Γόννοι - Ραψάνη

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 11 χλμ
Χρονος: 2,5 ώρες
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 520μ.
Βλαστηση: Θαμνώδης
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Όχι

Από την πλατεία των Γόννων ακολουθούμε δρόμο με Α κατεύθυνση ο οποίος περνά αριστερά από την εκκλησία της Αγ. Παρασκευής (1) και στην συνέχεια στρέφεται ΒΑ και βγαίνει από το χωριό, και εξελίσσεται σε χωματόδρομο. Ο δρόμος κινείται αριστερά από ρηχό ρέμα και μετά από λίγο τον αφήνουμε (2) για να ακολουθήσουμε άλλον μικρότερο δρόμο ο οποίος περνά το ρέμα και ανηφορίζει ανάμεσα σε ελαιοπερίβολα. Συνεχίζουμε ΒΑ αγνοώντας κάποιους μικρότερους δρόμους που φεύγουν αριστερά-δεξιά, περνάμε από ένα μαντρί (3) και τελικά πλησιάζουμε στην βάση πλαγιάς. Εδώ ο δρόμος κάνει μια απότομη δεξιά στροφή και στρέφεται Ν-ΝΔ, ένας άλλος μικρότερος δρόμος ανηφορίζει διαγώνια αριστερά και ανάμεσά τους υπάρχουν μικρή αβαθής ρεματιά. Το μονοπάτι συνεχίζει δεξιά ακριβώς από την ρεματιά βαδίζει για 50μ περίπου παράλληλα με αυτήν και στην συνέχεια στρέφεται Ν. Δυστυχώς τα πρώτα 10μ έχουν κλείσει από πουρνάρια και είναι αδύνατο να περάσουμε. Έτσι βαδίζουμε για 50μ περίπου ακόμη στον χωματόδρομο και στην συνέχεια τον εγκαταλείπουμε (4) ανηφορίζοντας χωρίς μονοπάτι σε άνοιγμα στην πυκνή θαμνώδη βλάστηση. Λίγο πιο πάνω συναντάμε υποτυπώδες μονοπάτι που βαδίζει ΒΑ και συναντά μετά από λίγα μέτρα το κυρίως μονοπάτι. Το μονοπάτι είναι σε γενικές γραμμές ανοικτό και ανηφορίζει Ν. Λίγο πιο πάνω έχει κλείσει άλλα μπορούμε να ακολουθήσουμε (δίπλα από κάποια βράχια) ένα άλλο που κινείται παράλληλα και αριστερότερα. Τελικά κάνει 3-4 ζικ-ζακ και βγαίνει στην κορυφή της πλαγιάς σε ράχη (5). (45 λεπτά)

Εδώ ακριβώς φθάνουν και δύο αγροτικοί δρόμοι που ξεκινούν από Ιτέα και Γόννους αντίστοιχα. Συνεχίζουμε σε δασικό δρόμο που τραβερσάρει ανηφορίζοντας ελαφρά την πλαγιά. Δεξιά από τον δρόμο και κοντά σε αυτόν διακρίνουμε και υπολείμματα του μονοπατιού. Τελικά μετά από 2χλμ σε αυτόν τον δρόμο φθάνουμε σε αυχένα όπου υπάρχει ποτίστρα, μεγάλος πλάτανος και περιφραγμένο κτήμα. Είναι η τοποθεσία "Σολιό" (6). (30 λεπτά)

Αριστερά από την περίφραξη βρίσκουμε το φαρδύ μονοπάτι που κατηφορίζει σε ρέμα και συνεχίζει στην απέναντι όχθη. Αρχικά είναι κάπως δυσδιάκριτο καθώς περνά από παλιά χωράφια στην συνέχεια όμως ξεκαθαρίζει και είναι φαρδύ 1μ ενώ σε πολλά σημεία είναι αριστερά-δεξιά κτισμένο με ξερολιθιά. Δυστυχώς σε πολλά σημεία έχει μισοκλείσει από πουρνάρια. Μπορούμε όμως να βαδίσουμε λίγο δεξιότερά του σε ένα από τα πολλά γιδόστρατα που υπάρχουν. Δεξιά και λίγα μέτρα πιο χαμηλά διακρίνουμε και δύο παλιά αλώνια (7), (8). Μέχρι εδώ το μονοπάτι βαδίζει Α-ΒΑ σχεδόν επίπεδα άλλα στην συνέχεια στρέφεται ΒΑ και αρχίζει να κατηφορίζει καθαρό κάπως απότομα. Τελικά κάνοντας μερικά ζικ-ζακ βγαίνει σε δασικό δρόμο (9). (30 λεπτά)

Αν ακολουθήσουμε αυτόν τον δρόμο προς τα δεξιά (ΝΑ) κατεβαίνουμε σε ρέμα και στην συνέχεια ανηφορίζουμε σε ράχη όπου συναντάμε την διαδρομή Ιτέα-Ραψάνη. Εμείς κινούμαστε αριστερά, περνάμε ρεματάκι και φθάνουμε σε ποτίστρα (10). Εδώ αφήνουμε τον δρόμο και μπαίνουμε σε μονοπάτι δεξιά που περνά δεξιά από μια στάνη και στην συνέχεια κατηφορίζει απότομα προς την κοίτη της ρεματιάς όπου συναντά παλιό δρόμο (11). Ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο με ΒΑ κατεύθυνση, άλλα μετά από 100μ φτάνουμε σε παλιά χωράφια-αναβαθμίδες όπου σβήνει. Εδώ κινούμαστε ΒΔ χωρίς να χάσουμε ύψος και μετά από 50μ βρίσκουμε το μονοπάτι φαρδύ και καθαρό. Ανηφορίζουμε ελαφρά σε καλό μονοπάτι και περνώντας αριστερά από μεγάλο βράχο το μονοπάτι στρέφεται Β-ΒΔ και αρχίζει να κατηφορίζει προς ρεματιά. Εδώ είναι φαρδύ ως και 2 μέτρια. Τελικά φθάνει στην ρεματιά όπου περνά από παλιό τοξωτό γεφύρι (γεφύρι του Λιάπη) και ανηφορίζει εξίσου φαρδύ Α. Περνά από κτήματα και φθάνει τελικά σε σημείο όπου ένας δρόμος έρχεται και μπαίνει μέσα στο μονοπάτι (12). Αγνοούμε αυτόν τον δρόμο και συνεχίζουμε ευθεία περνώντας αριστερά από περιφραγμένο κτήμα και στην συνέχεια ανάμεσα από αμυγδαλιές σε στενότερο μονοπάτι. Τελικά το μονοπάτι εξελίσσεται σε τρακτερόδρομο και συναντά πιο πάνω φαρδύτερο αγροτικό δρόμο (14). Μετά από 300μ φθάνουμε σε διασταύρωση (15). Το επάνω σκέλος οδηγεί στην πλατεία της Ραψάνης (16). (45 λεπτά)