Αετοχώρι - Μαύρος Βράχος - Πίνοβο

Χρονος: 5 ώρες (ανάβαση)
Βλαστηση: Δρύς, Οξυές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Δυσκολια: Β
Σημανση: Ελλιπής

Από την πλατεία του Αετοχωρίου (1) ακολουθούμε τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο με κατεύθυνση την εκκλησία του Αγ. Δημητρίου. Στην πρώτη διασταύρωση (2) αφήνουμε αυτόν τον δρόμο και ακολουθούμε μικρότερο τσιμενταρισμένο δεξιά που σε λίγο εξελίσσεται σε χωματόδρομο. Αγνοούμε ανηφορικό χωματόδρομο δεξιά (3) και φθάνουμε σε νέα διασταύρωση (4) όπου πηγαίνουμε δεξιά. Σε λίγο ο δρόμο που βαδίζει ανάμεσα σε ερείπια εξελίσσεται σε μονοπάτι και κατηφορίζει προς ρεματιά. Περνάμε απέναντι από τσιμεντένιο γεφυράκι (5) και συνεχίζουμε στο μονοπάτι που συναντά δεύτερη ρεματιά (6). Εδώ πρέπει να υπήρχε παλιά γεφύρι που έπεσε. Περνάμε με λίγη δυσκολία στην απέναντι όχθη και συνεχίζουμε στο μονοπάτι που σε λίγο διχάζεται (7). Αν ακολουθήσουμε το αριστερό μονοπάτι βγαίνουμε σύντομα σε δασικό δρόμο (8) και τον ακολουθούμε. Από το δεξί μονοπάτι βγαίνουμε στον ίδιο δρόμο λίγο πιο κάτω (9). Συνεχίζουμε στον δρόμο για 1χλμ περίπου και φθάνουμε σε διασταύρωση με άλλον δασικό (10) που στρίβει απότομα δεξιά και ανηφορίζει (45 λεπτά).

Από εδώ υπάρχουν δύο παραλλαγές. Η απλούστερη άλλα λιγότερο σύντομη είναι να συνεχίσουμε στον αρχικό δρόμο οπότε φθάνουμε σε νέα διασταύρωση με δρόμο (παλιό μονοπάτι) που έρχεται από την Θηριόπτερα (11Α). Ακολουθώντας τον δεξί δρόμο ανηφορίζουμε σχετικά απότομα και με αρκετά ζικ-ζακ και συναντάμε μετά από 1.7χλμ. Την άλλη διαδρομή (12). Η δεύτερη εναλλακτική είναι να ακολουθήσουμε τον δεξί δρόμο στην θέση (10). Αυτός ανηφορίζει ομαλά κάνοντας μεγάλα ζικ-ζακ και τελικά φθάνει στην κοίτη ρεματιάς όπου σβήνει (11Β). Στην απέναντι όχθη συνεχίζει παλιός τρακτερόδρομος - μονοπάτι που κινείται αρχικά αριστερά του ρέματος ενώ στην συνέχεια περνά στην δεξιά όχθη και διασχίζει ένα μεγάλο λιβάδι με ψηλές φτέρες όπου χάνεται. Συνεχίζουμε ελεύθερα έχοντας πάντοτε στα αριστερά μας το ρέμα και συναντάμε άλλον τρακτερόδρομο. Ακολουθώντας τον με Ν κατεύθυνση συναντάμε τελικά την πρώτη διαδρομή ( 12). (35 λεπτά)

Βαδίζουμε τώρα στον δασικό δρόμο που κινείται αρχικά ΒΔ ενώ στην συνέχεια περνά μια ρεματιά και στρέφεται περισσότερο Β. Τελικά βγαίνει από το δάσος σε μεγάλο ξέφωτο και αφού ανηφορήσει πολύ απότομα τερματίζει σε μια πηγή. Πριν από την τελευταία απότομη ανηφόρα και λίγα μέτρα αφού βγούμε στο γυμνό ψάχνουμε δεξιά για το μονοπάτι (υπάρχει και κόκκινο βέλος) (13). Μπαίνουμε λοιπόν στο μονοπάτι που αρχικά είναι λίγο δυσδιάκριτο καθώς κινείται σε έδαφος με πυκνή θαμνώδη βλάστηση. Στην συνέχεια όμως γίνεται φαρδύ και καθαρό και μπαίνει μέσα στο δάσος οξιάς. Μετά από 20 λεπτά περίπου και αφού περάσουμε ένα μικρό ξέφωτο πάνω σε ράχη προσέχουμε αριστερά για κάποια βράχια. Εδώ υπάρχει διασταύρωση με μονοπάτι που τώρα πια έχει σβήσει (14). (30 λεπτά)

