Άνω Πορόϊα - Γερμανική Βρύση - Φυλάκιο - Συνοριακό

Χρονος: 4 ώρες (ανάβαση)
Βλαστηση: Δρύς, Οξυές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Σημανση: Όχι (μόνο στο πρώτο σκέλος)

Ένα μέρος της διαδρομής αυτής έχει κλείσει και ένα μέρος έχει πατηθεί από δασικό δρόμο. Διατηρείται όμως το μονοπάτι στην αρχή και στο τέλος της.

Από τα Άνω Πορόϊα ανηφορίζουμε την κοιλάδα προς το ιχθυοτροφείο πέστροφας και στρίβουμε αριστερά σε διασταύρωση (1) προς Κατασκηνώσεις. Μόλις καβαλήσουμε μια ράχη αφήνουμε τον δρόμο (2) και μπαίνουμε σε καλό μονοπάτι που μετά από λίγο περνά δίπλα από εκκλησία και βγαίνει σε φαρδύ δασικό δρόμο. Ακολουθούμε για λίγο τον δρόμο και σε μια αριστερή στροφή του τον αφήνουμε και ψάχνουμε για το μονοπάτι (3). Εδώ υπάρχει και σήμανση. Μπαίνουμε λοιπόν στο μονοπάτι που ανηφορίζει Β. Αρχικά είναι κάπως δυσδιάκριτο καθώς περνά από παλιά χωράφια και αναβαθμίδες, στην συνέχεια όμως μπαίνει σε πυκνό δάσος με δρυς, ξεκαθαρίζει και μοιάζει με αυλάκι. Ανηφορίζει ξεκούραστα την ράχη κάνοντας πολλά ζικ-ζακ. Τελικά φθάνουμε σε σαμάρι πάνω στην ράχη (4) όπου το μονοπάτι σβήνει. Συνεχίζουμε τώρα πάνω στην ράχη εμπειρικά, κάπως απότομα μέχρι να φτάσουμε σε ξέφωτο (5) και βρίσκουμε πάλι το μονοπάτι στα αριστερά της ράχης. Αυτό τραβερσάρει παρακάμπτοντας μια βραχώδη κορυφούλα και ξαναβγαίνει πάλι στην ράχη σε ξέφωτο (6). Ανηφορίζουμε λίγο και μπαίνουμε σε δάσος οξυάς. Λίγο αριστερότερα της ράχης συνεχίζει το μονοπάτι, αρχικά φαρδύ και αργότερα πιο στενό και τελικά βγαίνει από το δάσος σε μεγάλο ξέφωτο (7). Εδώ το πράγματα δυσκολεύουν. Με δυσκολία διακρίνεται το μισοκλεισμένο από φτέρες και αγκάθια μονοπάτι που διασχίζει αυτό το ξέφωτο και πλησιάζει μια ρεματιά (8). Στην συνέχεια κινείται δίπλα σε αυτήν άλλα πιο πάνω κλείνει για αυτό πρέπει να περάσουμε το ρέμα, να διασχίσουμε έναν πευκώνα και να βγούμε σε στενό δασικό δρόμο. Ακολουθώντας αυτόν τον δρόμο συναντάμε αμέσως τον φαρδύ δασικό δρόμο που πηγαίνει για Μάβι Γκιόλ (9). Εναλλακτικά πριν βγούμε στο ξέφωτο μπορούμε να ανηφορίσουμε πάνω στην ράχη και να την ακολουθήσουμε μέχρι να συναντήσουμε τον φαρδύ δασικό δρόμο. (2 ώρες)

Συνεχίζουμε τώρα ΒΔ, περνάμε ένα μεγάλο μαντρί και φθάνουμε σε νέα διασταύρωση (10) όπου ακολουθούμε το δεξί σκέλος και μετά από 200μ στρίβουμε πάλι αριστερά σε κατεστραμμένο δασικό δρόμο (11). Ο δρόμος αυτός ανηφορίζει με πολλά ζικ-ζικ και τελικά βγαίνει από το δάσος και τερματίζει (12). Συνεχίζουμε σε καλό μονοπάτι που τραβερσάρει Α-ΒΑ και στην συνέχεια στρέφεται ΒΑ γίνεται πιο απότομο και φθάνει σε εγκαταλελειμμένο φυλάκιο (13). Ανηφορίζουμε για λίγο δεξιά από το φυλάκιο σε μονοπάτι και στην συνέχεια κατηφορίζουμε Β-ΒΔ και φθάνουμε σε πηγή και ποτίστρα στην θέση Γερμανική Βρύση (14). (1 ώρα, 30 λεπτά)

Από εδώ περνά και το συνοριακό μονοπάτι. Κινείται τώρα κάπως δυσδιάκριτο ΒΔ ομαλά σε ένα μεγάλο υψίπεδο, περνώντας μέσα από παλιό ναρκοπέδιο (για καλού κακού καλό είναι να μην ξεφεύγει κανείς από το μονοπάτι) και στην συνέχεια πλησιάζει προς την κορυφογραμμή και αρχίζει να ανηφορίζει ομαλά. Περνάμε μια περίφραξη και στην συνέχεια κάποια συρματοπλέγματα και συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε σε φαρδύ μονοπάτι που δυστυχώς κλείνει σιγά-σιγά από κέδρα. Τελικά κερδίζει ύψος κάνοντας δύο ζικ-ζακ και συνεχίζοντας να τραβερσάρει φθάνει στο σύνορο όπου συναντά την διαδρομή από Μάβι Γκιόλ (15). Η κοντινότερη κορυφή που φαίνεται απέναντι (1821μ) απέχει 20 λεπτά περίπου. (30 λεπτά)