Παλιός Παντελεήμονας - Κατής

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 9 + 9 χλμ
Χρονος: 2.5 ώρες (ανάβαση)
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 900μ..
Βλαστηση: Καστανιές, οξιές, πεύκα, έλατα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Μέτρια

Από την πλατεία του χωριού (1) ανηφορίζουμε από το καλντερίμι δεξιά από την βρύση και φθάνουμε σε διασταύρωση (2) όπου αριστερά οδηγεί στην είσοδο του χωριού ενώ δεξιά προς τον ξενώνα "Αγνάντι". Ακολουθούμε το δεξί σκέλος και μόλις περάσουμε τον ξενώνα το καλντερίμι γίνεται χωματόδρομος και φθάνουμε αμέσως σε διασταύρωση στο υδραγωγείο του χωριού (3). Πίσω από το υδραγωγείο ξεκινά τρακτερόδρομος που έχει βαδίσει πάνω στο παλιό μονοπάτι. Τον ακολουθούμε για λίγο και όταν αυτός στρίβει απότομα δεξιά τον αφήνουμε και μπαίνουμε στο μονοπάτι (4). Στην αρχή είναι καθαρό, στην συνέχεια όμως περνά από περιοχή με πολλά νεροφαγώματα και κοκκινόχωμα και γίνεται δυσδιάκριτο. Αρχικά βαδίζει ΝΑ ενώ στην συνέχεια στρέφεται Δ ξεκαθαρίζει και πάλι και καταλήγει στην στο εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία στην ΝΑ γωνία του (5). Λίγα μέτρα από εδώ περνά και η άσφαλτος (6) που οδηγεί στην Καλιπεύκη. Διασχίζουμε την άσφαλτο και συνεχίζουμε σε μισο-χαλασμένο δασικό δρόμο. Μετά από 500μ περίπου φθάνουμε σε διασταύρωση (7). Ο δρόμος συνεχίζει ΝΔ (τα σημάδια ακολουθούν αυτόν τον δρόμο και στην συνέχεια μονοπάτι που έχει όμως μισοσβήσει και κάνει μεγαλύτερο κύκλο) ενώ αριστερά μας φεύγει τρακτερόδρομος και ανηφορίζει απότομα. Λίγο δεξιότερα από αυτόν τον τρακτερόδρομο ξεκινά και το μονοπάτι που μοιάζει με νεροφάγωμα. Ακολουθούμε λοιπόν το μονοπάτι που βαδίζει μέσα σε δάσος με αγριοκαστανιές και φθάνουμε σε νέα διασταύρωση (8). Το δεξί σκέλος συνεχίζει Ν και οδηγεί σε ξέφωτο όπου σβήνει. Εμείς ακολουθούμε το αριστερό σκέλος που ανηφορίζει με ζικ-ζακ. Σε ορισμένα σημεία είναι λίγο κλεισμένο από κλαδιά δέντρων που γέρνουν μέσα στο μονοπάτι. Είναι όμως ευδιάκριτο. Τελικά περνάμε σε δάσος οξιάς όπου φαρδαίνει και γίνεται κάπως δυσδιάκριτο, και συναντά δασικό δρόμο (9) κοντά στην τοποθεσία Στάλος. (1 ώρα)

Ακολουθώντας τώρα τον δρόμο, περνάμε δεξιά από παλιά δεξαμενή και φθάνουμε σε πλάτωμα όπου φεύγει δεξιά τρακτερόδρομος (10) και τον ακολουθούμε. Βαδίζουμε τώρα ελαφρώς ανηφορικά σε όμορφο δάσος οξιάς. Μετά από λίγο συναντάμε δασικό δρόμο που τερματίζει σε αυτό το σημείο (11). Τελικά μετά από 40 λεπτά περίπου ο τρακτερόδρομος σταματάει και συνεχίζουμε σε μονοπάτι (12). Πλησιάζουμε ένα ρεματάκι όπου γίνεται κάπως δυσδιάκριτο και αμέσως βγαίνουμε σε ξέφωτο (13). Το διασχίζουμε και μπαίνουμε πάλι στο δάσος (14), κατηφορίζουμε προς ρεματιά και περνάμε στην απέναντι όχθη βγαίνοντας σε νέο ξέφωτο (15). Το διασχίζουμε και μπαίνοντας στο δάσος (16) χρειάζεται προσοχή γιατί το μονοπάτι κάνει στροφή και ακολουθεί την ράχη ΝΔ. Από εδώ και πάνω το μονοπάτι είναι δυσδιάκριτο καθώς υπάρχουν πολλά πεσμένα δέντρα. Σύντομα όμως συναντάμε τρακτερόδρομο (17) και τον ακολουθούμε για 1.5χλμ περίπου μέχρι την λιμνούλα στην τοποθεσία Κατής (18). (1 ώρα, 30 λεπτά)