Πρόμαχοι - Γκόλο Μπίλο

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 9-10 χλμ
Χρονος: 2 1/2 - 3 ώρες (ανάβαση)
Βλαστηση: Δάσος με δρυς και οξιές.
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Σημανση: Όχι

Δυστυχώς μεγάλο μέρος από το μονοπάτι έχει πατηθεί από δασικό δρόμο μέχρι τα 1000μ περίπου. Από εκεί ξεκινούν δύο διαδρομές σε δύσκολο-δυσδιάκριτο μονοπάτι.

Μπαίνοντας στους Πρόμαχους στρίβουμε δεξιά μπροστά από κίτρινο σπίτι και καθώς βγαίνουμε στο ΒΑ άκρο του χωριού περνάμε αριστερά από μεγάλο καινούργιο σπίτι (1). Στα δεξιά του σπιτιού ξεκινά δρομάκι που λίγο πιο πάνω συναντά άλλον δρόμο και τσιμενταύλακα. Ακολουθούμε τώρα αυτόν τον δρόμο με Α κατεύθυνση για 1600μ περίπου και αφού περάσουμε ρεματιά καβαλάμε ραχούλα όπου δεξιά υπάρχουν βράχια και ο δρόμος κατηφορίζει (2). Εδώ αφήνουμε τον δρόμο και βρίσκουμε αριστερά το μονοπάτι που είναι φαρδύ και γενικά ευδιάκριτο και ανηφορίζει Β. Μετά από λίγο βγαίνουμε σε παλιό χωράφι όπου καταλήγει και αγροτικός δρόμος (3). Συνεχίζοντας Β ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι άλλα παραπάνω βγαίνουμε πάλι στον αγροτικό δρόμο (4). Ακολουθώντας τώρα τον δρόμο φθάνουμε σε σημείο όπου στρίβει απότομα δεξιά (5) και κατευθύνεται προς την βραχώδη κορυφογραμμή. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία σε μικρότερο δρόμο δίπλα από περιφραγμένο χωράφι. Αγνοούμε δύο διασταυρώσεις δεξιά και στην συνέχεια στρεφόμαστε Δ-ΒΔ όπου ο δρόμος αρχίζει να ανηφορίζει με αρκετά ζικ-ζακ. Τελικά φθάνουμε κοντά στην ράχη και κάνοντας ακόμη ένα ζικ-ζακ φθάνουμε σε μεγάλο λιβάδι όπου υπάρχει στέρνα και μαντρί (6). (1 ώρα, 15 λεπτά)

Διαδρομή Α

Αφήνουμε τον δρόμο και ανηφορίζουμε αριστερά στην κορυφογραμμή όπου βρίσκουμε μονοπάτι λίγο δεξιά της. Τελικά κατηφορίζοντας λίγο βγαίνουμε σε μικρό ξέφωτο διάσελο πάνω στην ράχη (7Α). Με λίγο ψάξιμο βρίσκουμε το μονοπάτι που μπαίνει μέσα στο δάσος αριστερά της κορυφογραμμής και είναι στενό άλλα καθαρό. Τραβερσάρει την απότομη πλαγιά ανηφορίζοντας πολύ ελαφρά μέσα σε δάσος οξυάς. Τελικά αρχίζει να κατηφορίζει και βγαίνει σε ξέφωτο όπου χάνεται (8Α). Με αρκετό ψάξιμο βρίσκουμε το μονοπάτι στην άλλη πλευρά από το ξέφωτο (9Α) και κατηφορίζουμε προς μικρή ρεματιά (10Α) την οποία αφού περάσουμε συναντάμε τρακτερόδρομο (11Α). Κατηφορίζουμε απότομα και συναντάμε μεγαλύτερο αγροτικό δρόμο που έρχεται από τους Πρόμαχους (12Α) ο οποίος ανηφορίζει με ζικ-ζακ φθάνοντας σε βαθύ διάσελο (13Α). (1 ώρα)

Εδώ συναντιούνται πολύ δασικοί δρόμοι. Χωρίς μονοπάτι ανηφορίζουμε απότομα Α-ΒΑ, ακολουθώντας ένα όρυγμα και βγαίνουμε στην κορυφογραμμή και στην συνέχεια στην κορυφή. (45 λεπτά)

Διαδρομή Β

Ακολοθούμε το φαρδύ μονοπάτι όπως και στην διαδρομή Α και σε λίγο έρχεται από δεξιά ο δρόμος που ξεκινά από την ποτίστρα. Κατεβαίνουμε σε αυτόν (7Β) στρίβοντας σε μονοπάτι και συνεχίζουμε χωρίς μονοπάτι απέναντι, ανηφορίζοντας σε μικρή ράχη. Μετά από 50μ περίπου ξεκαθαρίζει το μονοπάτι που μοιάζει με αυλάκι και ανηφορίζει με ζικ-ζικ. Σε λίγο φθάνουμε σε διασταύρωση (8Β) όπου ακολουθούμε ένα μονοπάτι που τραβερσάρει. Δυστυχώς μετά από λίγο το μονοπάτι χάνεται (9Β) άλλα συνεχίζοντας να τραβερσάρουμε Β-ΒΑ ελαφρά ανηφορικά ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι φαρδύ που τώρα στρέφεται ΒΔ και καβαλάει ράχη (10Β). Στο κατέβασμα θέλει προσοχή γιατί στην ράχη κατηφορίζει και άλλο στενότερο μονοπάτι.

Κινούμαστε τώρα πάνω στην ράχη λίγα μέτρα αριστερά της απότομα. Πιο φτάνουμε σε σημείο που το μονοπάτι απομακρύνεται από την ράχη (11Β). Εδώ θέλει προσοχή. Το μονοπάτι μοιάζει να συνεχίζει τραβερσάροντας αριστερά την πλαγιά. Αυτό το σκέλος μετά από λίγο σταματά. Εμείς πρέπει να ανηφορίζουμε απότομα και με λίγη φαντασία διακρίνουμε τα ζικ-ζακ που κάνει εδώ το κανονικό μονοπάτι. Τελικά βγαίνουμε πάλι πάνω στην ράχη όπου υπάρχει αμπρί (12Β). Τώρα συνεχίζουμε λίγο δεξιότερα της ράχης όπου το μονοπάτι γίνεται πιο καθαρό και τελικά βγαίνει πάλι πάνω στην στενή ράχη και στην συνέχεια σε ξέφωτο όπου χάνεται. Εδώ πρέπει να αφήσουμε την ράχη που ανηφορίζει ΒΑ και να συνεχίσουμε Β μπαίνοντας στο δάσος όπου βρίσκουμε το μονοπάτι (13Β). Κατηφορίζει ελαφρά πλησιάζοντας μικρή ρεματιά και στην συνέχεια κινείται δίπλα στην ρεματιά βγαίνοντας τελικά σε μεγάλο ξέφωτο-λιβάδι λίγα μέτρα κάτω από την κορυφογραμμή (14Β). (1 ώρα)

Σε αυτό το διάσελο βγαίνει και το μονοπάτι από το Άνω Γαρέφιο. Ανηφορίζουμε τώρα ελεύθερα πάνω στην ράχη, περνάμε αριστερά από χωράφι με φυτεμένα δεντράκια, περνάμε μια πρώτη κορυφή και κατηφορίζουμε ελαφρά σε διάσελο. Εδώ έρχεται μονοπάτι που σε λίγο μας οδηγεί στην ψηλότερη κορυφή (15Β). (15 λεπτά)