Νότια - Τζένα

Χρονος: 4 ώρες (ανάβαση)
Βλαστηση: Δρύς, Φράξοι, Οξυές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ρέματα
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Δυσκολια: Β
Σημανση: Ελλιπής

Ξεκινάμε από την πλατεία της Νότιας (1) και ακολουθούμε δρόμο που ανηφορίζει αριστερά από το ρέμα. Σε 200μ περνάμε στην δεξιά πλευρά του ρέματος (2) και κινούμαστε δίπλα του σε χωματόδρομο. Σε λίγο ο δρόμος στρέφεται ΒΑ. Σε αυτήν την στροφή ξεκινά το μονοπάτι (3) (υπάρχει και κάποια ταμπέλα λίγο πιο κάτω). Αγνοούμε μια πρώτη δεξιά διακλάδωση και ανηφορίζουμε παράλληλα με το ρέμα. Σε λίγο φθάνουμε σε δεύτερη διασταύρωση με φαρδύ μονοπάτι που φεύγει δεξιά. Εμείς ανηφορίζουμε σε δυσδιάκριτο μονοπάτι αριστερά που πιο πάνω χάνεται. Συνεχίζουμε πιο απότομα τώρα Β και βρίσκουμε το στενό μονοπάτι πιο ψηλά που σιγά-σιγά πλησιάζει σε έναν βραχώδη λόφο. Τελικά το μονοπάτι αρχίζει να κατηφορίζει στα αριστερά του λόφου (φαρδύ σε αυτό το σημείο) και φθάνει στο ρέμα. Εδώ μάλλον περνούσε απέναντι, τώρα όμως έχει κλείσει αρκετά. Για αυτό το λόγο 50μ πριν κατεβούμε στο ποτάμι (4) στρίβουμε σε μικρότερο μονοπάτι που ανηφορίζει απότομα στην βραχώδη πλαγιά δεξιά του ρέματος και βγαίνει στην επίπεδη κορυφή του λόφου όπου χάνεται. Κινούμαστε για λίγο ΒΔ και ξαναβρίσκουμε πάλι υπολείμματα του μονοπατιού. Στρεφόμαστε τώρα Β και διασχίζοντας παλιό χωράφι βγαίνουμε σε φαρδύ δασικό δρόμο (5). Τώρα κινούμαστε αριστερά στον δρόμο, περνάμε το ρέμα και 50μ μετά ψάχνουμε δεξιά για το μονοπάτι (6). Στην αρχή είναι μισοκλεισμένο από χαμηλή βλάστηση, στην συνέχεια βγαίνει σε ξέφωτο όπου χάνεται τελείως άλλα συνεχίζοντας Β συναντάμε παλιό τρακτερόδρομο και τον ακολουθούμε. Από εδώ περνά και σωλήνας ύδρευσης. Το κανονικό μονοπάτι κινείται λίγα μέτρα δεξιότερα άλλα έχει κλείσει τελείως. Τελικά μετά από 200μ φθάνουμε σε διασταύρωση (7) όπου ο δρόμος στρίβει αριστερά ΒΔ ενώ ευθεία συνεχίζει μονοπάτι. Από εδώ υπάρχουν τρεις εναλλακτικές διαδρομές. (45 λεπτά)

Διαδρομή Α

Η πιο εύκολη διαδρομή άλλα και η λιγότερα ενδιαφέρουσα ακολουθεί τον δασικό δρόμο (και σήμανση με κόκκινα-άσπρα σημάδια) και σε λίγο βγαίνει από το δάσος σε μεγάλο οροπέδιο όπου υπάρχει μεγάλη βροχο-δεξαμενή (8). Ένας τρακτερόδρομος φεύγει Α-ΒΑ άλλα έχει σήμερα κλείσει τελείως από πυκνή βλάστηση. Εμείς κινούμαστε χωρίς μονοπάτι Β της δεξαμενής και συναντάμε δασικό δρόμο (9). Ο δρόμος ανηφορίζει απότομα και συναντά τον φαρδύ δασικό δρόμο που ανεβαίνει προς τις κορφές (10). Μετά από λίγο ο δρόμος αυτός στρέφεται ΒΑ και τελικά μετά από 2.5χλμ περίπου καβαλάει ράχη και στρέφεται Β (14). Σε αυτό το σημείο συναντά τις άλλες δύο διαδρομές. (1 ώρα)