Υπάρχουν από εδώ δύο παραλλαγές. Μπορούμε να συνεχίσουμε χωρίς δυσκολία στο φαρδύ μονοπάτι που ανηφορίζει ελαφρά και αφού περάσει διαδοχικά ξέφωτα και ρεματιές καταλήγει σε μια γυμνή λάκκα-ξέφωτο (15Β) όπου χάνεται. Ανηφορίζουμε αυτήν την λάκκα ακολουθώντας κάποια σημάδια και συναντάμε το άλλο μονοπάτι (16Β) που μας οδηγεί τελικά στην βάση του "Μαύρου Βράχου" και στην αρχή της μεγάλης κοιλάδας που οδηγεί πρός τις κορυφές. Αν τραβερσάρουμε από εδώ Α συναντάμε το κλασικό μονοπάτι που έρχεται από το Αετοχώρι. (45 λεπτά)

Η δεύτερη δυνατότητα είναι να αφήσουμε το μονοπάτι και να κινηθούμε απότομα κατά μήκος της ράχης που βρίσκεται αριστερά μας. Σε λίγο συναντάμε και ίχνη μονοπατιού ενώ πιο πάνω περνάμε από παλιό αμπρί. Τελικά συνεχίζοντας να ανηφορίζουμε απότομα και μετά από ένα δύσκολο κομμάτι με σάρες η ράχη γίνεται σχεδόν επίπεδη. Εδώ αρχίζει και ξεχωρίζει πια το μονοπάτι και μπαίνει στο δάσος καθαρό και ευδιάκριτο. Αρχίζουμε να τραβερσάρουμε τώρα Β-ΒΑ και αφού περάσουμε μια ρεματιά βγαίνουμε από το δάσος σε ανοιχτό μέρος όπου διακρίνονται οι απότομες ορθοπλαγιές της κορυφογραμμής. Ξαναμπαίνουμε στο δάσος (17Α) και αφού περάσουμε άλλο μικρό ξέφωτο ψάχνουμε αριστερά για διασταύρωση με μονοπάτι (18Α). Το μονοπάτι στο οποίο βαδίζαμε συνεχίζει να τραβερσάρει και συναντά τελικά την πρώτη διαδρομή στην βάση του "Μαύρου Βράχου". (1 ώρα, 15 λεπτά)

Το δεύτερο μονοπάτι αφού κάνει μια απότομη αριστερή στροφή αρχίζει να ανηφορίζει ΝΔ ενώ στην συνέχεια στρέφεται Β-ΒΔ και ανεβαίνει με ζικ-ζακ. Μετά από λίγο όμως χάνεται. Κινούμαστε λίγο αριστερότερα και ανηφορίζουμε στα όρια μιας δασωμένης γλώσσας. Στο ύψος των τελευταίων δέντρων συνεχίζουμε απότομα με Β-ΒΔ κατεύθυνση και φθάνουμε στην κορυφή βραχώδους ράχης. Εδώ διακρίνουμε δεξιά μια ρηχή και στεγνή ρεματιά. Κινούμαστε τώρα σε γιδόστρατα στην αριστερή πλαγιά πάνω από την ρεματιά και πλησιάζουμε σταδιακά την κοίτη. Φθάνουμε τελικά στην ρεματιά σε σημείο που υπάρχει μικρή σπηλιά (19Α). Ανηφορίζουμε απότομα μέχρι έναν αυχένα πάνω σε ράχη και ακολουθούμε αυτήν την ράχη περνώντας από χαρακτηριστικό πέρασμα ανάμεσα σε βράχινους πύργους. Τελικά συνεχίζοντας στην ράχη φθάνουμε στην κορυφογραμμή σε χαμηλό σημείο της όπου και συναντάμε το συνοριακό μονοπάτι της κλασσικής διαδρομής (20Α). (1 ώρα, 20 λεπτά)

Συνεχίζουμε στο φαρδύ μονοπάτι και ανηφορίζοντας ελαφρά φθάνουμε στα κανόνια από τον Α' παγκόσμιο (21Α). Εδώ πρέπει να ανηφορίσουμε λίγο και στην συνέχεια να κατηφορίσουμε λίγο σε μια λάκκα. Από αυτήν την λάκα με Ν-ΝΑ κατεύθυνση κατεβαίνουμε στην Θηριόπετρα ενώ με Β-ΒΔ στα καλύβια Λέφα. Εμείς την διασχίζουμε και ανηφορίζουμε σε ράχη, την οποία και ακολουθούμε μέχρι την κορυφή (22Α). (40 λεπτά)