Άνω Πορόϊα - Κις Μπουνάρ

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 10 χλμ
Χρονος: 2.5 ώρες (ανάβαση)
Βλαστηση: Δρύς, Οξυές, Πεύκα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Σημανση: Όχι

Μόνο το πρώτο μισό αυτού του μονοπατιού σώζεται και τείνει να κλείσει και αυτό. Το υπόλοιπο κομμάτι έχει χαλάσει κυρίως από αναδασώσεις που έγιναν πριν πολλά χρόνια.

Αφού περάσουμε την πλατεία στα Άνω Πορόϊα στρίβουμε δεξιά ΝΑ και κατηφορίζουμε στον κεντρικό δρόμο, ενώ στην συνέχεια ακολουθούμε τα δρόμο με σήμανση για τα συνοριακά φυλάκια. Σε μια αριστερή στροφή του δρόμου αυτού τον αφήνουμε και μπαίνουμε σε φαρδύ χωματόδρομο. Στην επόμενη αριστερή στροφή αυτού του δρόμου (1) τον αφήνουμε και ακολουθούμε τρακτερόδρομο που οδηγεί μετά από λίγα μέτρα σε μαντρί. Μετά το μαντρί συνεχίζει καλό μονοπάτι που τραβερσάρει την πλαγιά με Α κατεύθυνση. Κινείται σε αραιή βλάστηση και αφού καβαλήσει μια ράχη στρέφεται ΒΑ. Λίγο μετά την στροφή υπάρχουν και υπολείμματα από καλντερίμι. Συνεχίζουμε στις ίδιες συνθήκες μέχρι να βγούμε σε ξέφωτο με φτέρες όπου το μονοπάτι γίνεται δυσδιάκριτο άλλα πιο κάτω ξεκαθαρίζει και μπαίνει σε δάσος με δρυς όπου είναι λίγο στενό. Στην συνέχεια ξεκαθαρίζει και πάλι και συναντά τρακτερόδρομο (2). Τον ακολουθούμε και βγαίνουμε στον μεγάλο δασικό δρόμο (3). Βαδίζουμε στον δρόμο που κατηφορίζει μέχρι μια ρεματιά και μόλις περάσουμε την ρεματιά (4) αφήνουμε τον δρόμο και κινούμενοι δεξιά της ρεματιάς βρίσκουμε το μονοπάτι. Στα πρώτα μέτρα είναι λίγο κλεισμένο, άλλα αμέσως ξεκαθαρίζει και κινείται φαρδύ και καθαρό παράλληλα με το ποτάμι άλλα ψηλότερα από αυτό συνέχεια μέσα σε δάσος με δρυς. Στην συνέχεια κάνει τρία μεγάλα ζικ-ζακ και κερδίζει ύψος. Σε ορισμένα σημεία έχουν πέσει κορμοί μέσα στο μονοπάτι άλλα γενικά δεν έχει πρόβλημα. Τελικά αρχίζει να κινείται ΝΑ σε επίπεδο έδαφος όπου γίνεται αρκετά δυσδιάκριτο (5) και χρειάζεται προσοχή ιδιαίτερα στην αντίστροφη πορεία. Πιο πάνω όμως ξεκαθαρίζει και πάλι και είναι ως και 2 μέτρα φαρδύ. Έχουν όμως φυτρώσει δεντράκια μέσα στο μονοπάτι και δυσκολεύουν κάπως την πορεία. Τελικά αφού περάσουμε δυο διασταυρώσεις με μικρότερα μονοπάτια που έρχονται από δεξιά το μονοπάτι κάνει δυο-τρία ζικ-ζακ και συναντά στενό δασικό δρόμο (6). (1 ώρα)

Το μονοπάτι συνέχιζε ανατολικότερα άλλα έχει κλείσει τελείως για αυτό ακολουθούμε τον δρόμο αγνοώντας κάποιους δρόμους που κατηφορίζουνε. Όσο προχωράμε χαλάει και γίνεται πιο απότομος. Τελικά συναντάμε φαρδύ δασικό δρόμο (7). Ο δρόμος κάνει μια αριστερή στροφή και στην συνέχεια μια δεξιά και κινείται ΒΔ. Δυστυχώς ο δρόμος στην συνέχεια κάνει μεγάλο κύκλο. Μπορούμε αν θέλουμε να κόψουμε ΒΑ. Το πεδίο όμως είναι δύσβατο με πολλές αναβαθμίδες από την αναδάσωση και πυκνή βλάστηση. Αν ακολουθήσουμε τον δρόμο συναντάμε τον φαρδύ δασικό που έρχεται από το Μάβι Γκιόλ (8) και τον ακολουθούμε για 3 χλμ μέχρι να φθάσουμε στο φυλάκιο στην θέση Ομορφοπλαγιά (9). Εδώ έρχεται και το μονοπάτι από Κουρί Γκιόλ. Λίγο αριστερότερα από το φυλάκιο βρίσκουμε μονοπάτι που κάνει μια κυκλική πορεία και συναντά πάλι τον δρόμο ψηλότερα (10). Εδώ υπάρχει ποτίστρα με νερό αμφιβόλου ποιότητας. (2 ώρες).

Στην συνέχεια ακολουθώντας την διαδρομή "Άνω Πορόϊα - Κουρί Γκιόλ - Κις Μπουνάρ - Συνοριακό" συνεχίζουμε για τις κορυφές.