Γλυκομηλιά - Κίσσα

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 7,5 χλμ
Χρονος: 3 ώρες (ανάβαση)
Βλαστηση: Δάσος με καστανιές και έλατα, λιβάδια
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι
Σημανση: Μέτρια

Από την Καλαμπάκα προσεγγίζουμε το χωριό Γλυκομηλιά. Ξεκινώντας από την πλατεία του χωριού (1) υπάρχουν δύο εναλλακτικές πορείες. (Α) Ο κεντρικός δρόμος που περνά μπροστά από την κεντρική πλατεία του χωριού συνεχίζει με βόρεια κατεύθυνση. Μετά από 50 μέτρα σε αυτόν τον δρόμο φεύγει δεξιά μας μονοπάτι (υπάρχει κίτρινη πινακίδα) (2) που περνά ανάμεσα από τα σπίτια του χωριού και αφού διασχίσει δύο χωματόδρομους βγαίνει από αυτό. Αγνοώντας κάποια μονοπάτια που βαδίζουν με κατεύθυνση μια παλιά αποθήκη συναντάμε τσιμενταύλακα και ακολουθούμε το μονοπάτι που κινείται δεξιά από αυτόν. Σε λίγο περνώντας μέσα από παλιά χωράφια με καστανιές φθάνουμε σε χαρακτηριστικό μπαλκόνι με θέα μπροστά μας άγρια ρεματιά (4). (Β) Ακολουθούμε τον δρόμο όπως και πριν ο οποίος εξελίσσεται σε χωματόδρομο. Μετά από 500μ συναντάμε διασταύρωση λίγο πριν από ρεματιά. Ακολουθούμε για λίγα μέτρα τον δρόμο που ανηφορίζει δεξιά και αμέσως βρίσκουμε αριστερά μας φαρδύ μονοπάτι το οποίο και ακολουθούμε. Αυτό το μονοπάτι κινείται μέσα στην ρεματιά και ενώνεται με την πρώτη διαδρομή ψηλά στις ποτίστρες (5). Εναλλακτικά αν ανηφορίσουμε απότομα από γιδόστρατες την ράχη δεξιά της ρεματιάς συναντάμε σε λίγο το μονοπάτι της πρώτης διαδρομής στο σημείο (4). (30 λεπτά)

Από αυτό το σημείο το μονοπάτι συνεχίζει φαρδύ και καθαρό με μέτρια κλίση. Αφού περάσει μικρή ρεματιά με πλατάνια ανηφορίζει αρκετά απότομα και αρχίζει να προσεγγίζει ρεματιά που κατεβαίνει στα αριστερά του. Στην συνέχεια όμως αφού περάσει πάνω από τις πηγές αυτής της ρεματιάς στρέφεται Β, γίνεται πιο ομαλό και τραβερσάρει την πλαγιά συναντώντας τα πρώτα έλατα. Τελικά περνά το κεντρικό ρέμα και καταλήγει σε λιβάδι όπου υπάρχουν ποτίστρες (5). (30 λεπτά)

Από αυτό το λιβάδι φεύγουν πολλά μονοπάτια (δεν υπάρχει σήμανση). Εμείς ακολουθούμε αυτό που ανηφορίζει με ΒΑ κατεύθυνση έχοντας στα δεξιά μας και σε μικρή απόσταση την ρεματιά. Στην συνέχεια αφού περάσουμε από την άλλη πλευρά της φθάνουμε σε πηγή και βρύση με ωραίο νερό (6). Το μονοπάτι συνεχίζει να ανηφορίζει μέσα σε αυτήν την κοιλάδα και τελικά βγαίνει σε δρόμο πάνω σε ράχη (7). Αφήνουμε τον δρόμο και ακολουθούμε το μονοπάτι που βαδίζει σχετικά απότομα στην αριστερή πλευρά της ράχης ενώ στην συνέχεια γίνεται ακόμη πιο απότομο και βγάζει στην κορυφογραμμή (8). (1 ώρα)

Από εδώ και για 45 λεπτά περίπου κινούμαστε με ελαφρά σκαμπανεβάσματα πότε αριστερά και πότε δεξιά πάνω στην κορυφογραμμή. Το τοπίο είναι πανέμορφο καθώς εναλλάσσονται δάσος ελάτης, λιβάδια και απόκρημνα βράχια. Προς το τέλος αυτής της πορείας το μονοπάτι (αλλά και η σήμανση) χάνεται. Η σωστή πορεία παρακάμπτει την κορυφογραμμή από αριστερά και κατηφορίζει τελικά σε στενό διάσελο στην βάση της κορυφής Κίσσα (9). Ακολουθώντας το καλογραμμένο άλλα δυσιάκριτο μονοπάτι φθάνουμε στην κορυφή με θέα προς τον Θεσσαλικό κάμπο και τα Μετέωρα (10). (1 ώρα)