Βλάχικα

Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος
Σημανση: Όχι

Κατευθυνόμενοι από Λιθότοπο προς Κερκίνη από τον παραλίμνιο δρόμο και 3χλμ περίπου φεύγει προς το βουνό ένας πρώτος χωματόδρομος που ανεβαίνει στην τοποθεσία Βλάχικα. Συνεχίζουμε για 500μ ακόμη και βρίσκουμε άλλον δρόμο που φεύγει αριστερά. Εδώ στα δεξιά του δρόμου υπάρχει μεγάλη ποτίστρα. Είναι η αρχή της διαδρομής (1Α).

Διαδρομή Α

Ακολουθούμε τον δρόμο που σε λίγο χαλάει μπροστά σε χωράφια και συνεχίζει μονοπάτι-τρακτερόδρομος. Συναντάμε φαρδύτερο δασικό δρόμο (2Α) και συνεχίζουμε στο μονοπάτι απέναντι που όσο προχωράμε φαρδαίνει, ανεβαίνει σε ράχη και συνεχίζει ομαλά μέχρι να συναντήσει δασικό δρόμο (3Α). Βρίσκουμε εύκολα στην απέναντι πλευρά το μονοπάτι και συνεχίζοντας να ανηφορίζουμε έρχεται από αριστερά ο δασικός δρόμος για Βλάχικα που ανέφερα στην αρχή και βγαίνουμε τελικά σε αυτόν (4Α). Σε διασταύρωση πηγαίνουμε ευθεία και μετά από 100μ φαίνεται το μονοπάτι που φεύγει αριστερά και ξαναβγαίνει στον δρόμο αφού διασχίζει άλλον μικρότερο (5Α). Το μονοπάτι συνεχίζει απέναντι. Ένα σκέλος του κινείται αριστερά παράλληλα με τον δρόμο άλλα έχει κλείσει. Το άλλο σκέλος φεύγει ευθεία και λίγο δεξιά και μπαίνει αμέσως σε πυκνό δάσος. Αυτό το δεύτερο μονοπάτι είναι το σωστό άλλα για 100μ έχει μισοκλείσει από βελανιδιές, οπότε μπορούμε να ακολουθήσουμε τον δρόμο. Και το μονοπάτι κινείται παράλληλα με τον δρόμο και ξεκαθαρίζει ψηλότερα, έρχεται στην συνέχεια από δεξιά άλλο μονοπάτι (6) και συνεχίζοντας μαζί συναντούν τον δασικό δρόμο λίγο πριν από αυχένα (7). Κατηφορίζουμε τώρα στον δρόμο δεξιά της ράχης και φτάνουμε σε ποτίστρα και στάβλο στην τοποθεσία Βλάχικα (8). (45 λεπτά)

Διαδρομή Β

Αν συνεχίζουμε για 1χλμ ακόμη προς Κερκίνη, αφήνουμε την άσφαλτο στον δεύτερο χωματόδρομο που ανηφορίζει αριστερά (1Β). Αυτός αμέσως διχάζεται. Βαδίζουμε για 10μ στο αριστερό σκέλος και στην συνέχεια με λίγοι ψάξιμο βρίσκουμε στενό άλλο ευδιάκριτο μονοπάτι (2Β) που ανηφορίζει και βγαίνει μετά από 100μ σε άλλο δρόμο (3Β). Συνεχίζουμε απέναντι σε φαρδύτερο μονοπάτι που είναι όμως κατά τόπους πυκνωμένο από βλάστηση, χωρίς να κλείνεται προς το παρόν. Ανηφορίζουμε σε ράχη λίγο απότομα σε μονοπάτι που μοιάζει με αυλάκι-νεροφάγωμα και σε λίγο βγαίνουμε σε ξέφωτη πλαγιά και σε δασικό δρόμο. Βαδίζουμε 10μ δεξιά και ξαναβρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού (4Β). Είναι στενότερο τώρα και σε 3-4 σημεία αρκετά πυκνωμένο άλλα γενικά ευδιάκριτο. Τελικά φτάνουμε σε διασταύρωση (όχι ιδιαίτερα εμφανή) όπου ένα φαρδύ μονοπάτι συνεχίζει ευθεία ενώ ένα στενότερο φεύγει αριστερά (5Β). Ακολουθούμε το αριστερό και πιο δυσδιάκριτο μονοπάτι που σε λίγο ξεκαθαρίζει και συναντά το μονοπάτι της πρώτης διαδρομής (6).

