Άνω Σούρμενα - Σειμάν Καγιασί

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 18 χλμ
Χρονος: 3 ώρες 20 λεπτά (ανάβαση)
Βλαστηση: Δρύς, Οξυές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι.
Δυσκολια: Β
Σημανση: Όχι

Αυτό ήταν παλιά πολύ καλό μονοπάτι, φαρδύ και καλογραμμένο. Σε ένα μεγάλο τμήμα του διατηρείται και σήμερα καθαρό. Δυστυχώς στο δεύτερο μισό της διαδρομής κάποιος ανεμοστρόβιλος έχει σπάσει πολλά δέντρα που έχουν πέσει μέσα στο μονοπάτι με αποτέλεσμα να δυσκολεύουν την πορεία. Ένα κομμάτι δε γύρω στα 500μ έχει κλείσει και περνιέται με δυσκολία.

Από τον σιδηροδρομικό σταθμό Μουριών ακολουθούμε δρόμο δεξιά από την εκκλησία και στην συνέχεια από χωματόδρομο μέτρια βατότητας φθάνουμε στις κατασκηνώσεις όπου ένας δρόμος συνεχίζει αριστερά ΒΔ για παλιό Λιθωτό και ένας άλλος φεύγει δεξιά ΒΑ και κατευθύνεται προς Άνω Σούρμενα (εγκαταλειμμένος οικισμός) (1). Ακολουθούμε τον δεύτερο δρόμο (κακής βατότητας) περνάμε διασταύρωση που οδηγεί σε δεξαμενή και μετά από 1 χλμ περίπου φεύγει αριστερά στενός δασικός (2) που οδηγεί σε δεξαμενή στην κοίτη ρεματιάς. Συνεχίζουμε για άλλα 150μ και μπαίνουμε σε μισοκλεισμένο μονοπάτι αριστερά του δρόμου (3). Το μονοπάτι δυσδιάκριτο βαδίζει Β-ΒΑ και σε λίγο προσεγγίζει μια αβαθή ρεματιά χωρίς νερό με πολύ πετρώδη κοίτη σαν σάρα. Κινείται αριστερά αυτής της ρεματιάς και λίγα μέτρα μόνο από αυτήν και όσο ανεβαίνουμε ξεκαθαρίζει και σε ορισμένα σημεία μοιάζει με βαθύ αυλάκι. Τελικά στρέφεται Δ-ΝΔ και ανηφορίζει σχετικά απότομα πλησιάζοντας έναν δασικό δρόμο που έρχεται από δεξιά. Τα χώματα από την διάνοιξη του δρόμου έχουν καλύψει το τελευταίο τμήμα του μονοπατιού. Ακολουθώντας γιδόστρατο παράλληλα με τον δρόμο βρίσκουμε τελικά ομαλό σημείο και βγαίνουμε σε αυτόν (4). Βαδίζουμε στον δρόμο Δ και μετά από 100μ όταν αυτός στρέφεται ΒΔ βρίσκουμε στο εσωτερικό της στροφής το μονοπάτι (5). Είναι φαρδύ και καθαρό κινείται αρχικά παράλληλα με τον δρόμο ενώ στην συνέχεια στρέφεται ΝΑ και πιάνει την ράχη. Στην συνέχεια ανηφορίζει με απανωτά ζικ-ζακ σε βραχώδες έδαφος με αραιή βλάστηση. Περνάμε μια διασταύρωση με μονοπάτι δεξιά (6) και συνεχίζοντας να ανηφορίζουμε στην ράχη φθάνουμε σε τριπλή διασταύρωση (7). Ένα μονοπάτι κατηφορίζει ελαφρά περνά την ρεματιά αριστερά μας και κατευθύνεται στην απέναντι πλαγιά, το μεσαίο μονοπάτι ανηφορίζει ελαφρά με Β-ΒΔ κατεύθυνση φθάνει και αυτό στην ρεματιά όπου έχει κλείσει από πυκνή βλάστηση. Τέλος το τρίτο το οποίο και ακολουθούμε στρέφεται απότομα Α και αφού τραβερσάρει για λίγο την ράχη στην συνέχεια στρέφεται ΒΔ και αρχίζει να ανηφορίζει πάλι με ζικ-ζακ σε ράχη. Σε λίγο μπαίνουμε σε δάσος από δρύς όπου το μονοπάτι μοιάζει με βαθύ αυλάκι που σε ορισμένα σημεία έχει και 2 μέτρα πλάτος. Φτάνουμε τελικά σε ξέφωτο όπου έχουν πέσει δέντρα και το μονοπάτι χάνεται μέσα σε πυκνή βλάστηση και αγκάθια (8). (1 ώρα, 20 λεπτά)

