Ιτέα - Τέμπη

Χρονος: 4 ώρες
Βλαστηση: Θαμνώδης βλάστηση
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Πηγή
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Μέτρια (κατά το ήμισυ της πορείας)

Από την εθνική οδό στρίβουμε για Ιτέα και μόλις περάσουμε την παλιά σιδηροδρομική γραμμή στρίβουμε δεξιά σε καλό χωματόδρομο ακολουθώντας ταμπέλες για Αγ. Παντελεήμονα. Μετά από 2 χιλ. περίπου φτάνουμε στο εκκλησάκι του Αγ. Παντελεήμονα από όπου αρχίζει η πορεία (1). Αφήνουμε τον χωματόδρομο που ακολουθήσαμε ως εδώ και βαδίζουμε σε άλλον στενότερο που ανηφορίζει λίγα μέτρα μετά το εκκλησάκι. Σε διασταύρωση ακολουθούμε το δεξί σκέλος και σε μία αριστερή στροφή του δρόμου μπαίνουμε σε μονοπάτι (2). Ακολουθούμε το μονοπάτι όπου διακρίνουμε ίχνη από το παλιό καλντερίμι και μετά από 5 λεπτά βγαίνουμε σε αγροτικό δρόμο (3). Αν ακολουθήσουμε τον δρόμο με ΒΔ κατεύθυνση μπορούμε να συνεχίσουμε για Ραψάνη. Εμείς κατηφορίζουμε ΝΑ και μετά από λίγο φθάνουμε σε διασταύρωση μπροστά από μεγάλο πυλώνα της ΔΕΗ (4). Αφήνουμε αυτόν τον αγροτικό δρόμο και ακολουθούμε άλλον που φεύγει με ΒΑ κατεύθυνση. Μετά από πορεία 30 λεπτών σε αυτόν τον δρόμο (2 χλμ), αγνοώντας διακλαδώσεις αριστερά και δεξιά με μικρότερους δρόμους φθάνουμε μπροστά από περιφραγμένο χτήμα με ελιές (5). Στην δεξιά πλευρά του δρόμου ξεκινά δρομάκι που οδηγεί σε παλιό πέτρινο σπίτι και στην συνέχεια γίνεται μονοπάτι. Το μονοπάτι κινείται σε θαμνώδη βλάστηση και μετά από λίγο μπαίνει μέσα σε ελαιώνα όπου χάνονται τα ίχνη του. Εδώ πρέπει να κινηθούμε εμπειρικά με διαγώνια ανηφορική πορεία (υπάρχουν λίγα σημάδια) ακολουθώντας ένα λάστιχο που οδηγεί σε πηγή πιο πάνω. Αφού περάσουμε μια πέτρινη δεξαμενή (6) το μονοπάτι γίνεται πάλι καθαρό και καταλήγει σε αγροτικό δρόμο (7). Εδώ υπάρχει πηγή με καθαρό νερό. Κατηφορίζουμε στον αγροτικό δρόμο για 500μ περίπου όπου τερματίζει (8) και συνεχίζουμε σε μονοπάτι. (1 ώρα)

Αυτό είναι το μονοπάτι των Τεμπών. Κινείται σε σταθερό υψόμετρο με μικρά σκαμπανεβάσματα πάνω σε ένα φυσικό μπαλκόνι με όμορφη θέα της χαράδρας και του Πηνείου από κάτω. Αφού περάσουμε κάποιες περιφράξεις (9,10) το μονοπάτι περνά από χαρακτηριστικό σημείο πάνω ακριβώς από τα πάρκιγκ των Τεμπών και αρχίζει να κατηφορίζει ελαφρά. Τελικά περνά μπροστά από τρία παλιά καλύβια και στρέφεται Β καταλήγοντας πάνω σε ράχη (11). (1 ώρα)

Σε αυτό το σημείο το μονοπάτι διακλαδίζεται. Ένα σκέλος κατηφορίζει την ράχη με Α κατεύθυνση είναι φαρδύ και καθαρό και οδηγεί μετά από 30 λεπτά περίπου στην Εθνική οδό κοντά στο οινοποιείο. Εμείς ακολουθούμε άλλο στενότερο μονοπάτι που ανηφορίζει Δ έχοντας δεξιά μια λαγκαδιά (χωρίς σήμανση). Αγνοούμε μονοπάτι που ανηφορίζει απότομα αριστερά και κατηφορίζουμε προς το ρέμα. Περνάμε τελικά στην απέναντι όχθη και συνεχίζουμε αρκετά ανηφορικά σε βραχώδη σκέλος που μας οδηγεί σε φαρδιά ράχη. Μετά από λίγο συναντάμε αγροτικό δρόμο (12). Ακολουθούμε τον δρόμο για 100μ και μετά από μια δεξιά στροφή του ακριβώς μπροστά από την περίφραξη κτήματος μπαίνουμε σε μονοπάτι που ανηφορίζει με Δ κατεύθυνση (13). Το μονοπάτι κινείται σε γυμνό έδαφος και είναι γενικά ευδιάκριτο. Κινείται ελαφρώς ανηφορικά με κατεύθυνση μια ράχη με πυλώνες της ΔΕΗ. Τελικά όταν φτάσει πολύ κοντά στην ράχη φράσσεται από πουρνάρια. Το εγκαταλείπουμε και βρίσκουμε κάποιο μικρότερο μονοπάτι που ανεβαίνει στην ράχη και αμέσως σε δασικό δρόμο (14). Ο δασικός δρόμος ανηφορίζει συνεχώς περνά από έναν λόφο όπου υπάρχει μεγάλη κεραία και στην συνέχεια αρχίζει να κατηφορίζει. Μετά από 1500μ φθάνουμε σε διασταύρωση (15). Αφήνουμε τον δρόμο που συνεχίζει προς Ραψάνη και ακολουθούμε άλλον μικρότερο αριστερά που κατηφορίζει απότομα Μετά από 100μ σε μια αριστερή στροφή του δρόμου (16) τον αφήνουμε και ακολουθούμε καθαρό μονοπάτι. Κατηφορίζουμε συνεχώς μέχρι να συναντήσουμε δασικό δρόμο (17) τον οποίο και ακολουθούμε με Δ κατεύθυνση. Μετά από 700μ σε αυτόν τον δρόμο και αφού περάσουμε αμπελώνες φθάνουμε μπροστά από τον ελαιώνα (5) όπου είχαμε στρίψει στο μονοπάτι. (1 ώρα 20 λεπτά) .

Ακολουθώντας την ίδια διαδρομή όπως και στην ανάβαση φτάνουμε σε 40 λεπτά στο εκκλησάκι του Αγ. Πανταλεήμονα.