Διαδρομή Γ

Η διαδρομή ξεκινά ακόμη πιο ΒΔ, στο σημείο που φεύγει αριστερά φαρδύς δασικός δρόμος (υπάρχει εδώ μεγάλη ταμπέλα). Δεν ακολουθούμε τον φαρδύ δρόμο άλλα άλλον μικρότερο αριστερά από ρεματιά. Μετά από 100μ ο δρόμος περνά στα δεξιά της ρεματιάς (1Γ) ενώ ένας άλλος μικρότερος συνεχίζει ευθεία. Αυτόν τον δεύτερο ακολουθούμε που διασχίζει χωράφια χορταριασμένος και στην συνέχεια ανηφορίζει λίγο απότομα φαρδαίνει και στρέφεται ΝΔ. Σε αυτήν την στροφή εγκαταλείπουμε τον δρόμο και μπαίνουμε δεξιά στο μονοπάτι (2Γ). Είναι στενό άλλα ευδιάκριτο μονοπάτι που ανηφορίζει σε ράχη και στην συνέχεια κινείται πάνω σε αυτήν και περισσότερο στην αριστερή πλευρά της κατά τόπους πυκνωμένο άλλα χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Σε δύο σημεία που το μονοπάτι φαίνεται να διχάζεται ακολουθούμε το αριστερό σκέλος καθώς το δεξί έχει κλείσει. Τελικά το μονοπάτι ξεκαθαρίζει, φαρδαίνει και μοιάζει με αυλάκι που κινείται ομαλά σε πυκνό δάσος με δρύς. Φτάνουμε σε λίγο σε σημείο που έρχεται από δεξιά ένα στενό μονοπάτι (5Γ) και 10μ παρακάτω άλλο φαρδύτερο. Αυτό είναι το παλιό μονοπάτι από το εγκατελλειμένο χωρίο Άνω Δίλοφος άλλα έχει κλείσει πια. Μετά από 5μ το μονοπάτι που βαδίζαμε διχάζεται. Και τα δύο σκέλη οδηγούν στην τοποθεσία Βλάχικα, άλλα το κάτω μονοπάτι έχει μισοκλείσει και για αυτό ακολουθούμε το αριστερό που ανηφορίζει συνέχεια πάνω σε ράχη, βγαίνει σε έδαφος με αραιή βλάστηση και φτάνει σε μικρή κορυφή με υψομετρικό (6Γ). Από εδώ κατηφορίζουμε σε δρόμο και μετά από 200μ συναντάμε την πρώτη διαδρομή και κατηφορίζουμε προς τον στάβλο στην τοποθεσία Βλάχικα.

Αγνοούμε τον φαρδύ δρόμο που ανηφορίζει και ακολουθούμε στενό δρόμο που κατηφορίζει Β. Μετά από 500μ διακρίνεται η είσοδος του μονοπατιού (9) που είναι όμως κλεισμένο για 10μ οπότε μπορούμε να προτιμήσουμε τον δρόμο. Συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε ελαφρά, περνάμε παλιά ποτίστρα και αρχίζουμε να πλησιάζουμε μεγάλη ρεματιά. Τελικά ο δρόμος φτάνει στην κοίτη της ρεματιάς όπου συνεχίζει τρακτερόδρομος. Ο τελευταίος σταματά 100μ ψηλότερα (11).

Από το σημείο που βρισκόμαστε ξεκινούσαν πολλά μονοπάτια τα οποία βάδιζαν στις ράχες που συγκλίνουν σε αυτό το σημείο. Δύο από αυτά είναι σήμερα ανοικτά και περιγράφω παρακάτω.

