Παλιοί Πόροι - Κρανιά

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 13 χλμ
Χρονος: 3 ώρες
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 400μ.
Βλαστηση: Δρυς, πεύκα, έλατα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Ναι (Μέτρια)

Ξεκινάμε από την μικρή πλατεία του χωριού όπου υπάρχει βρύση και ηρώο (1). Ανηφορίζοντας πίσω από την πλατεία βρίσκουμε μονοπάτι που περνά αριστερά από δίπατο μισογκρεμισμένο σπίτι και βγαίνει τελικά σε χωματόδρομο (2). Τον ακολουθούμε για λίγο προς τα αριστερά (Ν) και φθάνοντας στα τελευταία σπίτια του χωριού φεύγει δεξιά και ανηφορίζει απότομα στενός δασικός δρόμος (3). Το ακολουθούμε για 50μ περίπου και βρίσκουμε αριστερά το μονοπάτι (4) που μπαίνει αμέσως στο ελατόδασος. Είναι στενό και μοιάζει με αυλάκι, κινείται αρχικά Ν-ΝΔ ενώ στην συνέχεια στρέφεται Δ και κινείται στα δεξιά ρεματιάς. Τελικά φθάνοντας στην κορυφή αυτής της ρεματιάς συναντά τρακτερόδρομο (5) ακριβώς πάνω σε μια δεξιά στροφή του όπου υπάρχει και δεξαμενή. Ακολουθούμε για 100μ αυτόν τον δρόμο και μόλις αυτός στρίβει απότομα αριστερά μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι (6). Ανηφορίζουμε ΝΔ σε δυσδιάκριτο μονοπάτι μέσα σε δάσος με μεγάλα πεύκα και βγαίνουμε τελικά σε ξέφωτο με πετρώδες έδαφος (7), όπου το μονοπάτι χάνεται. Πρέπει να κινηθούμε αρχικά στα όρια από αυτό το ξέφωτο έχοντας στο δεξί μας χέρι το δάσος, και μόλις συναντήσουμε πάλι το δάσος στρίβουμε αριστερά μέχρι να συναντήσουμε το Ν όριο του ξέφωτου. Στην συνέχεια κινούμαστε παράλληλα με αυτό το όριο έχοντας στα αριστερά μας το δάσος, και σιγά-σιγά αρχίζει να διακρίνεται το μονοπάτι. Μπαίνουμε τελικά μέσα στο δάσος με μεγάλα πεύκα (8) όπου το μονοπάτι φαίνεται με δυσκολία και κινούμενοι ΝΔ βγαίνουμε σε δασικό δρόμο (9). Αυτός ο δρόμος οδηγεί ΝΑ προς το εκκλησάκι του Προφ. Ηλία ενώ ΒΔ οδηγεί προς το εκκλησάκι των Αγ. Αποστόλων (βλέπε χάρτη) αφού περάσει από χαρακτηριστική διασταύρωση (9Α). (30 λεπτά)

Εκτός από τον βασικό δασικό δρόμο ξεκινούν από αυτό το σημείο και δύο τρακτερόδρομοι. Ο ένας φεύγει σχεδόν Α και δεν μας ενδιαφέρει. Ο άλλος τον οποίο και ακολουθούμε κατηφορίζει με ΝΔ κατεύθυνση και μετά από λίγο συναντά δασικό δρόμο (10) ο οποίος ξεκινά από την διασταύρωση (9Α). Ακολουθούμε για 1000μ περίπου αυτόν τον δασικό δρόμο ο οποίος κατηφορίζει ομαλά και αφού περάσουμε μια ρεματιά, σε σημείο που ο δρόμος στρίβει απότομα δεξιά τον αφήνουμε και μπαίνουμε στο μονοπάτι (11) (υπάρχει εδώ επαρκής σήμανση). Το μονοπάτι κάνει δύο ζικ-ζακ και στην συνέχεια συνεχίζει ομαλά φαρδύ και καθαρό μέσα σε μικτό δάσος από πεύκα, έλατα και δρυς. Σε λίγο διακλαδίζεται σε δύο σκέλη (12). Το κάτω σκέλος οδηγεί σε ένα μαντρί. Εμείς ακολουθούμε το επάνω σκέλος που βγαίνει αμέσως σε ξέφωτη πλαγιά πάνω από το μαντρί. Με λίγη προσοχή ακολουθούμε το δυσδιάκριτο για λίγα μέτρα μονοπάτι που μετά από 100μ μέτρα μπαίνει πάλι στο δάσος και είναι πάλι καθαρό. Κατηφορίζουμε τώρα προς ρεματιά περνάμε στην απέναντι όχθη και το μονοπάτι στρέφεται Α-ΝΑ πλησιάζοντας σε άλλη μικρότερη ρεματιά. Εδώ έχει μισοκλείσει καθώς λίγα μέτρα πιο πάνω περνά δασικός δρόμος. (1 ώρα)

Ανηφορίζουμε λοιπόν στον δρόμο και 20μ από το σημείο που αυτός περνά την ρεματιά μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι (13). Ανηφορίζουμε τώρα σε καλό μονοπάτι αρχικά Α - ΝΑ και στην συνέχεια στρεφόμαστε Ν πλησιάζοντας την μεγάλη ράχη που φαίνεται μπροστά μας. Αφού περάσουμε από την πηγή "Γκορτσιά" (14) φτάνουμε τελικά στην κορυφογραμμή (15). Από εδώ περνά και το μονοπάτι που έρχεται από την Αιγάνη και πηγαίνει προς Κατή. Καθώς διασχίζει την ράχη το μονοπάτι είναι δυσδιάκριτο άλλα με λίγη προσοχή βρίσκουμε την σήμανση στην άλλη πλευρά της ράχης όπου το μονοπάτι ξεκαθαρίζει και κατηφορίζει ομαλά σε αραιή βλάστηση. Σε αυτό το σκέλος χρειάζεται λίγο προσοχή, ειδικά αν περπατάμε την διαδρομή με αντίθετη κατεύθυνση καθώς υπάρχουν κάποια γιδόστρατα που μπορεί να μας μπερδέψουν. Το κυρίως μονοπάτι όμως είναι φαρδύ και κατηφορίζει ομαλά προς την μεγάλη ρεματιά μπροστά μας. Τελικά φθάνει στο μεγάλο ρέμα "Μπαρκός" (16). (1 ώρα)

Περνάμε απέναντι από ξύλινο γεφυράκι και ανηφορίζουμε αρχικά με δύο μεγάλα ζικ-ζακ ενώ στην συνέχεια ομαλά ανηφορικά Ν - ΝΑ σε καλό και καθαρό μονοπάτι. Τελικά κατηφορίζουμε και πάλι σε άλλη μικρότερη ρεματιά όπου το μονοπάτι στρέφεται ΝΑ και συναντά δασικό δρόμο (17) κοντά στο γήπεδο της Κρανιάς. Περνάμε μέσα από το γήπεδο και ακολουθούμε (18) ανηφορικό χωματόδρομο που μας οδηγεί στην κεντρική άσφαλτο της Κρανιάς σε σημείο που υπάρχει μικρό δασάκι (19). (30 λεπτά)