Αν κινηθούμε Δ-ΒΔ μετά από 100μ περίπου υπάρχει πηγή (9). Το μονοπάτι όμως συνεχίζει Β. Διασχίζουμε λοιπόν με δυσκολία αυτό το σημείο και βρίσκουμε πάλι το μονοπάτι 50μ πιο πάνω φαρδύ και καθαρό και πάλι. Αρχικά συνεχίζει να ανηφορίζει Β στην άκρη της ράχης, στην συνέχεια στρέφεται απότομα ΝΔ κάνοντας μια μεγάλη τραβέρσα και πιάνει μια άλλη ράχη και ύστερα ανηφορίζει σε αυτήν την ράχη με μεγάλα ζικ-ζακ. Από εδώ και πάνω σε μερικά σημεία έχουν πέσει δέντρα μέσα στο μονοπάτι και αναγκαζόμαστε να κάνουμε μικρές παρακάμψεις. Το μονοπάτι όμως είναι φαρδύ και δεν χάνεται. Τελικά συναντάμε αμπρί (10) όπου το μονοπάτι στρέφεται Δ και κινείται ομαλά κάπως δυσδιάκριτο ενώ στην συνέχεια κάνει μια στροφή 120 μοιρών και αρχίζει να ανηφορίζει ομαλά ΒΑ. Φθάνουμε σε λίγο σε σημείο (11) όπου το μονοπάτι έχει κλείσει για 5 μέτρα περίπου. (1 ώρα)

Αφού περάσουμε με δυσκολία αυτό το σημείο το μονοπάτι βγαίνει για λίγο από το δάσος και συνεχίζει μισο-κλεισμένο ενώ σε λίγο κλείνει πάλι τελείως και αναγκαζόμαστε να κινηθούμε αριστερά του πάνω σε γυμνή ραχούλα. Τελικά ξεκαθαρίζει πιο ψηλά (12) και συνεχίζει ΒΔ. Συναντάμε φαρδύ αυλάκι-χαράκωμα και το ακολουθούμε για 100μ οπότε βγαίνουμε σε γυμνή ράχη και σε αμπρί (13). Στην συνέχεια ακολουθούμε αυτήν την ράχη (το μονοπάτι κινείται λίγο δεξιά της) ομαλά, Τελικά μπροστά από απότομη πλαγιά στην βάση της κορυφής (14) ακολουθούμε καθαρό μονοπάτι που κατηφορίζει ελαφρά και καταλήγει στη κορυφογραμμή (παλιά συνοριακή πυραμίδα). Το κανονικό μονοπάτι συνέχιζε Β άλλα έχει κλείσει τελείως από πεσμένους κορμούς. Ακολουθώντας της κορυφογραμμή χωρίς μονοπάτι προσεγγίζουμε την κορυφή Σεϊμάν Καγιασί (1644μ) πάνω στα σύνορα (πυραμίδα Νο. 11). (1 ώρα)

Από εδώ αν κατηφορίζουμε σε διάσελο Α βρίσκουμε και το συνοριακό μονοπάτι της "γραμμής Μεταξά" που διασχίζει το Μπέλες σε υψόμετρο 1500-1600μ περίπου.