικά το μονοπάτι αρχίζει να στρέφεται ΒΑ και κατευθύνεται προς το κοιλάδα του ρέματος Καπετάν Γαρέφη. Μόλις κατέβει σε αυτήν γίνεται πιο καθαρό στρέφεται ΝΑ και καταλήγει στην τοποθεσία καλύβια Σίσκου όπου υπάρχει μαντρί (17) ενώ πιο κάτω περνά παλιός δασικός δρόμος. Αυτός ο δρόμος έχει καλύψει το παλιό μονοπάτι που περνούσε από τις τοποθεσίες καλύβια Σίσκου, καλύβια Γούλη, καλύβια Γώγου και κατέληγε στο διάσελο Τσέρια κοντά στο χιονοδρομικό κέντρο. (45 λεπτά)

Ακολουθούμε στην συνέχεια τον δασικό δρόμο με ΒΑ κατεύθυνση και συναντάμε μεγαλύτερο δασικό δρόμο (18). Κινούμαστε σε αυτόν λίγα μέτρα δεξιά και τον αφήνουμε για να ακολουθήσουμε πάλι στενό δασικό που κατηφορίζει αριστερά προσέχοντας να μην ακολουθήσουμε κάποια αριστερά παρακλάδια του που κατεβαίνουν στο ρέμα. Τελικά μετά από 30 λεπτά κατηφορικής πορείας συναντάμε τον κεντρικό δρόμο που ανηφορίζει από την Όρμα (19). Ακολουθώντας αυτόν τον δρόμο, μετά από 6.5 χιλ. φθάνουμε στην αφετηρία της διαδρομής. (2 ώρες)