Διαδρομή Β

Από την διασταύρωση (7) συνεχίζουμε ευθεία σε δυσδιάκριτο μονοπάτι που διασχίζει ξέφωτο ή κινούμαστε λίγο δεξιότερα σε μονοπάτι μέσα στο δάσος. Πλησιάζουμε σε ρεματάκι όπου το μονοπάτι διχάζεται σε δύο μονοπάτια-τρακτερόδρομους (8Α). Ακολουθούμε το δεξί σκέλος (υπάρχει και κάποια παλιά σήμανση με πορτοκαλί μπογιά) που ακολουθεί τον σωλήνα ύδρευσης και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε αρχικά Β και στην συνέχεια αφού περάσουμε ρέμα ΒΑ. Τελικά βγαίνουμε από το δάσος και φθάνουμε σε διασταύρωση (9Α) όπου άλλο μονοπάτι έρχεται από τα αριστερά. Συνεχίζοντας βγαίνουμε μετά από λίγο σε δασικό δρόμο πάνω σε ράχη με όμορφη θέα (10Α). Αν ακολουθήσουμε αυτόν τον δρόμο δεξιά συναντάμε το καλά σημαδεμένο μονοπάτι που διασχίζει το φαράγγι και κατεβαίνει στην Νότια (11Α). Για να συναντήσουμε την διαδρομή Α πρέπει να ακολουθήσουμε την ράχη χωρίς μονοπάτι αρκετά απότομα οπότε βγαίνουμε στην θέση (14). Εναλλακτικά ακολουθούμε τον δασικό δρόμο αριστερά και κατηφορίζουμε για 1χλμ περίπου μέχρι να φθάσουμε στο σημείο (12Β). (1 ώρα)

Διαδρομή Γ

Η διαδρομή αυτή ακολουθεί το παλιό μονοπάτι που σήμερα όμως έχει κλείσει για ένα διάστημα 200μ περίπου και περνιέται με δυσκολία. Από την θέση (8Α) ακολουθούμε το αριστερό σκέλος για 100μ και στην συνέχεια μπαίνουμε δεξιά σε μονοπάτι (10Β). Η αρχή του μονοπατιού έχει κλείσει τελείως και δεν διακρίνεται. Κινούμενοι Β-ΒΔ συναντάμε υπολείμματα του μονοπατιού που μοιάζει με βαθύ αυλάκι, άλλα έχει κλείσει από πυκνή βλάστηση . Περνώντας με δυσκολία αυτό το σημείο μπαίνουμε σε δάσος οξυάς όπου το μονοπάτι ξεκαθαρίζει. Περνάμε κάποιες παλιές πεζούλες και τελικά βγαίνουμε σε δασικό δρόμο (11Β). Στην απέναντι πλευρά συνεχίζει τρακτερόδρομος που ανηφορίζει με Β κατεύθυνση. Θέλει προσοχή γιατί φεύγουν αριστερά-δεξιά διάφοροι δασόδρομοι. Τελικά φθάνουμε σε περιοχή όπου ο δρόμος σβήνει (13Β). Κινούμαστε ΒΑ σε ξέφωτα με ψηλές φτέρες και συναντάμε πιο πάνω πηγή και λιμνούλα (14Β). Εδώ βρίσκουμε μονοπάτι-τρακτερόδρομο που ανηφορίζει αρχικά Α και στην συνέχεια Β και καταλήγει τελικά στην κορυφή της ράχης όπου συναντάμε την πρώτη διαδρομή. (1 ώρα)

Από την θέση (14) ακολουθούμε τον φαρδύ δασικό δρόμο και μετά από 500μ περίπου αριστερά μας διακρίνουμε το μονοπάτι λίγα μέτρα ψηλότερα (15). Ανεβαίνουμε στο μονοπάτι που είναι φαρδύ άλλα για 50μ περίπου έχει μισοκλείσει από μικρές οξυές. Στην συνέχεια όμως καθώς απομακρύνεται από τον δρόμο ξεκαθαρίζει και ανηφορίζει σταδιακά φθάνοντας σε ρεματιά. Περνά την ρεματιά και μετά από 50μ βγαίνει σε δασικό δρόμο που το έχει καλύψει ακριβώς πάνω σε μια απότομη στροφή του (16). Ακολουθούμε τώρα αυτόν τον δρόμο και συναντάμε πάλι τον κεντρικό δασικό δρόμο (17). Τώρα κινούμαστε 20μ δεξιά και μπαίνουμε πάλι σε τρακτερόδρομο (18) και μετά από λίγο συναντάμε πάλι τον δασικό δρόμο (19) ενώ δεξιά μας υπάρχει μεγάλο ξέφωτο. Ακολουθούμε τώρα τον δασικό δρόμο και στον σημείο που στρέφεται απότομα αριστερά (20) τον αφήνουμε και μπαίνουμε στο μονοπάτι. (45 λεπτά)

Αρχικά είναι δυσδιάκριτο, περνά μια ρεματιά και στην συνέχεια καθαρίζει. Ανηφορίζει με ζικ-ζακ μέσα σε δάσος οξυάς και τελικά συναντά τρακτερόδρομο και βγαίνουμε από το δάσος στην αλπική ζώνη. Εδώ ο δρόμος σβήνει και συνεχίζουμε σε μονοπάτι φθάνοντας σε μια μοναχική οξυά (21) και ρεματάκι. Από εδώ συνεχίζουμε ΒΑ σε υποτυπώδες μονοπάτι και συναντάμε πάλι τον δασικό δρόμο στο διάσελο ανάμεσα στην Τζένα και στην κορυφή Πόρτα (22). Από εδώ ακολουθώντας την ράχη με ΝΑ κατεύθυνση ανεβαίνουμε πρώτα σε μικρό λόφο, κατεβαίνουμε σε στενό αυχένα και ανηφορίζουμε στον κώνο της κορυφής (23). (1 ώρα, 30 λεπτά)