Άνω Πορόϊα - Μάβι Γκιόλ - Συνοριακό

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 14 χλμ
Χρονος: 3 ώρες, 30 λεπτά (ανάβαση)
Βλαστηση: Δρύς, Οξυές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Σημανση: Μέτρια

Από τα Άνω Πορόϊα ανηφορίζουμε την κοιλάδα προς το ιχθυοτροφείο πέστροφας. Λίγο πριν φθάσουμε στο ιχθυοτροφείο φεύγει δεξιά τρακτερόδρομος (2) περνά έναν διαμορφωμένο χώρο με βρύση και στην συνέχεια κινείται δεξιά από τον μαντρότοιχο του ιχθυοτροφείου, περνά ένα κανάλι και μετά από λίγο γίνεται μονοπάτι (3). Το μονοπάτι είναι στενό άλλα καθαρό και με σήμανση κινείται δεξιά από το ρέμα ομαλά. Σε λίγο περνάμε από ξέφωτο πετρωτό (4). Εδώ φεύγει άλλο μονοπάτι άλλα η αρχή του δεν φαίνεται. Αν κινηθούμε Α το βρίσκουμε μετά από 20μ και ξεκαθαρίζει. Ανηφορίζει στην συνέχεια με ζικ-ζακ και συναντά τρακτερόδρομο. Στην συνέχεια ακολουθώντας τρακτερόδρομους συναντάμε τον φαρδύ δασικό δρόμο που πάει για Μάβι Γκιόλ σε μεγάλη διασταύρωση με βρύση (5Α). Εμείς συνεχίζουμε ευθεία στο καθαρό μονοπάτι που σε λίγο πλησιάζει το ρέμα σε σημείο που διχάζεται σε δύο σκέλη. Περνάμε το ένα σκέλος και κινούμαστε δεξιά από το άλλο σκέλος Δ. Τελικά το μονοπάτι κάνει μια απότομη στροφή δεξιά και αρχίζει να ανηφορίζει με ζικ-ζακ φαρδύ και καθαρό. Η πορεία του είναι γενικά Β και γίνεται τώρα μέσα σε δάσος οξιάς. Τελικά μπαίνουμε σε τρακτερόδρομο που έχει πατήσει πάνω στο μονοπάτι (5) και ακολουθώντας τον φθάνουμε σε πλάτωμα όπου συνεχίζει φαρδύτερος δασικός δρόμος (6). Από αυτό το σημείο αν κινηθούμε Δ βρίσκουμε πάλι το μονοπάτι που κινείται στο χείλος της χαράδρας αριστερά. Αρχίζει να κλείνει λόγω της υλοτομίας και της διάνοιξης του δρόμου άλλα ακόμη περνιέται άνετα. Λίγο πιο πάνω όμως συναντά πάλι τον δρόμο λίγο πριν από μια απότομη δεξιά στροφή του (7) που δυστυχώς το έχει καταστρέψει. Συνεχίζουμε στον δρόμο αρχικά ΒΔ ενώ στην συνέχεια στρέφεται ΒΑ και πλησιάζει το μεγάλο υψίπεδο Μάβι Γκιόλ (γαλάζια λίμνη) όπου συναντά τον φαρδύ δασικό δρόμο που το διασχίζει (8). (1 ώρα, 30 λεπτά)

Διασχίζουμε τον δρόμο και συνεχίζουμε σχεδόν απέναντι σε τρακτερόδρομο που ανηφορίζει απότομα ΒΑ και πλησιάζει μεγάλη ρεματιά. Ψηλότερα διασχίζει έναν μεγαλύτερο δρόμο (9) (από εδώ αρχίζει πάλι η σήμανση) και φθάνει στην κοίτη της ρεματιάς στρέφεται ΒΔ-Δ και στην συνέχεια πάλι ΒΑ. 200μ περίπου μετά την τελευταία στροφή βρίσκουμε αριστερά το μονοπάτι (10). Μοιάζει με φαρδύ αυλάκι που έχει κλείσει όμως με μικρά δεντράκια για αυτό κινούμαστε δίπλα του. Αμέσως βγαίνουμε από το δάσος σε αραιή θαμνώδη βλάστηση όπου το μονοπάτι είναι δυσδιάκριτο (προσέχουμε πάλι να ακολουθήσουμε το αυλάκι, υπάρχουν κάποια σκόρπια σημάδια). Κινούμενοι ΒΔ και στην συνέχεια πιο Β φθάνουμε σε ποτίστρα (μπανιέρα) όπου σταματά και η σήμανση (11). (1 ώρα)

Από αυτό το σημείο υπάρχουν δύο παραλλαγές. Αν κινηθούμε ΝΔ χάνοντας λίγο ύψος φτάνουμε μετά από 300μ σε παλιά στάνη (12Α). Από εδώ ξεκινά μονοπάτι από γελάδια που η αρχή του δεν φαίνεται καθόλου και ανηφορίζει απότομα δίπλα σε μικρή ρεματιά. Πιο ψηλά ξεκαθαρίζει και ανηφορίζει με ζικ-ζακ δίπλα ακριβώς στην ρεματιά και βγαίνει τελικά σε διάσελο και αμέσως μετά φτάνει στην θέση Γερμανική Βρύση από όπου περνά το συνοριακό μονοπάτι. Στην συνέχεια ακολουθώντας αυτό το μονοπάτι βγαίνουμε στην κορυφογραμμή. Αλλιώς από την ποτίστρα συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε σε ραχούλα ΒΑ και μπαίνουμε σε στενό άλλα καθαρό μονοπάτι που ανηφορίζει ΒΑ κάνοντας πολλά ζικ-ζακ. Πιο πάνω φθάνουμε σε πλάτωμα όπου είναι δυσδιάκριτο (12) άλλα τραβερσάροντας λίγο δεξιά το ξαναβρίσκουμε. Τώρα η πορεία του είναι σχεδόν Α και φαίνεται να τραβερσάρει για αυτό το αφήνουμε και ανηφορίζουμε χωρίς μονοπάτι απότομα στοχεύοντας σε ένα χαμηλό σημείο πάνω στην κορυφογραμμή. Τελικά μετά από 30 λεπτά επίπονης ανάβαση φθάνουμε στην κορυφογραμμή όπου συναντάμε το συνοριακό μονοπάτι (13). Η κοντινότερη κορυφή (1821μ) απέχει 20 λεπτά. (1 ώρα)