Άνω Αιγάνη - Κατής

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 12 + 12 χλμ
Χρονος: 3 ώρες, 20 λεπτά (ανάβαση)
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 1000μ..
Βλαστηση: Δρυς, οξιές, πεύκα, έλατα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Όχι

Διασχίζουμε το χωριό και ακολουθούμε ταμπέλες για Αγ. Ραφαήλ. Φθάνουμε στα τελευταία σπίτια του χωριού (1) όπου σταματά η άσφαλτος και συνεχίζει τσιμενταρισμένος δρόμος και μετά από λίγο χωματόδρομος. Περνάμε το υδραγωγείο και την διασταύρωση για το ύψωμα του Προφ, Ηλία δεξιά και φθάνουμε σε διασταύρωση (2). Το αριστερό σκέλος οδηγεί προς το μοναστήρι του Αγ. Ραφαήλ, ενώ εμείς πηγαίνουμε δεξιά. Μετά από 200μ και αφού περάσουμε ένα μεγάλο περιφραγμένο χτήμα αφήνουμε τον δρόμο (3) και συνεχίζουμε ευθεία στα όρια χωραφιού ακολουθώντας ένα λάστιχο. Σε λίγο μπαίνουμε και στο μονοπάτι που ανηφορίζει απότομα, περνάμε αριστερά από φρεάτιο και 10μ αριστερότερα του δρόμου και συνεχίζοντας στο μονοπάτι βγαίνουμε στον δρόμο (4). Εδώ απέναντι υπάρχει δεξαμενή ενώ φεύγουν αριστερά και δεξιά πάνω από τον κύριο δρόμο δύο μικρότεροι. Εμείς συνεχίζουμε σε τρακτερόδρομο πάνω από την δεξαμενή ακολουθώντας πάλι το λάστιχο. Τελικά βγαίνουμε παραπάνω πάλι στον δρόμο (5) τον διασχίζουμε και ψάχνουμε για το μονοπάτι. Εδώ στην αρχή του είναι δυσδιάκριτο αλλά μετά από λίγο ξεκαθαρίζει. Κινείται ΒΔ, μοιάζει με αυλάκι και τείνει να κλείσει από πυκνή θαμνώδη βλάστηση, περπατιέται όμως ακόμη. Μετά από λίγο κάνει ένα ζικ-ζακ βγαίνει σε πιο ανοικτό μέρος όπου είναι πιο δυσδιάκριτο, και στρέφεται ΝΔ. Πλησιάζουμε ένα ξέφωτο με αραιές δρυς και κινούμαστε στα όρια του μέσα στο δάσος. Από εδώ και πάνω είναι αρκετά δυσδιάκριτο. Κινείται πάνω σε φαρδιά ράχη με αραιές δρύς, ενώ σε ορισμένα σημεία κλίνει από βλάστηση και είμαστε αναγκασμένοι να παρακάμψουμε. Υπάρχουν επίσης και άλλα μικρότερα μονοπάτια που φεύγουν αριστερά δεξιά και μπερδεύουν τα πράγματα. Πιο πάνω το μονοπάτι αρχίζει να απομακρύνεται από την ράχη (6). Εδώ είτε το ακολουθούμε ΝΔ είτε κάνουμε μια απότομη δεξιά στροφή και το ξαναβρίσκουμε πάνω στην ράχη πιο καθαρό. Τελικά με αρκετό ψάξιμο βγαίνουμε στην ράχη έξω από το δάσος, ακριβώς σε σημείο που υπάρχει σπασμένο υψομετρικό κολονάκι (7). (1 ώρα)

Η συνέχεια είναι εύκολη καθώς ακολουθούμε συνέχεια την ράχη σε αραιή βλάστηση σε στενό και ομαλό μονοπάτι. Περνάμε από μια ξερολιθιά και υψομετρικό (8), μια παλιά περίφραξη (9) και συναντάμε δασικό δρόμο που έρχεται από δεξιά μας και βαδίζει πάνω στην ράχη. Σε αυτό το σημείο υπάρχει και ξύλινο καλύβι (10). Ακολουθώντας αυτόν τον δρόμο συναντάμε μετά από λίγο φαρδύ δασικό (11) που κατηφορίζει προς το μεγάλο ρέμα δεξιά μας. (1 ώρα)

Φθάνουμε στο ρέμα περνάμε απέναντι και συνεχίζουμε στο σκέλος του δρόμου που ανηφορίζει δεξιά από το ρέμα. Περνάμε μια πηγή και 2-3 μικρές ρεματιές και μετά από 3χλμ από το (12) ο δρόμος σταματά λίγα μέτρα πάνω από την ρεματιά. Από εδώ βρίσκουμε Δ υποτυπώδες μονοπάτι που κινείται παράλληλα με το ρέμα και μετά από λίγο συναντάμε το φαρδύ μονοπάτι που έρχεται από την Κρανιά (13). (40 λεπτά)

Το μονοπάτι βαδίζει αρχικά παράλληλα με το ρέμα άλλα μετά από λίγα μέτρα κάνει μια απότομη στροφή δεξιά ΝΑ. Φθάνουμε σε μικρή ραχούλα όπου ανηφορίζει Β κάνοντας ένα ζικ-ζακ και μετά χάνεται καθώς υπάρχουν πεσμένοι κορμοί δέντρων. Το βρίσκουμε λίγο αριστερότερα όπου βαδίζει ΒΔ με μικρή κλίση. Έχει κλείσει όμως σε δύο-τρία σημεία αν και διατηρείται φαρδύ. Τελικά χάνεται πάλι σε υλοτομημένη περιοχή, άλλα συνεχίζοντας ΒΔ βγαίνουμε αμέσως σε δασικό δρόμο (14). (20 λεπτά)

Η συνέχεια έχει χαθεί καθώς έχει γίνει υλοτομία και υπάρχουν πολλά πεσμένα κλαδιά και κορμοί. Ανηφορίζοντας όμως Β-ΒΔ σε ράχη και χωρίς μονοπάτι φθάνουμε σε ρηχό διάσελο όπου συναντάμε το μονοπάτι που έρχεται από την Δέση και στην συνέχεια κατηφορίζουμε από τρακτερόδρομο στην λιμνούλα του Κατή. (20 λεπτά).