Άνω Σκοτίνα - Κατής

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 12 + 12 χλμ
Χρονος: 2 ώρες 10 λεπτά (ανάβαση)
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 630μ.
Βλαστηση: Καστανιές, οξιές, πεύκα, έλατα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Όχι

Ξεκινώντας από την εκκλησία της Άνω Σκοτίνας (1Α) ακολουθούμε τον κεντρικό δρόμο που διασχίζει το χωριό με Ν-ΝΔ κατεύθυνση. Φθάνουμε σε διασταύρωση (2Α) όπου ο κύριος δρόμος στρίβει απότομα δεξιά ενώ ένας μικρότερος κατευθύνεται Ν. Βαδίζουμε στον δεύτερο δρόμο, περνάμε μια ρεματιά και στρεφόμαστε Α. 100μ περίπου μετά την διασταύρωση διακρίνουμε δεξιά ένα μεγάλο βράχο. Δέκα μέτρα πριν από αυτόν τον βράχο (3Α) αφήνουμε τον δρόμο και ανηφορίζουμε απότομα στην πλαγιά όπου βρίσκουμε μονοπάτι που περνά πάνω ακριβώς από αυτό τον βράχο, Το μονοπάτι είναι φαρδύ και καθαρό και βαδίζει Α ενώ στην συνέχεια στρέφεται ΝΑ και συναντά τρακτερόδρομο (4Α). Συνεχίζουμε στην απέναντι πλευρά σε μονοπάτι που δυστυχώς μετά από λίγο γίνεται δυσδιάκριτο (5Α) επειδή έχουν πέσει δέντρα και κλαδιά μέσα σε αυτό. Το μονοπάτι βαδίζει τώρα με Ν κατεύθυνση αρκετά δυσδιάκριτο και πλησιάζει ρεματιά, που την περνά και βγαίνει αμέσως στην άσφαλτο για Καλλιπεύκη (6Α). (20 λεπτά)

Διασχίζουμε την άσφαλτο και ανηφορίζουμε στην αριστερή όχθη του ρέματος βαδίζοντας για 20μ παράλληλα με τον δρόμο. Συναντάμε το μονοπάτι που μοιάζει με αυλάκι και κινείται ΝΑ. Είναι σε γενικές γραμμές ευδιάκριτο αν και σε μερικά σημεία έχουνε φυτρώσει μέσα στο μονοπάτι μικρές καστανιές και το κλείνουν. Τελικά πλησιάζουμε και φθάνουμε σε ρεματιά (7). Εδώ κατηφορίζει και άλλο μονοπάτι που έρχεται από την άλλη πλευρά του ρέματος και ενώνεται με αυτό που βαδίζουμε. (20 λεπτά)

Τώρα το μονοπάτι συνεχίζει να ανηφορίζει δεξιά της ρεματιάς κάνοντας δύο-τρία ζικ-ζακ ενώ στην συνέχεια κινείται παράλληλα με το ρέμα και είναι ανοιχτό. Μετά από λίγο στρέφεται απότομα Β-ΒΔ κάνοντας μερικά ακόμη ζικ-ζακ. Πιο πάνω όμως αρχίζει να κλείνει από πεσμένα δέντρα ενώ τελικά χάνεται. Ακολουθώντας Δ πορεία ανηφορίζουμε στην ράχη που φαίνεται μπροστά μας και συναντάμε τελικά δασικό δρόμο που τερματίζει εδώ (8). Συνεχίζουμε στην απέναντι πλευρά του δρόμου και μετά από λίγα μέτρα βρίσκουμε το μονοπάτι που ανηφορίζει με ζικ-ζακ. Πιο πάνω όμως το μονοπάτι μπαίνει σε περιοχή με πεσμένους κορμούς και κλαδιά (πιθανών από υλοτομία) και χάνεται. Ακολουθώντας την ράχη βγαίνουμε στον φαρδύ δασικό δρόμο που πηγαίνει για Κατή (9). Ακριβώς σε αυτό το σημείο ο δρόμος στρίβει Ν και ανηφορίζει παράλληλα με την ράχη. Μετά από 300μ φθάνουμε σε διασταύρωση όπου ο κύριος δρόμος στρέφεται απότομα δεξιά ενώ ένας άλλος κατηφορίζει αριστερά (10). (45 λεπτά)

Εδώ αφήνουμε τον δρόμο και μπαίνουμε στο δάσος ανηφορίζοντας με ΝΔ κατεύθυνση. Μετά από λίγα μέτρα βγαίνουμε σε ξέφωτο και ανηφορίζουμε ελεύθερα. Στο τέρμα αυτού του ξέφωτου και στα δεξιά του βρίσκουμε το μονοπάτι που όμως έχει μισοκλείσει. Κινείται λίγο δεξιότερα της ράχης και τελικά ανηφορίζει στην ράχη και περνά στην αριστερή πλευρά της. Σε όλο αυτό το διάστημα είναι πολύ δυσδιάκριτο. Αφού περάσει όμως ένα μικρό ξέφωτο (11) αρχίζει να ξεκαθαρίζει και είναι σε γενικές γραμμές φαρδύ και ανοιχτό. Σε λίγα σημεία κλείνεται για λίγα μέτρα από μικρές οξιές, ενώ διασχίζει και τρία ξέφωτα όπου χρειάζεται προσοχή. Τελικά βγαίνει από το δάσος σε γυμνό λόφο και έχοντας δεξιά μας έλατα κατηφορίζει στην λιμνούλα του Κατή (12). (45 λεπτά)

Δεύτερη Διαδρομή

Η διαδρομή αυτή ξεκινά από την άσφαλτο για Καλλιπεύκη. 200μ περίπου αφού περάσουμε δρόμο που πηγαίνει στην Άνω Σκοτίνα φεύγει αριστερά τρακτερόδρομος (1Β) και ανηφορίζει ΝΑ-Α. Στην συνέχεια στρέφεται ΝΔ και ανηφορίζει κατά μήκος ράχης. Σε 5-6 σημεία έχουν πέσει μεγάλοι κορμοί μέσα στον δρόμο. Τελικά ο δρόμος εξελίσσεται σε φαρδύ μονοπάτι που όμως πιο πάνω κάνει μια αριστερή στροφή και συνεχίζει αριστερά της ράχης στενό και δυσδιάκριτο (2Β). Τελικά βαδίζει σε επίπεδο έδαφος και κατηφορίζει προς ρεματιά όπου συναντά το άλλο μονοπάτι. (20 λεπτά)