Παλιοί Πόροι - Κατής

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 12 + 12 χλμ
Χρονος: 2 ώρες 30 λεπτά ή 2 ώρες 45 λεπτά (ανάβαση)
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 850μ.
Βλαστηση: Πεύκα, οξιές, έλατα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Μόνο στην διαδρομή Β
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Όχι (κάποια μισο-σβησμένα)

Ακολουθούμε την διαδρομή Παλιοί Πόροι - Κρανιά μέχρι να συναντήσουμε τον δασικό δρόμο που πηγαίνει στον Προφ. Ηλία (1). Ακολουθώντας αυτόν τον δρόμο Δ φθάνουμε σε διασταύρωση (2) και παίρνουμε τον δρόμο που συνεχίζει Δ και οδηγεί στα εξωκλήσια των Αγ. Αποστόλων. Μόλις φανεί το πλάτωμα με τα εκκλησάκια αφήνουμε τον δρόμο και μπαίνουμε δεξιά σε μονοπάτι (3). Παράλληλα με το μονοπάτι βαδίζει και φαρδύ λάστιχο. Αρχικά το μονοπάτι αρχίζει να ανηφορίζει παράλληλα με τον δρόμο, άλλα στην συνέχεια αρχίζει να απομακρύνεται και είναι δυσδιάκριτο. Φθάνουμε σε μια ρηχή ρεματιά και βαδίζουμε για λίγα μέτρα αριστερά της. Εδώ υπάρχει άλλο μονοπάτι που μοιάζει με αυλάκι και κινείται αριστερά ακριβώς από αυτήν την μικρή ρεματιά. Εμείς πρέπει να περάσουμε στην άλλη όχθη (4) όπου βρίσκουμε το μονοπάτι στενό άλλα ευδιάκριτο. Ανηφορίζει τώρα με ΒΔ κατεύθυνση μέσα σε πευκοδάσος και κατευθύνεται προς την ράχη που υπάρχει μπροστά μας. Μόλις φθάσει στην κορυφή της ράχης διακλαδίζεται (5). Ένα μονοπάτι ανηφορίζει στην ράχη και συναντά το μονοπάτι Παλιός Παντελεήμονας - Κατής πιο ψηλά.

Το άλλο μονοπάτι κατηφορίζει ΒΔ και πηγαίνει για την τοποθεσία Σταλός πάνω από τον Παλιό Παντελεήμονα όπου συναντά το μονοπάτι για Κατή. (45 λεπτά)

Διαδρομή Α

Ανηφορίζουμε απότομα πάνω στην ράχη σε στενό μονοπάτι. Σε λίγο το μονοπάτι κλείνει για 10μ από πεσμένους κορμούς (6Α). Το ξαναβρίσκουμε πιο πάνω καθαρό και πάλι. Τελικά βγάνει ομαλά σε ξέφωτο και σβήνει. Συνεχίζουμε τώρα στην ίδια ράχη, λίγο δεξιά όπου βρίσκουμε υπολείμματα του μονοπατιού. Υπάρχουν και άλλα νεροφαγώματα-μονοπάτια που ανηφορίζουν και αυτά στην ράχη. Περνάμε ψηλότερα από ένα σημείο με πεσμένους κορμούς (7Α) και συνεχίζουμε λίγα μέτρα αριστερότερα από το κέντρο της ράχης σε δυσδιάκριτο μονοπάτι. Στην συνέχεια μπαίνει σε πυκνό δάσος και ξεκαθαρίζει άλλα πιο ψηλά βγαίνει πάλι σε αραιότερο δάσος και χάνεται. Συνεχίζοντας εμπειρικά το βρίσκουμε καθώς μπαίνει σε πυκνό πευκοδάσος και είναι δυσδιάκριτο. Τελικά περνά από μικρό ξέφωτο όπου χάνεται άλλα συνεχίζοντας στην ράχη μετά από 100μ συναντάμε το μονοπάτι που έρχεται από Παλιό Παντελεήμονα (8Α). (45 λεπτά)

Διαδρομή Β

Το μονοπάτι κατηφορίζει ομαλά προς την κοίτη ρεματιάς περνά στην απέναντι όχθη και συναντά βρύση (6Β). Συνεχίζει δυσδιάκριτο στην αρχή, καθαρότερο μετά από λίγο, στην απέναντι όχθη, ανηφορίζοντας ελαφρά. Συνεχίζουμε χωρίς δυσκολία, περνάμε μια πρώτη μικρή ρεματιά και φθάνουμε σε μια δεύτερη. Εδώ χρειάζεται προσοχή. Το μονοπάτι κάνει ένα κύκλο μέσα στην ρεματιά και ανηφορίζει προς την μικρή ράχη απέναντι όπου χάνεται. Πάνω στην ράχη συναντάμε υπολείμματα στάνης (7Β). Ανηφορίζοντας στην ράχη δεξιά της στάνης αρχίζει και διακρίνεται το μονοπάτι. Παραπάνω χάνεται πάλι άλλα συνεχίζοντας να ανηφορίζουμε μετά από 50μ βγαίνουμε σε στενό δασικό δρόμο πάνω σε μία στροφή του (8Β). Ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο ΒΑ και μετά από 200μ φθάνουμε στην τοποθεσία Σταλός όπου περνά το μονοπάτι για Κατή. (9Β) (30 λεπτά)

Από την θέση (8Α) χρειαζόμαστε 1 ώρα περίπου για Κατή ενώ από τον Σταλό θέλουμε περίπου 1 ώρα και 30 λεπτά.