Ραψάνη - Δέση

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 7.5 χλμ
Χρονος: 2 ώρες (ανάβαση)
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 700μ..
Βλαστηση: Δρυς, οξιές, πεύκα, έλατα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Όχι

Διασχίζουμε το χωριό και ακολουθούμε ταμπέλες για τον ξενοδοχείο. Φθάνοντας στο γήπεδο στρίβουμε απότομα δεξιά σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο που περνά από την επάνω πλευρά του χωριού. Ο δρόμος καβαλάει ράχη και αρχίζει να κατηφορίζει. Στα πρώτα μέτρα αυτής της κατηφόρας ξεκινά το μονοπάτι (1). Λίγα μέτρα μετά όμως κόβεται από τρακτερόδρομο που ανοίχτηκε πρόσφατα και το έχει καλύψει. Βαδίζουμε λοιπόν στον δρόμο και μετά από 1000μ συναντάμε τμήμα του μονοπατιού που οδηγεί σε παλιά βρύση (2) και αμέσως μετά βγαίνει πάλι στον δρόμο. Συνεχίζοντας στον δρόμο φθάνουμε τελικά σε αυχένα (3). Από εδώ ξεκινά μονοπάτι που κινείται αριστερά του λόφου και οδηγεί στην Καλλιπεύκη (μονοπάτι Ο2). Εμείς συνεχίζουμε για 100μ περίπου στον δρόμο και βρίσκουμε αριστερά (4) το μονοπάτι. Είναι φαρδύ και καθαρό και βαδίζει σε πετρώδες έδαφος σε αραιή θαμνώδη βλάστηση. Στρέφεται σταδιακά Δ και προσεγγίζει μικρή ρεματιά, την περνά (5) και χάνεται. Εδώ έρχεται και μια δεύτερη μικρή ρεματιά. Κινούμαστε σε υποτυπώδες μονοπάτι στα αριστερά της δεύτερης αυτής ρεματιάς, περνάμε παλιό πέτρινο αλώνι και ανηφορίζοντας ελεύθερα συναντάμε πιο πάνω φαρδύ μονοπάτι και στην συνέχεια πηγή-ποτίστρα (6). Εδώ φθάνει και δασικός δρόμος. Ακολουθούμε τον δρόμο με Β κατεύθυνση και μετά από 20μ φεύγει αριστερά το μονοπάτι κινείται κοντά στον δρόμο και τον συναντά 100μ πιο κάτω. Συνεχίζουμε στον δρόμο και μόλις αρχίζει να στρίβει δεξιά τον αφήνουμε (7) και μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι. Στην αρχή είναι σχετικά καθαρό, περνά μικρή ρεματιά και στρέφεται ΒΑ όπου αρχίζει να κλείνει σιγα-σιγά. Τελικά βγαίνουμε πάλι στον δρόμο (8) σε σημείο που αρχίζει να κατηφορίζει ελαφρά. (1,5 ώρα)

Τον διασχίζουμε κάθετα, περνάμε δίπλα από κάποια βράχια και συναντάμε άλλον στενό δρόμο. Τον διασχίζουμε και αυτόν κάθετα και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε ανάμεσα σε μικρά ελατάκια, φτέρες και αγκάθια. Μετά από 10μ όμως μπαίνουμε σε δάσος οξιάς και βρίσκουμε το μονοπάτι καθαρό. Κατηφορίζει τραβερσάροντας πλαγιά και κάνοντας μικρά ζικ-ζακ. Τελικά καβαλάει ράχη και κινείται για λίγο πάνω σε αυτήν και στην συνέχεια βαδίζει λίγο αριστερότερά της. Δυστυχώς κλείνεται από πουρνάρια για 50μ περίπου (9). Εδώ ανεβαίνουμε στην ράχη, κινούμαστε για 100μ σε αυτήν και κατηφορίζουμε πάλι αριστερά όπου ξανασυναντάμε το μονοπάτι καθαρό και πάλι. Μετά από λίγο κλείνει και πάλι (10) για λίγα μέτρα όμως. Αφού περάσουμε και αυτό το σημείο το μονοπάτι βγαίνει σε αραιό δάσος και κατηφορίζει κάπως απότομα. Μοιάζει εδώ με νεροφάγωμα. Συναντάμε τελικά δασικός δρόμο (11). Είτε ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο είτε συνεχίζουμε στην ράχη περνάμε ρέμα και συναντάμε τον κεντρικό δρόμο Κρανιάς-Καλλιπεύκης και μετά από 400μ φθάνουμε στην τοποθεσία Δέση (12). Από εδώ μπορούμε να ανηφορίσουμε προς τον Κατή. (30 λεπτά)