Πιαλεία

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 10 χλμ
Χρονος: 4 ώρες 15 λεπτά (ανάβαση)
Βλαστηση: Δάσος με καστανιές και έλατα, λιβάδια
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι
Δυσκολια: Β
Σημανση: Μέτρια

Από Τρίκαλα - Πύλη προσεγγίζουμε το χωριό Πιαλεία. Ο κεντρικός δρόμος περνά από την πλατεία του χωριού και ανηφορίζει με στροφές. Αφού περάσει μια ρεματιά σταματά η άσφαλτος και συνεχίζει τσιμενταρισμένος δρόμος. Λίγα μέτρα μετά από αυτό το σημείο φεύγει αριστερά μονοπάτι (1) δίπλα από εξωκλήσι. Το μονοπάτι περνά ένα μαντρί και ξαναβγαίνει σε δρόμο τον οποίο ακολουθούμε για λίγα μέτρα και στην συνέχεια μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι που πορεύεται δεξιά από μεγάλο βράχο. Τελικά βγαίνουμε πάλι στον δρόμο και τον ακολουθούμε μέχρι μια διασταύρωση (2). Εδώ στρίβουμε αριστερά σε μικρότερο δρόμο που τερματίζει σε μαντριά (3). (15 λεπτά)

Από εδώ ξεκινά το μονοπάτι που κατευθύνεται προς την κοίτη της ρεματιάς περνά από την άλλη πλευρά και αρχίζει να ανηφορίζει καλογραμμένο με ζικ-ζάγκ πάνω σε ράχη. Αφού περάσει καλύβια κτηνοτρόφων (4) γίνεται πιο απότομο και λιγότερο καθαρό ενώ μπαίνει σε δάσος με καστανιές. Τελικά αφού περάσει ακόμη ένα καλύβι (5) στρέφεται ΝΔ, αφήνει την ράχη και τραβερσάρει ομαλά την πλαγιά. Σε λίγο περνάμε μια μικρή ρεματιά και λίγο πριν βγούμε από το δάσος συναντάμε διασταύρωση. (1 ώρα)

Το ένα μονοπάτι ανηφορίζει απότομα την πλαγιά και βγαίνει σε ράχη όπου υπάρχουν μαντριά (6). Στην συνέχεια κατηφορίζει σε λάκα όπου υπάρχει καλύβα και ανηφορίζει στην απέναντι πλαγιά Ν-ΝΑ με κατεύθυνση την άγρια ρεματιά που φαίνεται μπροστά. Το άλλο μονοπάτι συνεχίζει ευθεία κυκλώνει την ράχη και συναντιέται τελικά με το πρώτο. Το μονοπάτι κινείται στην συνέχεια προς την κοίτη της ρεματιάς περνά από την αριστερή της πλευρά και στην συνέχεια ξανά στην δεξιά και κινείται παράλληλα με αυτή. Φθάνουμε τελικά σε όμορφο λιβάδι όπου η πορεία μας φράσσεται από ορθοπλαγιές. Εδώ χάνονται τα ίχνη του μονοπατιού. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αφήσουμε το ρέμα και να ανηφορίσουμε απότομα δεξιά με κατεύθυνση την ρίζα του κάθετου βράχου (υπάρχει και κάποιο λάστιχο). Εδώ ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι (και σημάδια) που σκαρφαλώνει ανάμεσα στα βράχια ακολουθώντας μια φυσική ράμπα και στην συνέχεια κινείται πολύ απότομα μέσα σε λούκι βγαίνοντας τελικά στην κορυφογραμμή (7). (1 ώρα)

Εδώ το τοπίο αλλάζει τελείως καθώς κατηφορίζουμε σε όμορφο ξέφωτο μέσα σε δάσος από έλατα. Υπάρχει επίσης κιόσκι ενώ πιο κάτω βρίσκεται η πηγή του Μπέη με υπέροχο μεταλλικό νερό. Αν δε κοιτάξουμε Α θα δούμε ότι το ρεματάκι που κυλά δίπλα στην πηγή μπαίνει και χάνεται σε μεγάλη σπηλιά. Αφήνοντας αυτήν την ειδυλλιακή τοποθεσία το μονοπάτι αρχίζει να στρέφεται ΒΔ και κινείται παράλληλα με ρηχή ρεματιά και αριστερά της κορυφογραμμής. Είναι μια πανέμορφη πορεία μέσα σε πυκνό δάσος από έλατα σε καθαρό και ξεκούραστο μονοπάτι με μικρή κλίση. Τελικά προς το τέλος αυτής της πορείας και καθώς προσεγγίζουμε την αρχή αυτής της ρεματιάς το μονοπάτι χάνεται, συνεχίζοντας όμως με την ίδια κατεύθυνση στην κοίτη της βγαίνουμε τελικά σε δασικό δρόμο (8). (1 ώρα)

Ακολουθώντας αυτόν τον δρόμο και μετά από περίπου 500μ διακρίνουμε δεξιά μας μικρή ρεματιά (9). Αν ανηφορίσουμε μέσα στην ρεματιά βρίσκουμε σε λίγο μονοπάτι το οποίο ανηφορίζει ομαλά μέσα σε λάκα και καταλήγει τελικά στην κορυφογραμμή στην θέση Οξυά και σε υψόμετρο 1700μ. (1 ώρα) Αν συνεχίσουμε στον δρόμο φτάνουμε σε λίγο στην τοποθεσία Κανάλια και περνώντας κάτω από την απόκρημνη Κακοράχη συνεχίζουμε για καταφύγιο (1 ώρα και 30 λεπτά περίπου) και Περτούλι (3 ώρες περίπου)