Νέοι Πόροι - Παλιοί Πόροι

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 5 χλμ
Χρονος: 1.5 ώρα (ανάβαση)
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 450μ.
Βλαστηση: Θαμνώδης
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Σημανση: Ναι (μετά την βρύση)

Αν ερχόμαστε από Θεσσαλονίκη περνάμε το κάστρο του Πλαταμώνα και την έξοδο για Παλιό Αγ. Παντελεήμονα και στρίβουμε για Πλαταμώνα και Παλιούς Πόρους. Αν ερχόμαστε από Αθήνα αφήνουμε την Εθνική μετά την έξοδο για Νέους Πόρους. Ο δρόμος περνά δίπλα από βενζινάδικο και φθάνει αμέσως σε διασταύρωση (1), Ο δρόμος για Παλιούς Πόρους στρίβει απότομα δεξιά και ανηφορίζει. Εμείς κινούμαστε ευθεία σε μικρότερο δρόμο που σε λίγο γίνεται χωματόδρομος και βαδίζει δεξιά από ρέμα. Φθάνουμε σε διασταύρωση (2) όπου στρίβουμε δεξιά σε χαλασμένο τρακτερόδρομο έχοντας στο δεξί μας χέρι κτήμα με ελιές. Μετά από 150μ ο δρόμος σταματά (3) και βρίσκουμε το μονοπάτι που ανηφορίζει με ζικ-ζακ σε θαμνώδες έδαφος. Πλησιάζει την άσφαλτο και τελικά μπαίνει σε αυτήν (4). Μετά από 20μ όμως εκεί που ο δρόμος στρίβει δεξιά την αφήνουμε (5) και μπαίνουμε πάλι σε μονοπάτι. Ξανασυναντάμε το δρόμο λίγο πιο πάνω (6) και τον ακολουθούμε για τα υπόλοιπα 1250μ. Συναντάμε μια βρύση και εικονοστάσι (7). (45 λεπτά)

Εδώ αφήνουμε την άσφαλτο και ακολουθούμε χωματόδρομο δεξιά και σε 100μ όταν αυτό στρίβει δεξιά φεύγουμε από την έξω πλευρά της στροφής (8) σε μονοπάτι, στενό άλλα ευδιάκριτο. Κινούμαστε αρχικά ΝΔ μέχρι να συναντήσουμε διασταύρωση μονοπατιών (9). Αυτό που συνεχίζει ευθεία σε ομαλό έδαφος κατευθύνεται προς Αιγάνη. Εμείς ανηφορίζουμε εδώ ΝΔ και συναντάμε ξύλινο φράχτη. Εδώ υπάρχουν και υπολείμματα από το παλιό καλντερίμι. Στην συνέχεια έχοντας στα δεξιά μας παλιά κτήματα το μονοπάτι στρέφεται Δ, εξελίσσεται τελικά σε τρακτερόδρομο και βγαίνει σε μεγαλύτερο χωματόδρομο (10). Ακολουθώντας τον συναντάμε πάλι την άσφαλτο κοντά στο εκκλησάκι της Αγ. Παρασκευής (11). Ακολουθούμε την άσφαλτο για 20μ και μόλις περάσουμε το ρέμα μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι (12). Αυτό κινείται μέσα σε κτήματα με καστανιές και καρυδιές και είναι λίγο δυσδιάκριτο άλλα δεν χάνεται. Στην συνέχεια φαρδαίνει και καταλήγει σε δρόμο που κατεβαίνει προς ένα απομονωμένο παλιό σπίτι (13). Εδώ υπάρχει και παλιό εικονοστάσι. Ακολουθώντας αυτόν τον δρόμο με Δ-ΝΔ κατεύθυνση μπαίνουμε στο χωριό, συναντάμε το πλακόστρωτο που κατεβαίνει στην εκκλησία (14) και σε 30μ αριστερά φθάνουμε στην πλατεία όπου είναι η βρύση και το ηρώο (15). (45 λεπτά)