Σκοτίνα - Αγ.Τριάδα

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 10 χλμ
Χρονος: 2 ώρες, 30 λεπτά (ανάβαση)
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 1000μ.
Βλαστηση: Θαμνώδης, δρυς, καστανιές, οξιές, έλατα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι.
Σημανση: Όχι

Μπαίνουμε στην Σκοτίνα και στρίβουμε για Αγ. Νικόλαο. Μπροστά από την εκκλησία (1) ξεκινούν δύο χωματόδρομοι. Ακολουθούμε αυτόν που κατευθύνεται ΒΔ και σε σημείο που αυτός κάνει μια απότομη δεξιά στροφή (2) τον αφήνουμε και ακολουθούμε τρακτερόδρομο με κατεύθυνση το ρέμα. Φτάνουμε στο ρέμα, κατηφορίζουμε δεξιά για 10μ και αμέσως διακρίνεται στην απέναντι όχθη φαρδύ μονοπάτι. Περνάμε λοιπόν το ρέμα και ανηφορίζουμε στο μονοπάτι (3) που αμέσως βγαίνει σε μεγάλο ξέφωτο-λιβάδι και σβήνει. Βαδίζουμε ΝΔ με στόχο την είσοδο της χαράδρας της Ζηλιάνας και μόλις φτάσουμε εκεί μπαίνουμε σε δάσος με αραιά πλατάνια και βρίσκουμε πάλι το μονοπάτι που κατηφορίζει στο ρέμα αριστερά από βράχια (4). Περνώντας στην απέναντι όχθη βρίσκουμε πάλι στενό μονοπάτι που αρχίζει να απομακρύνεται από το ρέμα αρχικά ομαλά ενώ στην συνέχεια πιο απότομο σκαμμένο στο βράχο. Όσο ανηφορίζουμε τόσο πιο καθαρό γίνεται το μονοπάτι και τελικά βγαίνουμε πάνω στην ράχη σε γυμνό έδαφος με κοκκινόχωμα. Αν κατηφορίζουμε πρέπει να προσέξουμε επειδή υπάρχει και άλλο μονοπάτι που καταλήγει στην άλλη ρεματιά Ν της ράχης. Συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε με ζικ-ζακ και μετά από λίγα μέτρα το μονοπάτι διχάζεται (5) σε όχι εμφανή διασταύρωση. Το ένα σκέλος αφήνει την ράχη και τραβερσάρει δεξιά της. Αυτό είναι το μονοπάτι που πηγαίνει για Καρυά και Μονή Κανάλων. Το αριστερό μονοπάτι συνεχίζει να ανηφορίζει με ζικ-ζακ σχεδόν πάνω στην ράχη και στην συνέχεια γίνεται πιο ομαλό και κινείται πάνω στην ράχη ανάμεσα σε θάμνους. Στην συνέχεια κινείται με τις ίδιες συνθήκες σε πυκνή θαμνώδη βλάστηση σχεδόν πάνω στην ράχη, ενώ λίγο αργότερα πέφτει δεξιά της άλλα την ξαναπροσεγγίζει κάνοντας ζικ-ζακ. Τελικά μπαίνει μέσα σε δάσος με έλατα και βελανιδιές και αμέσως φτάνουμε σε διασταύρωση (6) όπου ακολουθούμε το αριστερό σκέλος. (45 λεπτά)

