Όρμα - Κ. Γώγου - Κρέμαση

Χρονος: 3 ώρες 50 λεπτά
Βλαστηση: Δάσος με καστανιές και οξυές ως τα 1450μ
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναι
Κατασταση εδαφους: δρομος, μονοπάτι.
Σημανση: Μέτρια (στο δεύτερο σκέλος)

Μέχρι τα όρια της αλπικής ζώνης υπάρχουν πια ελάχιστα υπολείμματα από το μονοπάτι. Το δάσος έχει οργωθεί από τρακτερόδρομους για ξύλευση. Μπορούμε όμως να ακολουθήσουμε στο περίπου την διαδρομή του ακολουθώντας δασικούς δρόμους. Ψηλότερα διατηρείται το μονοπάτι σε αρκετά καλή κατάσταση.

Από την Αριδαία κατευθυνόμαστε για τα Λουτρά Πόζαρ και μετά το χωριό Λουτράκι λίγο πριν φτάσουμε στα λουτρά συναντάμε διασταύρωση ακριβώς πάνω στο μεγάλο ρέμα (Ρέμα Νικολάου) που κατεβαίνει από την χαράδρα. Ακολουθούμε το αριστερό σκέλος του δρόμου που οδηγεί στο χωριό Όρμα και μετά από 500μ αφήνουμε την άσφαλτο για να ακολουθήσουμε φαρδύ χωματόδρομο που φεύγει διαγώνια. Μετά από 4.5 χλμ σε αυτόν τον δρόμο και αφού περάσουμε φυλάκιο και το υδροηλεκτρικό σταθμό της Όρμας ο δρόμος μπαίνει σε στενή χαράδρα και στενεύει. Περνάμε αμέσως σημείο που ενώνονται δύο ρεματιές και φτάνουμε σε πλάτωμα με καστανιές (1). Ως εδώ μπορούμε να έρθουμε χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία με το αυτοκίνητο.

Ακολουθούμε τον τρακτερόδρομο που βαδίζει στα δεξιά της αριστερής ρεματιάς (Καπετάν Γαρέφη) και μετά από 200μ περνάμε το ρέμα και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε με ζικ-ζακ. Μπορούμε να κόψουμε τα περισσότερα από αυτά τα ζικ-ζακ από μονοπάτι κερδίζοντας χρόνο. Ψηλότερα ο τρακτερόδρομος ενώνεται με δασικό δρόμο που ανηφορίζει με πιο μεγάλα ζικ-ζακ. Τον αφήνουμε πάντα στο σημείο που κάνει αριστερή στροφή ακολουθώντας μονοπάτι που σε μερικά σημεία ελάχιστα φαίνεται. Τελικά το μονοπάτι μας βγάζει πάνω σε ράχη και αφού συναντήσουμε τον δρόμο μια φορά ακόμη τον συναντάμε ακριβώς στο σημείο που ενώνεται με τον φαρδύ δασικό δρόμο που αφήσαμε στην αφετηρία (13). Ακριβώς απέναντι υπάρχει καλύβα της δασικής υπηρεσίας. (45 λεπτά)

Για τα υπόλοιπα 3.5 χλμ (45 λεπτά) ακολουθούμε τον δασικό δρόμο ΝΔ κερδίζοντας ελαφρά ύψος. Στην πορεία περνάμε από δύο ρεματιές. Τελικά δεξιά από τον δρόμο και μέσα στα φυλλώματα με πολύ δυσκολία διακρίνονται κάποια σημάδια από το μονοπάτι Μ18 (14Α). Η χάραξη αυτού του μονοπατιού είναι επιεικώς απαράδεκτη καθώς δεν ακολουθεί κάποιο μονοπάτι η δρόμο αλλά ανεβαίνει "χύμα" σε δύσβατο έδαφος λόγω της εκτεταμένης υλοτομίας. Η δε σήμανση με δυσκολία διακρίνεται. Για τον λόγω αυτό προτείνω να συνεχίσετε για 200μ ακόμη στον δρόμο και στην συνέχεια να ακολουθήσετε καθαρό τρακτερόδρομο (14Β). Σε κάθε διασταύρωση πρέπει να πηγαίνουμε δεξιά. Κερδίζουμε λοιπόν αρκετό ύψος και συναντάμε δασικό δρόμο (15Β). Ο δρόμος αυτό λογικά οδηγεί στην καλύβα ψηλότερα άλλα κάνει μεγάλο κύκλο. Αν τον ακολουθήσουμε δεξιά περνάμε μια μικρή ρεματιά και κατηφορίζοντας λίγο συναντάμε τα σημάδια από το Μ18 (15Α). Ακολουθούμε τώρα την σήμανση που βαδίζει σε στενό χορταριασμένο τρακτερόδρομο και συναντάμε πάλι δασικό δρόμο (16). Βαδίζουμε 30μ αριστερά και προσέχουμε δεξιά μας να βρούμε τα σημάδια (17). Ανηφορίζουμε τώρα χωρίς μονοπάτι και απότομα στην αρχή δίπλα σε μικρή ρεματιά προσέχοντας να μην χάσουμε την σήμανση και γρήγορα βγαίνουμε σε δασική καλύβα (18) στα όρια του δάσους όπου φτάνει και ο δασικός δρόμος. (1 ώρα, 45 λεπτά)

Από εδώ ξεκινά τρακτερόδρομος που ακολουθεί σε γενικές γραμμές το παλιό μονοπάτι. Το έδαφος είναι σχετικά ομαλό και εύκολα μπορούμε να κόψουμε τις στροφές του δρόμου από ευδιάκριτο μονοπάτι. Ψηλότερα φτάνουμε σε μικρό οροπέδιο όπου υπάρχει καλύβι. Εδώ είναι η τοποθεσία "καλύβια Γώγου". Συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε σε μονοπάτι η στον δρόμο και σε μια απότομη δεξιά στροφή του δρόμου τον αφήνουμε και μπαίνουμε σε καλό μονοπάτι (28). Μέχρι εδώ υπάρχει καλή σήμανση με πασσάλους. Το μονοπάτι ανηφορίζει Ν με κατεύθυνση την βραχώδη πλαγιά μπροστά μας, κάνει ένα μεγάλο ζικ-ζακ και δύο ακόμη μικρότερα, περνά τα βράχια και στρέφεται ΝΔ φτάνοντας τελικά στο μεγάλο ρέμα "Κρέμαση" που κατεβαίνει από τα σύνορα (30). (1 ώρα)

Λίγο πριν το ρέμα και 10μ περίπου μετά από παγκάκι και πινακίδα υπάρχει η διασταύρωση (29) με το μονοπάτι που τραβερσάρει το βουνό και οδηγεί στην κοιλάδα Λαντάρη και στην συνέχεια στην ράχη Δοκάρι-Μπουρίκα. Αφού περάσουμε το ρέμα συνεχίζουμε στο φαρδύ μονοπάτι και μετά από 20 λεπτά φτάνουμε στο διάσελο Τσέρια όπου περνά και η άσφαλτος για το χιονοδρομικό. (20 λεπτά)