Θηριόπετρα - Καλύβια Λέφα

Χρονος: 4 ώρες (ανάβαση)
Βλαστηση: Δρύς, Οξυές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Σημανση: Εν μέρη

Η διαδρομή ξεκινά από μικρή πλατεία στα ΒΔ του χωριού (1) όπου υπάρχει στοά με τρεχούμενο νερό. Από εδώ ακολουθούμε τον δρόμο με Δ-ΝΔ κατεύθυνση ο οποίος σε λίγο γίνεται χωματόδρομος βγαίνοντας από το χωριό. Αφού κάνει μια μεγάλη δεξιά στροφή ανηφορίζει ΒΑ και σε μια μεγάλη αριστερή στροφή του (2) τον αφήνουμε και μπαίνουμε στο μονοπάτι. Αυτό κινείται αρχικά ΒΑ σε αραιή θαμνώδη βλάστηση ενώ στην συνέχεια γίνεται κάπως δυσδιάκριτο και στρέφεται πάλι ΒΔ. Συναντάμε τελικά τον δρόμο (3) και τον διασχίζουμε για να συνεχίσουμε σε μονοπάτι απέναντι, και τελικά βγαίνουμε πάλι στον δρόμο (4). Βαδίζοντας στον δρόμο, μετά από 100μ περίπου, συναντάμε δεξιά στάβλο και αριστερά στέρνα με τρεχούμενο νερό. Μετά από άλλα 100μ, σε σημείο που ο δρόμος στρέφεται ΝΔ τον αφήνουμε (5) και ακολουθούμε το στενό και ανηφορικό μονοπάτι που κινείται στην αριστερή κοίτη ρηχής ρεματιάς. Προς το τέλος γίνεται δυσδιάκριτο, εύκολα όμως βγαίνουμε πάλι στον δρόμο πιο πάνω (6). Βαδίζουμε τώρα στον δρόμο σε επίπεδο έδαφος και σε λίγο περνάμε δεξιά από στέρνα με τρεχούμενο νερό (7). Μετά από 300μ σε μια αριστερή στροφή του δρόμου φεύγει δεξιά τρακτερόδρομος, ο οποίος όμως ξανασυναντά τον κεντρικό χωματόδρομο λίγο παρακάτω (8). Σε αυτήν την διασταύρωση φεύγει και τρίτος τρακτερόδρομος που κατηφορίζει. Εμείς όμως, σε αυτό το σημείο αφήνουμε τον δρόμο και μπαίνουμε στο μονοπάτι (από εδώ ξεκινά και η σήμανση). (1 ώρα, 15 λεπτά)

Το μονοπάτι είναι αρχικά καθαρό και κινείται σε δάσος δρυός. Στην συνέχεια βγαίνει από το δάσος και κινείται προς μια γυμνή φαρδιά ράχη όπου χάνεται. Ακολουθούμε ελεύθερα αυτήν την ράχη ΒΔ περνώντας από παλιά χωράφια σε αναβαθμίδες. Τελικά ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι πιο πάνω καθώς αφήνει την ράχη και κινείται αριστερά της μπαίνοντας αμέσως στο δάσος. Τώρα είναι πάλι καθαρό και ευδιάκριτο. Μετά από λίγο φθάνουμε σε διασταύρωση με άλλο μονοπάτι που έρχεται από Α (9). Εμείς συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε ΒΔ μέσα σε πυκνό δάσος οξιάς, καταλήγοντας σε δασικό δρόμο (10). Σε αυτό το σημείο υπάρχουν πολλά πεσμένα δέντρα από υλοτομία ενώ φεύγουν δύο τρακτερόδρομοι αριστερά και δεξιά του κυρίως δασικού δρόμου. Εμείς ακολουθούμε αυτόν τον κεντρικό δρόμο που αφού κάνει μια δεξιά στροφή ανηφορίζει ΒΔ. Μετά από λίγο και σε σημείο που ο δρόμος στρίβει δεξιά, από το έξω μέρος της στροφής ξεκινά το μονοπάτι για τα καλύβια Λέφα (11). Αν συνεχίσουμε στον δρόμο μετά από 10μ βρίσκουμε και το μονοπάτι για την κορυφή (12). (45 λεπτά)

Το μονοπάτι είναι στενό άλλα ευδιάκριτο, κατηφορίζει ελαφρά, και αφού περάσει ρεματιά αρχίζει να ανηφορίζει αρχικά ομαλά και στην συνέχεια αφού περάσει ξέφωτο πιο απότομα κάνοντας ζικ-ζακ. Σε λίγο βγαίνουμε από το δάσος και βαδίζουμε σε γυμνές πλαγιές πάνω από απόκρημνα βράχια. Φθάνουμε στην κορυφή ράχης και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε ελαφρά μέχρι να συναντήσουμε τρακτερόδρομο που ανεβαίνει από χαμηλά και μια χαλασμένη ποτίστρα. Ακολουθούμε για 100μ περίπου αυτόν τον δρόμο και στην συνέχεια μπαίνουμε πάλι δεξιά σε μονοπάτι (13). Αγνοούμε ένα άλλο μονοπάτι που ανηφορίζει απότομα και συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε ομαλά ωσότου φθάσουμε στην κορυφή στενής ράχης με όμορφη θέα (14). Τώρα το μονοπάτι αρχίζει να κατηφορίζει αρκετά μέσα σε πυκνό δάσος οξιάς. Αφού χάσει 100μ περίπου σε ύψος περνά πηγή (15) και μια ρεματιά (16) και αρχίζει να ανηφορίζει και πάλι βγαίνοντας από το δάσος. Εδώ χρειάζεται προσοχή γιατί σε πολλά σημεία το μονοπάτι έχει καλυφθεί από την χαμηλή θαμνώδη βλάστηση. Στρέφεται αρχικά ΒΑ και στην συνέχεια στρίβει ΝΔ βγαίνοντας σε ομαλότερη πλαγιά. Στην συνέχεια κατευθύνεται προς την ράχη που φαίνεται μπροστά μας. Αφού φθάσει στην ράχη (17) την ακολουθεί, περνά μικρό αυχένα (18) και τραβερσάρει σάρες στην βάση ορθοπλαγιάς. Τελικά πλησιάζει μικρή ρεματιά (λιγοστό νερό το καλοκαίρι) και αφού την περάσει φθάνει σε κεκλιμένο λεκανοπέδιο όπου υπάρχει στάνη (19). (2 ώρες)

Από αυτό το σημείο φαίνεται Α η ψηλότερη κορυφή που προσεγγίζεται σε 1- 1 1/2 ώρα.