Τώρα το μονοπάτι είναι φαρδύ σαν αυλάκι και ανηφορίζει με ζικ-ζακ έχοντας Ν κατεύθυνση. Σε λίγο μπαίνει σε δάσος με αραιές μεγάλες καστανιές, όπου είναι λίγο δυσδιάκριτο άλλα παραμένει φαρδύ και κινείται ομαλά. Μετά από 500μ όμως όταν συναντήσουμε μπροστά μας θάμνους το μονοπάτι κάνει ένα ζικ-ζακ και στρέφεται Δ κινούμενο δεξιά από αυτούς τους θάμνους. Είναι κάπως δυσδιάκριτο καθώς έχουν πέσει πολλά φύλλα μέσα στην πορεία του άλλα δεν χάνεται. Τελικά στρέφεται ΝΔ και αρχίζει να ανηφορίζει με διαδοχικά ζικ-ζακ πλησιάζοντας την κορυφογραμμή. Πριν βγει όμως σε αυτήν σταματά να ανηφορίζει και αρχίζει να τραβερσάρει ΝΔ. Εδώ πλέον είναι ευδιάκριτο, ενώ στα αριστερά μας έχουμε όμορφη θέα της χαράδρας. Κινούμαστε με αυτές τις συνθήκες για 15 λεπτά ενώ στην συνέχεια το μονοπάτι διασχίζει πουρνάρια που σε ένα-δύο σημεία έχουν πυκνώσει αρκετά χωρίς να το κλείνουν όμως. Τελικά βγαίνουμε σε ξέφωτο-λιβάδι (7) όπου το μονοπάτι χάνεται. Εδώ υπάρχει και παλιά χαλασμένη στάνη. Διασχίζοντας κατά μήκος το ξέφωτο (σχεδόν Δ) βρίσκουμε πάλι το μονοπάτι (8) που μπαίνει στα πουρνάρια. Μετά από λίγα μέτρα βγαίνει σε μικρότερο ξέφωτο και συνεχίζοντας Δ βρίσκουμε πάλι το μονοπάτι (9) στενό άλλα καθαρό. Σε αυτά τα δύο ξέφωτα χρειάζεται προσοχή, επειδή υπάρχουν και άλλα παραπλανητικά μονοπάτια. Τώρα το μονοπάτι αρχίζει να φαρδαίνει σιγά-σιγά ενώ σε μερικά σημεία είναι χτισμένο με ξερολιθιά. Αφού περάσουμε μια πηγή μπαίνουμε σε περιοχή με παλιές πεζούλες και τελικά συναντάμε τρακτερόδρομο (10). (45 λεπτά)

Ακολουθούμε τον τρακτερόδρομο και μετά από 100μ συναντάμε τον φαρδύτερο δρόμο που ανεβαίνει στην Αγ. Τριάδα (11) πάνω σε μια στροφή του. Βαδίζουμε για 20μ σε αυτόν τον δρόμο και στην συνέχεια τον αφήνουμε για να μπούμε στο μονοπάτι (12) που φαίνεται όμως με δυσκολία. Το μονοπάτι περνά μέσα από παλιά χωράφια και πεζούλες και μπερδεύεται με άλλα μικρότερα μονοπάτια. Για αυτό κινούμαστε μάλλον εμπειρικά σχεδόν Δ και ψηλότερα το μονοπάτι γίνεται πιο ευδιάκριτο. Σε ένα σημείο έχει διασωθεί και το καλντερίμι. Συνεχίζοντας Δ βγαίνουμε πάλι στον δασικό δρόμο που αφήσαμε (13). Δεξιότερα υπάρχει παλιό περιφραγμένο κτήμα με καλυβάκι. Κατηφορίζουμε τώρα 50μ στον δρόμο και εύκολα βρίσκουμε το μονοπάτι που ανεβαίνει απότομα δεξιά του δρόμου (14) και στην συνέχεια κινείται ομαλά ΝΔ. Είναι κάπως δυσδιάκριτο στην αρχή. Πιο ψηλά κάνει ένα ζικ-ζακ (15) και θέλει προσοχή να μην μπερδευτούμε και συνεχίσουμε ευθεία. Μετά όμως από αυτό το σημείο ξεκαθαρίζει και πλησιάζει σιγά-σιγά τον δρόμο και κινείται για λίγο χαμηλότερα από αυτόν. Τελικά τα χώματα που έχουν πέσει από τον δρόμο το καλύπτουν, για αυτό ανεβαίνουμε στον δρόμο (16). Μετά από 100μ φεύγει πάλι δεξιά το μονοπάτι (17) παράλληλα με ένα λάστιχο και συναντά αμέσως τον δρόμο πάνω σε μια αριστερή στροφή του (18). Σε αυτό το σημείο έρχεται και άλλο μονοπάτι από την ράχη. Βαδίζουμε τώρα πάλι στον δρόμο και λίγα μέτρα πριν από ένα ρεματάκι μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι (19) που τώρα είναι φαρδύ και κινείται σε όμορφο δάσος οξυάς. Τελικά το μονοπάτι κάνει ένα ζικ-ζακ περνά δίπλα από κάποια βράχια και συνεχίζοντας οριζόντια συναντά πάλι τον δασικό δρόμο (20). Μετά από 200μ φτάνουμε στο εκκλησάκι της Αγ. Τριάδας (21). Λίγο πιο κάτω υπάρχει πηγή ενώ ο δρόμος συνεχίζει για Καλλιπεύκη (περίπου 4χλμ). (1 ώρα)