Άνω Χώρα - Αμπελακιώτισσα

Κατηγορια: Πεζοπορία
Μηκος Διαδρομης: 8 χλμ
Χρονος: 2 ώρες
Βλαστηση: Δάσος με έλατα.
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι.
Σημανση: Ναι (ελλιπής)

Ξεκινάμε από την μικρή πλατεία της Άνω Χώρας (1) και ακολουθούμε το πλακόστρωτο με Β κατεύθυνση. Στα τελευταία σπίτια του χωριού υπάρχει διακλάδωση δεξιά για το αγροτικό ιατρείο. Μετά από 10μ μέτρα υπάρχει ταμπέλα που δείχνει την αρχή του μονοπατιού αριστερά του δρόμου (2). Το μονοπάτι είναι φαρδύ και καθαρό και κατηφορίζει απότομα με ζικ-ζακ στα αριστερά μικρής ρεματιάς. Σε λίγο συναντά φαρδύ αγροτικό δρόμο (3) τον διασχίζει και συνεχίζει απέναντι . Μετά από λίγο συναντά μικρότερο δασικό δρόμο που καταλήγει σε μαντρί (4). Διασχίζουμε τον δρόμο και συνεχίζουμε σε τρακτερόδρομο που κατηφορίζει αριστερά από την περίφραξη και έχει πατήσει πάνω στο μονοπάτι. Μετά από 50μ ο δρόμος στρέφεται αριστερά και εμείς φεύγουμε ευθεία (5) βρίσκοντας πάλι το μονοπάτι. Σε λίγο βαδίζουμε σε ράχη με αραιότερο δάσος και πλησιάζουμε αρκετά σε αγροτικό δρόμο άλλα μετά στρέφεται απότομα Δ μπαίνουμε πάλι σε πυκνό ελατόδασος και αφού περάσουμε ένα ρεματάκι πλησιάζουμε προς μια μεγάλη ξερή ρεματιά. Φθάνοντας σε ανοικτό μέρος λίγα μέτρα πιο πάνω από την κοίτη της ρεματιάς το μονοπάτι, δυσδιάκριτο σε αυτό το σημείο, στρέφεται ΒΑ και κινείται παράλληλα με την ρεματιά και σε απόσταση 10μ περίπου από αυτήν. Είναι στενό και σε μερικά σημεία έχει πέσει από νεροφαγώματα. Λίγο πιο κάτω βγαίνουμε σε ξέφωτο όπου το μονοπάτι έχει κοπεί από μικρή κατολίσθηση (6) την οποία παρακάμπτουμε εύκολα από δεξιά και στην συνέχεια αρχίζει και κινείται σε χαμηλή βλάστηση δυσδιάκριτο πάντα όμως δίπλα στο ρέμα. Αν συνεχίσουμε με την ίδια κατεύθυνση περνάμε από παλιές πεζούλες και βγαίνουμε αμέσως σε δασικό δρόμο (8). Εναλλακτικά μπορούμε να κατεβούμε στην κοίτη του ρέματος και αφού περπατήσουμε για λίγα μέτρα στα αριστερά της βρίσκουμε το μονοπάτι (7) το οποίο κάνει ένα ζικ-ζακ και συνεχίζει αριστερά από το ρέμα φαρδύ και καθαρό. Αν βγούμε στο δρόμο μπορούμε να περάσουμε πάλι το ρέμα και ανηφορίζοντας απότομα σε τρακτερόδρομο βρίσκουμε πάλι το μονοπάτι (9). (45 λεπτά)

Το μονοπάτι εδώ είναι φαρδύ και χτισμένο από τα δεξιά με εντυπωσιακό ψηλό τοιχίο. Μπαίνει σε ελατόδασος και αρχίζει να ανηφορίζει ελαφρά ενώ στρέφεται ΒΔ. Σε λίγο κατηφορίζει λίγο και συναντά στενό τρακτερόδρομο που το έχει καλύψει (10). 100μ μετά από την διασταύρωση φθάνουμε σε σημείο που έχει γίνει μεγάλη κατολίσθηση (11). Εδώ ο δρόμος διακλαδιζόταν άλλα το κάτω σκέλος που μας ενδιαφέρει έχει καταστραφεί για 100μ περίπου. Για αυτό ακολουθούμε τον τρακτερόδρομο που ανηφορίζει αριστερά και μετά από 70μ τον αφήνουμε και κατηφορίζουμε απότομα στην πλαγιά όπου συναντάμε τον κάτω δρόμο (12). Συνεχίζοντας τώρα σε αυτό τον δρόμο πρέπει να προσέχουμε συνέχεια δεξιά για να βρούμε το μονοπάτι (13) (υπάρχουν και σημάδια) το οποίο είναι αρχικά στενό κάνει δύο ζικ-ζακ και συνεχίζει φαρδύ και καθαρό και πάλι Δ. Δυστυχώς μετά από 100μ το μονοπάτι έχει πέσει από κατολίσθηση για 10μ περίπου (14). Παρακάμπτουμε αυτό το σημείο κατηφορίζοντας λίγο και μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι που στο εξής είναι φαρδύ και καθαρό, κτισμένο με τοιχίο αριστερά-δεξιά και κατηφορίζει ελαφρά προς την μεγάλη ρεματιά στο φαράγγι του Κάκκαβου. Τελικά φθάνουμε στο στενότερο σημείο του φαραγγιού (15) όπου το μονοπάτι περνά στην απέναντι όχθη από παλιό πέτρινο γεφύρι που διατηρείται σε πολύ καλή κατάσταση. (30 λεπτά)

Τώρα αρχίζουμε να ανηφορίζουμε και πάλι σε στενότερο μονοπάτι διασχίζοντας απότομες πλαγιές και σάρες. Μετά από λίγο το μονοπάτι έχει πέσει για 5μ (16) και χρειάζεται πολύ προσοχή στο πέρασμα του καθώς η πλαγιά έχει πολύ μεγάλη κλίση. Αφού περάσουμε αυτό το δύσκολο σημείο το μονοπάτι φαρδαίνει και ανηφορίζει κυκλώνοντας ένα βράχινο σπιρούνι, περνά από χαρακτηριστικό πέρασμα σκαμμένο στα βράχια και αρχίζει να κατηφορίζει τραβερσάροντας βραχώδεις πλαγιά με σάρες. Τελικά φθάνουμε λίγα μέτρα από το ποτάμι διασχίζοντας όμορφο πλατανόδασος, περνάμε από ένα τσιμεντένιο γεφυράκι (17) ένα δευτερεύων ρέμα και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε από καλό μονοπάτι προς το χωριό. Περνάμε δεξιά μια στάνη (18) και ένα πέτρινο σπίτι, αργότερα μια μικρή ρεματιά και συναντάμε τσιμενταρισμένο δρόμο κάτω από το χωριό (19). Τον διασχίζουμε και συνεχίζουμε στο μονοπάτι που από εδώ και πάνω είναι τσιμενταρισμένο. Αγνοούμε μια πρώτη διακλάδωση αριστερά και μια δεύτερη δεξιά και καταλήγουμε σε μικρή πλακόστρωτη πλατεία στην άκρη του χωριού (20). Από εδώ ο δρόμος περνά αριστερά της εκκλησιάς και οδηγεί σε διασταύρωση και βρύση. Αριστερά πηγαίνουμε για Άνω Χώρα και δεξιά για το μοναστήρι. (45 λεπτά)