Καρυά - Καλλιπεύκη

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 5 χλμ
Χρονος: 1 ώρα, 30 λεπτά
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 400μ.
Βλαστηση: Έλατα, πεύκα, οξιές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Όχι

Το "διεθνές" μονοπάτι Ο2 που οδηγούσε στην Καλλιπεύκη έχει κλείσει τελείως. Με δυσκολία περπάτησα αυτό το κλεισμένο μονοπάτι και είναι προφανές ότι ακόμη και παλιά ήταν στενό και δύσκολο μονοπάτι. Αντίθετα υπάρχει άλλο μονοπάτι που περιγράφω εδώ σε πολύ καλύτερη κατάσταση που αν σηματοδοτηθεί και καθαριστεί σε ορισμένα σημεία θα μπορούσε άνετα να αποτελέσει εναλλακτική διαδρομή.

Από την Καρυά κατευθυνόμαστε για Λεπτοκαρυά και μετά από 3.5 χλμ στρίβουμε δεξιά στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο για Καλλιπεύκη. Μετά από 1χλμ περίπου συναντάμε δεξιά από τον δρόμο εκκλησάκι (1) και ακολουθούμε τρακτερόδρομο που μετά από 200μ φτάνει μπροστά σε μισο-τελειωμένο σπίτι (2) από όπου ξεκινούν τρεις δρόμοι. Ακολουθούμε τον δεξί δρόμο που ανηφορίζει ομαλά ΝΔ. Μετά από 300μ πρέπει να προσέξουμε αριστερά από τον δρόμο να βρούμε το μονοπάτι (3). Ανεβαίνουμε απότομα την πρανή του δρόμου και μπαίνουμε στο μονοπάτι που είναι στενό άλλα ευδιάκριτο και ανηφορίζει λίγο απότομα Α μέσα σε όμορφο ελατόδασος. Στην συνέχεια το μονοπάτι κάνει μια δεξιά στροφή και αρχίζει να κινείται ΝΔ. Μετά την στροφή είναι κλεισμένο για λίγα μέτρα ενώ στην συνέχεια είναι λίγο δυσδιάκριτο και χρειάζεται προσοχή. Τελικά βγαίνει σε ομαλότερο έδαφος όπου σχεδόν χάνεται καθώς υπάρχουν πεσμένα κλαδιά άλλα μετά από 50μ βγαίνει στην άσφαλτο (4) ακριβώς σε μια στροφή του. Βαδίζουμε για λίγο στην άσφαλτο και στο εξωτερικό μέρος της στροφής μπαίνουμε σε χωματόδρομο (5) και τον ακολουθούμε μέχρι το σημείο που αρχίζει να κατηφορίζει (6). Εδώ πρέπει να μπούμε στο δάσος και στα 10μ βρίσκουμε το μονοπάτι που μοιάζει με αυλάκι και είναι αρχικά κλεισμένο με πεσμένους κορμούς και κλαδιά. Μετά από 20μ όμως ξεκαθαρίζει και αρχίζει να τραβερσάρει ελαφρά ανηφορικά χωρίς πρόβλημα. Τελικά πλησιάζει μια ρεματιά και την συναντά στην κορυφή της όπου βγαίνει από το δάσος σε ξέφωτο με φτέρες (7). Διασχίζουμε το ξέφωτο, ανεβαίνουμε σε γυμνή ραχούλα και κινούμαστε στα όρια του δάσους μέχρι να βρούμε πάλι το μονοπάτι (8) που μπαίνει στο δάσος και στην συνέχεια είναι φαρδύ (ένα μέτρο) και καθαρό. Αφού περάσει μικρή ρεματιά βγαίνει για λίγο από το δάσος όπου έρχεται από αριστερά άλλο φαρδύ μονοπάτι (9). Μπαίνει πάλι στο δάσος και σε λίγο βγαίνει στο διάσελο όπου περνά φαρδύς δασικός δρόμος (10). (1 ώρα, 15 λεπτά)

Αν ακολουθήσουμε τον δρόμο με ΝΔ κατεύθυνση (ανεβαίνει στο ύψωμα της Ανάληψης), μετά από 50μ, διακρίνεται στα δεξιά του δρόμου το φαρδύ μονοπάτι που βγάζει στο διάσελο κάτω από την κορυφή του Προφήτη Ηλία. Από αυτό το διάσελο περνούσε το Ο2. Δυστυχώς και αυτό το συνδετικό μονοπάτι έχει μισοκλείσει Ένας άλλος δρόμος κινείται ΝΑ και τερματίζει στο εκκλησάκι της Αναλήψεως με όμορφη θέα στο οροπέδιο της Καλλιπεύκης.

Εμείς διασχίζουμε τον δρόμο και στην απέναντι πλευρά του εύκολα βρίσκουμε το μονοπάτι που συνεχίζει για Καλλιπεύκη. Κινείται με Α πορεία στα αριστερά ρηχής ρεματιάς και είναι φαρδύ και ευδιάκριτο. Τελικά συναντάμε δασικό δρόμο τον διασχίζουμε και συνεχίζοντας απέναντι σε γυμνό έδαφος συναντάμε άλλον δρόμο ακριβώς πάνω από μεγάλο μαντρί με λαμαρίνα (11). Είτε ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο που μας βγάζει Β του χωριού, είτε διασχίζουμε το χωριό ΝΑ και φτάνουμε στην πλατεία