Ανατολή - Πρ.Ηλίας

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 8.5 χλμ
Χρονος: 3 ώρες + 2.5 ώρες (επιστροφή)
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 1100μ.
Βλαστηση: Θαμνώδης, έλατα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Ελλιπής (Ο2)

Η διαδρομή αυτή είναι τμήμα του μονοπατιού Ο2. Εκτός όμως από κάποια σημάδια κοντά στο χωριό δεν υπάρχουν σημάδια μέχρι και την κορυφή Παλιοληάς. Από εκεί και πάνω η σήμανση είναι επαρκής.

Ακολουθούμε τον δρόμο προς το μοναστήρι Προδρόμου και μόλις περάσουμε μεγάλη εκκλησία (1) ακολουθούμε τσιμενταρισμένο δρόμο αριστερά της και ανηφορίζουμε Β-ΒΔ μέχρι να συναντήσουμε ασφαλτοστρωμένο δρόμο (2). Μετά από 20μ περνάμε βρύση και σημάδια του Ο2 και ο δρόμος στρέφεται ΒΔ περνά δεξιά από πάρκο (κούνιες) και φτάνει σε διασταύρωση (3) όπου διακλαδίζεται. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία σε φαρδύ μονοπάτι που περνά δεξιά από στάβλο και δεξαμενή νερού και στην συνέχεια στρέφεται ΒΔ. Λίγο πριν περάσουμε μικρή ρεματιά το μονοπάτι διχάζεται (4). Αφήνουμε το φαρδύ μονοπάτι και ακολουθούμε άλλο στενότερο αριστερά, διασχίζουμε τρακτερόδρομο και βγαίνουμε στον φαρδύ δασικό δρόμο που πάει στην Σπηλιά (5). Τον ακολουθούμε τώρα για 300μ και αφού κάνει μια δεξιά στροφή προσέχουμε αριστερά για την είσοδο του μονοπατιού που η αρχή του έχει χαλάσει. Μπαίνουμε λοιπόν στο μονοπάτι (6) που μοιάζει με φαρδύ νεροφάγωμα και είναι σε μερικά σημεία πυκνωμένο από θάμνους. Τελικά μας βγάζει σε διάσελο (7) όπου έρχεται και ο δρόμος και διακλαδίζεται.

Ακολουθούμε το σκέλος που βαδίζει ΒΑ πάνω στην ράχη και στην έξω πλευρά της πρώτης στροφής που κάνει (8) μπαίνουμε σε μονοπάτι που μας βγάζει πάλι στον δρόμο. Στο σημείο αυτό φεύγει αριστερά και κατηφορίζει στενότερο δρόμος. Ακολουθούμε αυτόν τον δεύτερο δρόμο για 100μ και στην συνέχεια ανεβαίνουμε απότομα δεξιά και ψάχνουμε για την συνέχεια του μονοπατιού (9) που σε αυτό το σημείο το έχει χαλάσει ο δρόμος. Το μονοπάτι είναι καλό και τραβερσάρει θαμνώδεις πλαγιές ανηφορίζοντας ελαφρά. Σε λίγο κατηφορίζει σε ρεματιά, περνά απέναντι και στρέφεται Δ ανηφορίζοντας σε ράχη. Εδώ πάνω στην ράχη χρειάζεται προσοχή, ειδικά στην επιστροφή καθώς το μονοπάτι είναι πολύ δυσδιάκριτο. Καβαλάει την ράχη και γυρίζει αμέσως στην άλλη πλευρά της κατηφορίζοντας ελαφρά σε άλλη ρεματιά. Και εδώ το μονοπάτι είναι φαρδύ και καλογραμμένο. Φτάνουμε λοιπόν στην ρεματιά και περνώντας απέναντι στρεφόμαστε απότομα Δ-ΝΔ και ανηφορίζουμε και πάλι. Εδώ το έδαφος είναι βραχώδες και το μονοπάτι κατά τόπους δυσδιάκριτο άλλα με λίγη προσοχή δεν χάνεται. Τελικά καταλήγουμε πάνω σε γυμνή ράχη (10) όπου το καλό μονοπάτι χάνεται. Ένα μονοπάτι τραβερσάρει ομαλά Δ-ΒΔ και τερματίζει σε ρεματιά. Εμείς ακολουθούμε την ράχη Β και σε λίγο διακρίνεται μονοπάτι που αφού τραβερσάρει ΒΔ περνά στην απέναντι ράχη και στην συνέχεια μπαίνει σε λάκκα. Ακολουθούμε τώρα μονοπάτι δίπλα σε αυτήν την λάκκα που ψηλότερα σβήνει. Συνεχίζοντας να ανηφορίζουμε εμπειρικά Β φτάνουμε στην κορυφή Παλιοληάς (11).

Από εδώ βλέπουμε τον κώνο της κορυφής του Κισσάβου, και μας χωρίζει μια μακριά ράχη. Κατηφορίζουμε προς τα δεξιά της ράχης και κινούμαστε στα όρια του δάσους. Σε λίγο βρίσκουμε και τα σημάδια του Ο2 και μπαίνουμε στο δάσος από έλατα (12). Κινούμαστε ομαλά κατηφορικά σε στενό μονοπάτι δεξιά της ράχης. Σε λίγο βγαίνουμε πάλι σε ξέφωτο πάνω στην ράχη και ξαναμπαίνουμε πάλι στο δάσος δεξιά (13). Εδώ το μονοπάτι είναι πιο φαρδύ και πανέμορφο. Τελικά βγαίνουμε σε λιβάδια και φτάνουμε στο χαμηλότερο σημείο της ράχης, στην όμορφη τοποθεσία "Τράπεζος" (14) όπου φτάνει και μονοπάτι από Σπηλιά.

Στην συνέχεια αρχίζουμε να ανηφορίζουμε και πάλι αρχικά σε μονοπάτι που αργότερα όμως χάνεται καθώς ανηφορίζουμε σε απότομη βραχώδη πλαγιά με κάποια σκόρπια έλατα. Υπάρχει όμως καλή σήμανση. Μετά από αυτό το πρώτο απότομο κομμάτι η κλίση γίνεται κάπως μικρότερη και βαδίζουμε στο χείλος των γκρεμών που σχηματίζονται στα αριστερά μας με εκπληκτική θέα. Τελικά φτάνουμε στην βάση της κορυφής όπου η πορεία γίνεται πολύ απότομη σε σπασμένες πέτρες και βράχια μέχρι να αντικρίσουμε μα ανακούφιση το εκκλησάκι του Πρ. Ηλία στην κορυφή (15).