Νότια - Δοκάρι

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 10 ή 11 χλμ ανάβαση
Χρονος: 4 ώρες, 30 λεπτά (ανάβαση)
Βλαστηση: Δρύς, Φράξοι, Οξυές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Δυσκολια: Β
Σημανση: Όχι

Πάνω στον κεντρικό δρόμο που περνάει από την Νότια και 200μ δυτικά της πλατείας υπάρχει εκκλησία και αριστερά της ανηφορίζει ασφαλτοστρωμένος δρόμος. Αυτός σταματά μπροστά σε ένα σπίτι. Δεξιά από αυτό το σπίτι διακρίνουμε το μονοπάτι μισο-κλεισμένο από βλάστηση (1). Μετά από λίγα μέτρα βγαίνουμε σε ανοιχτή πλαγιά όπου το μονοπάτι χάνεται. Συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε πλησιάζοντας μια αβαθή ρεματιά και ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι που περνά από την άλλη πλευρά της (2) και συνεχίζει φαρδύ Δ, κάνει μια μεγάλη καμπύλη και ξαναγυρίζει στην ίδια ρεματιά όπου χάνεται πάλι. Ακολουθούμε κάποιο υποτυπώδες μονοπάτι με ΒΔ πορεία και συναντάμε κάποια παλιά ύδρευση και παλιό δασικό δρόμο (3). Ακολουθούμε για λίγο αυτόν τον δρόμο και στο σημείο που αυτός στρέφεται απότομα ΒΑ τον αφήνουμε και ακολουθούμε μονοπάτι που ξεκινά στο έξω μέρος της στροφής (4). Το μονοπάτι είναι σε γενικές γραμμές καθαρό και ακολουθεί ομαλή ΒΔ πορεία σε θαμνώδες έδαφος. Μετά από λίγο φθάνουμε σε μια τοποθεσία όπου λιμνάζουν νερά - πιθανόν από κάποια πηγή - και υπάρχει πυκνό χορτάρι που καλύπτει το μονοπάτι (5). Εδώ το μονοπάτι διακλαδίζεται σε τρία σκέλη. Το ένα σκέλος κινείται ευθεία ΒΔ και ανηφορίζοντας ομαλά πλησιάζει την κοίτη ρεματιάς όπου δυστυχώς έχει κλείσει. Μπορούμε όμως λίγο πριν κλείσει να το αφήσουμε και να ανηφορίσουμε απότομα στον δρόμο που περνά πιο πάνω. Το δεύτερο μονοπάτι συνεχίζει Β στην αρχή δυσδιάκριτο ενώ αργότερα ξεκαθαρίζει και ανηφορίζει με ζικ-ζακ. Το τρίτο μονοπάτι κάνει μια απότομη στροφή δεξιά (Α) και στη συνέχεια συνεχίζει καθαρό ΒΑ, βγαίνει από το δάσος σε γυμνά λιβάδια όπου γίνεται δυσδιάκριτο. Αυτό είναι το μονοπάτι που οδηγούσε στα μαντριά κοντά στην Μικρή Τζένα.

Εμείς ακολουθούμε το μεσαίο μονοπάτι που αφού ανηφορίσει αρχικά απότομα στην συνέχεια στενεύει (6) και μπερδεύεται με γιδόστρατα. Συνεχίζοντας όμως Β βγαίνουμε τελικά σε δασικό δρόμο (7). Αν βγούμε στο σωστό σημείο τότε βρίσκουμε λίγα μέτρα αριστερότερα την συνέχεια του μονοπατιού. Αλλιώς κινούμαστε λίγα μέτρα δεξιά μέχρι να συναντήσουμε άλλον δρόμο που ανηφορίζει Β. Μετά από 200μ ο δρόμος αυτός κάνει μια απότομη δεξιά στροφή. Στο έξω μέρος της στροφή βρίσκουμε το μονοπάτι (8) που από εδώ και πάνω δεν έχει πρόβλημα.

Το μονοπάτι είναι αρχικά στενό άλλα ευδιάκριτο. Μετά από λίγο (9) φαρδαίνει και μοιάζει περισσότερο με δρόμο. Συνεχίζοντας χωρίς πρόβλημα συναντάμε δασικό δρόμο (10) και συνεχίζουμε απέναντι ξαναμπαίνοντας στο μονοπάτι. Κινούμαστε τώρα μέσα σε όμορφο δάσος οξιάς. Τελικά μετά από 30 λεπτά ομαλής πορείας συναντάμε ρεματιά όπου το μονοπάτι σβήνει και συνεχίζει δασικός δρόμος (11). Αυτός ο δρόμος κάνει μια μεγάλη κυκλική πορεία και συναντά άλλον μεγαλύτερο (12) τον οποίο και ακολουθούμε με Α κατεύθυνση. Φθάνουμε γρήγορα σε διασταύρωση όπου επιλέγουμε το αριστερό σκέλος (13). Αυτός κινείται Β-ΒΔ και τελικά αφού περάσει ρεματιά συναντάμε βρύση (14). Λιγότερο από 100μ μετά την βρύση φεύγει δεξιά του δρόμου το μονοπάτι (15). Η αρχή φαίνεται ελάχιστα για αυτό χρειάζεται προσοχή. Το μονοπάτι σε λίγο καθαρίζει και ανηφορίζει κάνοντας μερικά ζικ-ζακ. Τελικά περνά δεξιά από μεγάλο βράχο και βγαίνει πάλι σε δρόμο (16). Στην απέναντι πλευρά του δρόμου διακρίνεται η συνέχεια του μονοπατιού πού κατευθύνεται προς την Μεγάλη Τζένα. Εμείς ακολουθούμε τον δασικό δρόμο που κατηφορίζει ομαλά προς την ρεματιά αριστερά μας. Τελικά περνά την ρεματιά και ανηφορίζει στην απέναντι πλαγιά Ν. Μόλις φθάσουμε στην ράχη αφήνουμε τον δρόμο (17) και ακολουθούμε μονοπάτι-δρόμο που κινείται πάνω στην ράχη. Τελικά βγαίνουμε από το δάσος σε λιβάδια όπου αντικρίζουμε την όμορφη ορθοπλαγιά της κορυφής Δοκάρι. Συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε ελεύθερα την ράχη και στο τέλος πολύ απότομα δεξιά από τα βράχια βγαίνουμε στην κορυφογραμμή και στην ψηλότερη κορυφή της (18).

Από εδώ μπορούμε να κατηφορίσουμε κατά μήκος της κορυφογραμμής ΒΑ φθάνοντας σε αυχένα όπου υπάρχει Σκοπιανό φυλάκιο. Στην συνέχεια μπορούμε να συνεχίσουμε προς μεγάλη Τζένα. Εναλλακτικά μπορούμε να κατευθυνθούμε ΝΔ μέχρι να συναντήσουμε το φαρδύ συνοριακό μονοπάτι που οδηγεί στην βάση του Βισο-Γκριντ και στην συνέχεια να κατεβούμε προς Αετοχώρι από το κλασικό μονοπάτι.