Αγ. Παρασκευή - Σεμέρ Καγιασέν - Α

Χρονος: 4 ώρες (ανάβαση)
Βλαστηση: Δρύς, Φράξοι, Οξυές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Σημανση: Όχι

Μπαίνουμε στην Αγ. Παρασκευή, ακολουθούμε για λίγο τον κεντρικό δρόμο που διασχίζει το χωριό και μπροστά στην ψησταριά στρίβουμε Β σε άλλον δρόμο. Αυτός εξελίσσεται σε χωματόδρομο μέτριας βατότητας και μετά από 5 χλμ περίπου περνά από το εκκλησάκι του Αγ. Γεωργίου και φθάνει σε χώρο αναψυχής όπου διακλαδίζεται σε πολλούς δρόμους (1). Εδώ ήταν το παλιό χωριό που εγκαταλείφθηκε μετά τον πόλεμο. Υπάρχει και βρύση με καλό νερό. Κοιτάζοντας προς το βουνό και αριστερά ακριβώς από το ρέμα που περνά από αυτό το σημείο φεύγει στενός μισο-σβησμένος αγροτικός δρόμος και ανηφορίζει δίπλα ακριβώς από το ρέμα. Λίγο αριστερότερα ανηφορίζει διαγώνια άλλος φαρδύτερος δρόμος, ενώ Δ φεύγει τρίτος δρόμος που πάει προς Άνω Σούρμενα. Εμείς ακολουθούμε τον δεύτερο δρόμο που φεύγει διαγώνια. Βαδίζουμε για 1 χλμ περίπου σε αυτόν τον δρόμο αγνοώντας δύο διακλαδώσεις του δεξιά και αφού περάσουμε αυλάκι και μικρό ρέμα τον αφήνουμε (2Α) και ακολουθούμε μικρότερο δρόμο-μονοπάτι αριστερά από το ρέμα. Μετά από λίγα μέτρα φθάνουμε σε διασταύρωση (3Α) και ακολουθούμε το αριστερό σκέλος. Αυτό μοιάζει περισσότερο με μονοπάτι κινείται ΒΔ και τελικά καταλήγει στην κοίτη αβαθούς ρεματιάς. Λίγα μέτρα πριν κατηφορίσουμε στο ρέμα φεύγει δεξιά στενό μονοπάτι (4Α) που αν το ακολουθήσουμε μας οδηγεί σε δασικό δρόμο και ακολουθώντας τον βγαίνουμε πάλι στην διαδρομή. Εναλλακτικά περνάμε το ρέμα και βαδίζουμε ΒΔ χωρίς μονοπάτι οπότε συναντάμε φαρδύ μονοπάτι και το ακολουθούμε. Αυτό προσεγγίζει το ρέμα κινείται παράλληλα με αυτό και στην συνέχεια γίνεται δυσδιάκριτο. Εδώ κάνει μια μεγάλη αριστερή στροφή και βγαίνει τελικά στον δασικό δρόμο πάνω σε ράχη (5Α). (45 λεπτά)

Βαδίζουμε για 10 μέτρα πάνω σε αυτόν τον δρόμο Δ και αφού πάρουμε την στροφή βρίσκουμε δεξιά το μονοπάτι (6Α) και το ακολουθούμε. Είναι στενό άλλα σε γενικές γραμμές καθαρό και δεν χάνεται. Κινείται κάπως απότομα με μικρά ζικ-ζακ με ΒΔ κατεύθυνση. Τελικά βγαίνουμε από το δάσος σε γυμνή ράχη και συναντάμε διασταύρωση με φαρδύτερο μονοπάτι που έρχεται και ενώνεται με αυτό που βαδίζουμε εμείς (7Α). Συνεχίζει πάνω στην ράχη και στην συνέχεια ανηφορίζει απότομα με ζικ-ζακ και μπαίνει πάλι σε δάσος με δρύς. Φτάνουμε τελικά σε ξέφωτο πάνω σε ράχη και συνεχίζουμε πιο ομαλά αριστερά της ράχης σε βραχώδες έδαφος. Τελικά το μονοπάτι βγαίνει σε ξέφωτη πλαγιά όπου κλείνει από πεσμένα δέντρα και χάνεται (8Α). Έχουμε δύο επιλογές. Μπορούμε να ανηφορήσουμε απότομα Α χωρίς μονοπάτι, να φθάσουμε στην ράχη και να την ακολουθήσουμε. Εναλλακτικά τραβερσάρουμε δύσκολα Β και ελαφρά ανηφορικά περνάμε μια λάκα και συναντάμε μεγάλο βράχο μέσα σε δάσος οξιάς. Στο επάνω μέρος του βράχου διακρίνουμε ίχνη του μονοπατιού που κάνει μια μεγάλη δεξιά στροφή και βγαίνει από το δάσος (όπου κλείνει πάλι) και ανηφορίζοντας ομαλά βγαίνει πάνω στην ράχη (9Α). Εδώ συνεχίζουμε σε μονοπάτι και αργότερα σε τρακτερόδρομο και συναντάμε δασικό δρόμο (10Α). (1 ώρα, 30 λεπτά)

Η συνέχεια του μονοπατιού είναι αρκετά κλεισμένη για αυτό το λόγο ακολουθούμε τον δρόμο. Μετά από 1.3 χλμ και αφού κάνει τρία μεγάλα ζικ-ζακ συναντάμε εξωκλήσι (11Α). Εδώ αφήνουμε τον δρόμο και ανηφορίζουμε ελεύθερα πάνω στην ράχη και λίγο αριστερά αυτής ακολουθώντας υποτυπώδες μονοπάτι. Περνάμε τελικά από ένα αμπρί όπου το μονοπάτι ξεκαθαρίζει (12Α), ανηφορίζει στην ράχη όπου υπάρχει άλλο μεγάλο αμπρί (13Α) και συνεχίζει ΒΑ πιο καθαρό και ομαλό. Το μονοπάτι τραβερσάρει την γυμνή πλαγιά και μετά από λίγο αρχίζει να κατηφορίζει (14Α). Εδώ πρέπει να αφήσουμε αυτό το μονοπάτι και κινούμενοι Β-ΒΔ μέσα σε λάκα συναντάμε φαρδύ μονοπάτι (15Α). (1 ώρα)

Αυτό είναι το κεντρικό μονοπάτι της "γραμμής Μεταξά" και εδώ είναι το χαμηλότερο σημείο του (σε αυτό το σκέλος). Συνεχίζοντας τώρα Α φθάνουμε τελικά σε πηγή και ποτίστρα (15Β) και ανηφορίζοντας πάλι στο κεντρικό μονοπάτι φθάνουμε σε διασταύρωση (12Β). Το δεξί σκέλος είναι το μονοπάτι για Αγία Παρασκευή. Το αριστερό σκέλος είναι το μονοπάτι του Μεταξά. Ακολουθούμε το αριστερό μονοπάτι που καβαλάει ράχη στην βάση της κορυφής και στην συνέχεια αρχίζει να κατηφορίζει (13Β). Από αυτό το ψηλότερο σημείο ανεβαίνουμε ελεύθερα στην κορυφή Σεμέρ Καγιασέν (14Β). (45 λεπτά)