Λυκόστομο - Βαθύρεμα

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: (9.6 + 9.6 χλμ)
Χρονος: 3 ώρες (ανάβαση)
Βλαστηση: Δάσος με δρυς και οξιές.
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Σημανση: Όχι

Η πορεία αυτή ακολουθεί το παλιό μονοπάτι που ανεβαίνει το ρέμα που ξεκινά κοντά στο χωριό Λυκόστομο. Στο μεγαλύτερο μέρος του το μονοπάτι διατηρείται σε καλή κατάσταση. Υπάρχουν δύο σημεία όμως που το μονοπάτι έχει χαλάσει από κατολισθήσεις και δασικούς δρόμους ενώ σε μερικά σημεία είναι δυσδιάκριτο και χρειάζεται προσοχή.

Από Αριδαία φθάνουμε στο χωριό Λυκόστομο και ακολουθούμε τον κεντρικό δρόμο με ΒΑ κατεύθυνση. Φθάνουμε σε διασταύρωση όπου αριστερά διακρίνουμε την εκκλησία (1). Εμείς συνεχίζουμε ευθεία και περνάμε από μικρή πλατεία όπου υπάρχει μεγάλο πλατάνι (2). Συνεχίζοντας στον ίδιο δρόμο περνάμε μια πρώτη διασταύρωση αριστερά προς ένα σπίτι και φθάνουμε σε μια δεύτερη διασταύρωση όπου πηγαίνουμε αριστερά (3). Σε λίγο ο δρόμος αυτός γίνεται χωματόδρομος και αμέσως μπαίνουμε σε φαρδύ μονοπάτι (4) που ανηφορίζει ΒΔ μπαίνοντας σε δάσος με πεύκα . Σε λίγο βγαίνει σε δασικό δρόμο (5) τον οποίο και ακολουθούμε. Βαδίζουμε για 1.7 χιλ. περίπου σε αυτόν το δρόμο που ανηφορίζει με στροφές αγνοώντας μικρότερους δρόμους αριστερά και δεξιά. Περνάμε δίπλα από παλιό φυλάκιο και δασύλλιο πεύκης και τελικά φθάνουμε σε διασταύρωση όπου ένας δρόμος ανηφορίζει απότομα ΒΔ ενώ ένα άλλος κατηφορίζει ΒΑ με κατεύθυνση το ρέμα (6). Ακολουθώντας το δεξί σκέλος φθάνουμε σε νέα διασταύρωση (7). Ακολουθούμε τον δρόμο που περνά μπροστά από ένα μαντρί που υπάρχει σε αυτό το σημείο. Αυτός ο δρόμος έχει καταστρέψει το πρώτο κομμάτι του μονοπατιού. Μετά από 1 χλμ. ο δρόμος αυτός κάνει μια απότομη αριστερή στροφή και ανηφορίζει πολύ απότομα. Μετά από 100μ περίπου σε αυτήν την απότομη ανηφόρα διακρίνουμε δεξιά από τον δρόμο παλιό δασόδρομο. Εδώ ξεκινά το μονοπάτι. (8). (45 λεπτά)

Αρχικά είναι λίγο δυσδιάκριτο, κινούμενο σε βραχώδες έδαφος μέσα στο δάσος, άλλα στην συνέχεια καθαρίζει και κινείται σχεδόν επίπεδα. Διασχίζουμε έναν παλιό δασόδρομο (9) και στην συνέχεια το μονοπάτι κατηφορίζει ελαφρά. Εδώ έρχεται από αριστερά ένας άλλος δρόμος και το μονοπάτι σβήνει. Πρέπει να κινηθούμε κατηφορικά με κατεύθυνση την ρεματιά και να περάσουμε στην απέναντι όχθη (10). Εδώ το μονοπάτι έχει χαλάσει από κατολισθήσεις. Πρέπει να κινηθούμε παράλληλα με το ρέμα και δίπλα σε αυτό και αφού περάσουμε έναν μεγάλο βράχο και μια πηγή αμέσως μετά να ανηφορίσουμε διαγώνια στην πλαγιά όπου βρίσκουμε πάλι το μονοπάτι. Αυτό κάνει μια δεξιά και στην συνέχεια μια αριστερή στροφή και ανηφορίζει φαρδύ και καθαρό. Συναντάμε έναν παλιό τοίχο που τον περνάμε από δεξιά (11) και συνεχίζουμε σε φαρδύ και καθαρό μονοπάτι. Μετά από λίγο το μονοπάτι αρχίζει να πλησιάζει την ρεματιά και τελικά χάνεται. Εδώ περνά στην απέναντι όχθη (12) και μετά από λίγο καθαρίζει πάλι. Κινείται 10-15μ από το ρέμα σε επίπεδο έδαφος. Σε λίγο μπαίνουμε σε ξέφωτο (13). Μετά από 100μ το μονοπάτι κλείνει από πεσμένους κορμούς, για αυτό θα πρέπει να κινηθούμε δεξιότερα δίπλα στο ρέμα και μετά από 100μ συναντάμε πάλι το μονοπάτι στο σημείο που περνά στην απέναντι όχθη (14). Το μονοπάτι εδώ ανηφορίζει με ζικ-ζακ και τελικά βγαίνει σε χαλασμένο δασικό δρόμο (15). Μετά από 20μ στον δρόμο αυτό μπαίνουμε ξανά στο μονοπάτι (16) και ξανά στον ίδιο δρόμο (17). Τον ακολουθούμε για 200μ όπου τερματίζει (18) και συνεχίζει το μονοπάτι φαρδύ και καθαρό. (1 ώρα 45 λεπτά)

Το μονοπάτι εδώ κάνει μια κυκλική πορεία και φθάνει σε μικρότερη ρεματιά όπου περνά στην απέναντι όχθη (19). Αρχικά δυσδιάκριτο κινείται μέσα σε μια λάκα και στην συνέχεια ανηφορίζει με ζικ-ζακ στην ράχη αριστερά όπου συνεχίζει πάλι καθαρό. Τελικά με ελαφρά ανηφορική πορεία φθάνει πάλι στην κοίτη του ρέματος όπου τερματίζει (20). Στην απέναντι όχθη φθάνει και δασικός δρόμος. Ακολουθώντας δασικούς με ΒΔ κατεύθυνση μπορούμε να ανεβούμε στο Ντόμπρο Πόλε και τις γύρω κορυφές. (30 λεπτά)