Διαδρομή Α

Περνάμε απέναντι το ρέμα (βαδίζοντας λίγο μέσα στο ρέμα). Δεξιά από το ρέμα και αριστερά από τον τρακτερόδρομο που ανέφερα ξεκινά το μονοπάτι. Αυτό κινείται αρχικά στα δεξιά του ρέματος1 άλλα σε λίγο πλησιάζει το ρέμα και πρέπει να περάσουμε απέναντι. Κινούμαστε για 100μ αριστερά και στην συνέχεια περνάμε πάλι στην δεξιά όχθη όπου συνεχίζει το μονοπάτι και ανηφορίζει λίγο. Κινείται τώρα λίγο ψηλότερα από το ρέμα πάντα όμως παράλληλα με αυτό. Είναι φαρδύ ωραίο μονοπάτι που δυστυχώς αρχίζει σιγά-σιγά να κλείνει από βλάστηση. Δεν έχει όμως ακόμη πρόβλημα. Τελικά το μονοπάτι πλησιάζει το ρέμα (12) και περνά στην απέναντι όχθη και αρχίζει να ανηφορίζει με ζικ-ζακ την απότομη πλαγιά. Προς το τέλος κινείται πιο ομαλά και είναι λίγο δυσδιάκριτο χωρίς όμως να χάνεται, μέχρι να συναντήσει φαρδύ δασικό δρόμο (13). (1 ώρα, 15 λεπτά)

Διαδρομή Β

Περνάμε πάλι το ρέμα και ψάχνουμε στα δεξιά από τον τρακτερόδρομο για το μονοπάτι. Το βρίσκουμε εύκολα να κατηφορίζει ελαφρά και στην αρχή είναι στενό και λίγο πυκνωμένο όσο όμως προχωράμε τόσο φαρδαίνει ώσπου σε λίγο γίνεται φαρδύ ως και 2 μέτρα και κινείται πολύ ομαλά μέσα σε πυκνό δάσος με δρύς. Αρχίζει και πυκνώνει και αυτό από τα κλαδιά που γέρνουν μέσα στο μονοπάτι άλλα δεν έχει πρόβλημα. Κινούμαστε για 20 λεπτά περίπου τραβερσαριστά κερδίζοντας συνολικά 50μ υψόμετρο. Στην διάρκεια αυτής της πορείας περνάμε διασταύρωση (12Α) όπου στενότερο μονοπάτι ανηφορίζει απότομα σε ράχη και πιθανόν βγαίνει στον δρόμο ψηλότερα. Δυστυχώς είναι πολύ πυκνωμένο. Ακολουθώντας το κυρίως μονοπάτι φτάνουμε τελικά σε διασταύρωση (13Α) όπου έρχεται από κάτω επίσης φαρδύ μονοπάτι. Αν κατηφορίσουμε σε αυτό το μονοπάτι βγαίνουμε σε 5 λεπτά σε φαρδύ χωματόδρομο (14Α). Εμείς στρίβουμε απότομα αριστερά και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε κάνοντας ένα μεγάλο ζικ-ζακ αγνοώντας κάποιο στενότερο μονοπάτι που φεύγει αριστερά. Αφού κερδίσει λίγο ύψος το μονοπάτι αρχίζει να τραβερσάρει και πάλι, τώρα κάπως πιο στενό και δυσδιάκριτο, χωρίς όμως να χάνεται. Φτάνουμε όμως σε σημείο που το μονοπάτι είναι πολύ δυσδιάκριτο και πρακτικά χάνεται (15Α). Εδώ υπάρχει κάτι σαν μικρό αμπρί ή παλιά ξεραμένη πηγούλα. Πρέπει να επιμείνουμε λίγο ακόμη την τραβέρσα και σε 10μ βρίσκουμε πάλι το μονοπάτι και ξεκαθαρίζει. Μετά από λίγο φτάνουμε σε νέα διασταύρωση πάνω σε ράχη όπου ένα στενό μονοπάτι έρχεται από δεξιά και συγκλίνει με αυτό που βαδίζουμε εμείς. Τώρα στρεφόμαστε Ν και ανηφορίζουμε με ζικ-ζακ πάνω στην ράχη σε μονοπάτι που μοιάζει με αυλάκι. Είναι φαρδύ μονοπάτι άλλα έχει πυκνώσει αρκετά από μικρές δρύς και μας δυσκολεύει λίγο. Τελικά το μονοπάτι φτάνει σε περιοχή όπου έχει γίνει έντονη υλοτομία και έχει καταστρέψει το μονοπάτι. Αν όμως κινηθούμε λίγο δεξιότερα της ράχης βρίσκουμε στενότερο άλλα καθαρό μονοπάτι που μας βγάζει στον δασικό δρόμο που μας έβγαλε και η πρώτη διαδρομή. (1 ώρα, 15 λεπτά)

1 Στο σημείο που πλησιάζει για πρώτη φορά αρκετά το ρέμα φεύγει αριστερά μονοπάτι που παραπάνω διχάζεται. Αυτά τα μονοπάτια έχουν μισοκλείσει.