Ιτέα - Ραψάνη

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 9.5 χλμ
Χρονος: 2.15 λεπτά
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 580μ.
Βλαστηση: Θαμνώδης
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Όχι

Από την πλατεία της Ιτέας (1) ακολουθούμε τον τσιμενταρισμένο δρόμο που διασχίζει το χωριό με ΒΑ κατεύθυνση και σε λίγο βγαίνουμε από το χωριό. Εδώ υπάρχει ποτίστρα (2) και ένα χωματόδρομος ανηφορίζει δίπλα της. Σε λίγο ο δρόμος διχάζεται (3) οδηγώντας σε δύο μαντριά. Σε αυτό το σημείο αφήνουμε τον δρόμο και ανηφορίζουμε την χαμηλή ράχη μπροστά μας με Β κατεύθυνση. Σε λίγο μπαίνουμε σε στενό μονοπάτι που τελικά φαρδαίνει και στρέφεται ΒΑ. Περνά ένα μαντρί σε ένα ρεματάκι και στρέφεται ΝΑ. Εδώ για 50μ περίπου έχει διατηρηθεί και το παλιό καλντερίμι. Τελικά, κάνει μια αριστερή στροφή περνά κάτω από το πρανές ενός αγροτικού δρόμου, και αριστερά από πυλώνα υψηλής τάσης (4), και συναντά αγροτικό δρόμο (5). Συνεχίζουμε απέναντι σε στενότερο μονοπάτι και συναντάμε τον ίδιο δρόμο πιο πάνω (6). Το ακολουθούμε ΒΑ για 100μ περίπου και στο σημείο που στρέφεται απότομα αριστερά τον εγκαταλείπουμε (7) και μπαίνουμε σε μονοπάτι. Στην αρχή είναι δυσδιάκριτο, για αυτό ακολουθούμε ένα λάστιχο, μετά όμως μπαίνει μέσα σε θαμνώδης βλάστηση και είναι ευδιάκριτο. Τελικά πλησιάζει ένα μικρό ξερό ρεματάκι (8) περνά απέναντι και συνεχίζει Ν κάνοντας δύο ζικ-ζακ. Είναι κάπως δυσδιάκριτο, σύντομα όμως συναντάμε παλιό στενό δρόμο (9) και τον ακολουθούμε με Α κατεύθυνση. Μετά από 400μ περίπου και 20μ μετά από το σημείο που ο δρόμος περνά μικρή λαγκαδιά, βρίσκουμε αριστερά το μονοπάτι (10) και το ακολουθούμε. Είναι στενό και σε μερικά σημεία πάει να κλείσει από θαμνώδη βλάστηση, περπατείται όμως ακόμη χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Τελικά φθάνουμε σε ράχη (11) όπου το μονοπάτι στρέφεται Β και τραβερσάρει την πλαγιά χωρίς να ανηφορίζει πολύ με τις ίδιες συνθήκες όπως και πριν. Μετά από λίγο φθάνουμε σε σημείο όπου το μονοπάτι έχει κλείσει και για αυτό πρέπει λίγα μέτρα πριν να ακολουθήσουμε στενότερο μονοπάτι αριστερότερα (12). Περνάμε μια λάκα και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε ΒΑ φθάνοντας σε όχι ιδιαίτερα εμφανή διασταύρωση μονοπατιών (13). Εδώ πρέπει να ακολουθήσουμε το δεξί μονοπάτι που ανηφορίζει ομαλά και καταλήγει τελικά σε δασικό δρόμο πάνω στην κορυφογραμμή (14). Αν εκτελούμε την διαδρομή ανάποδα πρέπει να προσέξουμε γιατί φεύγουν από εδώ πολλά μονοπάτια (δες χάρτη). (1 ώρα, 15 λεπτά)

Από το σημείο αυτό ξεκινά να κατηφορίζει δρόμος Δ κατευθυνόμενος προς το ρέμα. Δίπλα ακριβώς από το δρόμο κατηφορίζει και φαρδύ μονοπάτι που όμως τον συναντά μετά από λίγο. Αν κινηθούμε στον δρόμο πάνω στην κορυφογραμμή ΒΑ μετά από 100μ περίπου διακρίνουμε αριστερά μας μια αυλακιά σαν ρηχό ρεματάκι που κατηφορίζει απότομα. Από εδώ κατηφορίζει κανονικά το μονοπάτι. Επειδή όμως αυτό το σκέλος είναι απότομο, βραχώδες και τείνει να κλείσει από πουρνάρια επέλεξα μια ευκολότερη διαδρομή (δυσκολότερη όμως στον προσανατολισμό) που συναντά το μονοπάτι λίγο πιο κάτω όταν αυτό καθαρίζει πάλι. Η διαδρομή αυτή ακολουθεί αρχικά τον δρόμο και μετά από 100μ μπαίνουμε σε μονοπάτι που κατηφορίζει ΒΔ σε πλαγιά με διαδοχικά ξέφωτα. Στην συνέχεια το μονοπάτι στρέφεται Δ-ΝΔ και κατηφορίζει με ζικ-ζακ περνώντας από ξέφωτα με βράχια. Τελικά συναντάμε το βασικό μονοπάτι (15) και συνεχίζουμε αρχικά ΒΔ και στην συνέχεια ΒΑ. Το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο άλλα δυστυχώς σε μερικά σημεία η βλάστηση είναι πολύ ανεπτυγμένη και τείνει να κλείσει. Πλησιάζουμε το ρέμα που υπάρχει αριστερά μας και τελικά φθάνουμε σε αυτό. Εδώ υπάρχει το παλιό τοξωτό γεφύρι της "Μαριγώς" (16) και καινούργια γέφυρα από όπου περνά ο χωματόδρομο που έρχεται από Τέμπη - Προφ. Ηλεία και πάει για Ραψάνη. Αν εκτελούμε την διαδρομή ανάποδα χρειάζεται προσοχή σε αυτό το σημείο καθώς ξεκινά από εδώ φαρδύ μονοπάτι που κινείται παράλληλα με το ρέμα. Το μονοπάτι για Ιτέα δεν φαίνεται εδώ στην αρχή του άλλα μπορούμε να το βρούμε εύκολα αν ψάξουμε λίγα μέτρα πιο πάνω από αυτό το φαρδύ μονοπάτι.(30 λεπτά)

Συνεχίζουμε τώρα στον αγροτικό δρόμο. 200μ μετά το ποτάμι φεύγει δεξιά δρόμος-μονοπάτι (17) το οποίο και ακολουθούμε. Περνάμε μια παλιά περίφραξη, ένα μικρό ρεματάκι και φθάνουμε σε διασταύρωση (18) όπου πρέπει να στρίψουμε αριστερά. Ανηφορίζοντας σε καλό μονοπάτι συναντάμε πάλι τον δρόμο (19). Βαδίζουμε σε αυτόν μέχρι μια απότομη αριστερή στροφή του (20). Εδώ το αφήνουμε μπαίνοντας σε μονοπάτι φαρδύ και καθαρό που ανηφορίζει ομαλά και καταλήγει τελικά στην αφετηρία του αγροτικού δρόμου, στην ΝΔ είσοδο του χωριού (21). (30 λεπτά)