Αγ. Παρασκευή - Σεμέρ Καγιασέν - Β

Χρονος: 4 ώρες (ανάβαση)
Βλαστηση: Δρύς, Φράξοι, Οξυές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Σημανση: Όχι

Αυτό είναι ένα ακόμη μονοπάτι που σβήνει σιγά-σιγά αν και σε αρκετά σημεία διατηρείται ακόμη σε καλή κατάσταση. Είναι φαρδύ (ενάμισι μέτρο) και καλογραμμένο μονοπάτι χτισμένο με ξερολιθιά στα απότομα σημεία. Δυστυχώς ένα μεγάλο τμήμα του έχει μισοκλείσει και περνιέται με δυσκολία.

Μπαίνουμε στην Αγ. Παρασκευή, ακολουθούμε για λίγο τον κεντρικό δρόμο που διασχίζει το χωριό και μπροστά στην ψησταριά στρίβουμε Β σε άλλον δρόμο. Αυτός εξελίσσεται σε χωματόδρομο μέτριας βατότητας και μετά από 5 χλμ περίπου περνά από το εκκλησάκι του Αγ. Γεωργίου και φθάνει σε χώρο αναψυχής όπου διακλαδίζεται σε πολλούς δρόμους (1). Εδώ ήταν το παλιό χωριό που εγκαταλείφθηκε μετά τον πόλεμο. Υπάρχει και βρύση με καλό νερό. Κοιτάζοντας προς το βουνό και αριστερά ακριβώς από το ρέμα που περνά από αυτό το σημείο φεύγει στενός μισο-σβησμένος αγροτικός δρόμος και ανηφορίζει δίπλα ακριβώς από το ρέμα. Λίγο αριστερότερα ανηφορίζει διαγώνια άλλος φαρδύτερος δρόμος, ενώ Δ φεύγει τρίτος δρόμος που πάει προς Άνω Σούρμενα. Τέλος ένας τέταρτος δρόμος φεύγει Α και πηγαίνει για Πλατανάκια. Εμείς ακολουθούμε τον πρώτο δρόμο που κινείται γενικώς Β και μετά από 1.2 χλμ περίπου σταματά μέσα στο δάσος (2). Δέκα μέτρα πριν το τέρμα του δρόμου κατηφορίζουμε προς μια αβαθή ρεματιά και βρίσκουμε στην απέναντι όχθη το μονοπάτι. Εδώ στην αρχή του είναι δυσδιάκριτο καθώς έχει καλυφθεί από μικρά δέντρα. Μετά από 100μ όμως ανοίγει και συνεχίζει καθαρό. Κινείται αρχικά ομαλά Α ενώ στην συνέχεια βγαίνει από το δάσος και αρχίζει να ανηφορίζει με ζικ-ζακ. Αμέσως φθάνουμε σε διασταύρωση (3) με άλλο μονοπάτι που έρχεται από Α και συνεχίζοντας μαζί βγαίνουμε τελικά σε δασικό δρόμο (4). Το μονοπάτι συνεχίζει ακριβώς απέναντι. Εκτελεί ελαφρά ανηφορική ΒΑ πορεία και βγαίνει ξανά στον δρόμο (5). Αυτό το κομμάτι έχει κλείσει σε μερικά σημεία από δεντράκια και βατσινιές. Διασχίζουμε και πάλι τον δρόμο και μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι που τώρα είναι φαρδύ και κινείται ομαλά ΒΔ. Μετά από λίγο κάνει 2 ζικ-ζακ και συναντά κάποιον παλιό χορταριασμένο δασικό που το έχει καλύψει (6). Ακολουθώντας τον φθάνουμε μετά από 100μ στην ράχη όπου συναντάμε άλλον δρόμο-μονοπάτι (7). Αυτό κινείται αρχικά πάνω στην ράχη αλλά μετά σβήνει. Ακολουθούμε την ράχη και βγαίνουμε τελικά σε δασικό δρόμο (8). (1 ώρα, 30 λεπτά)

Ένα τμήμα του μονοπατιού δυστυχώς έχει χαλάσει από τον δρόμο και την πυκνή βλάστηση. Ακολουθούμε λοιπόν τον δρόμο για 1χλμ περίπου και μετά την τρίτη στροφή που κάνει αυτός προσέχοντας στα δεξιά του δρόμου διακρίνουμε τον τοίχο ξερολιθιάς που στηρίζει το μονοπάτι (9). Αφήνουμε τον δρόμο και ανεβαίνουμε απότομα στο μονοπάτι. Αυτό ανεβαίνει την πολύ απότομη πλαγιά κάνοντας πολύ μεγάλα ζικ-ζακ. Δυστυχώς ένα κομμάτι του περίπου 100μ έχει κλείσει αρκετά από αγκάθια, θάμνους και πεσμένους κορμούς και περνιέται μεν άλλα με σχετική δυσκολία. Τελικά πιο πάνω καθαρίζει και βγαίνει τελικά στην αλπική ζώνη όπου το μονοπάτι σβήνει (10). (1 ώρα)

Κατευθυνόμαστε αρχικά προς μια απομονωμένη συστάδα με οξιές (11) και αφού την διασχίσουμε συνεχίζουμε κάπως απότομα Β-ΒΑ. Βρίσκουμε πιο πάνω το μονοπάτι πάλι καθαρό που κινείται αρχικά ΒΑ ενώ στην συνέχεια στρέφεται Β και μπαίνει σε δάσος. Από εδώ και πάνω βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση. Αφού περάσει μια πηγή βγαίνει από το δάσος και στρέφεται Δ. Ανηφορίζει την απότομη πλαγιά κάνοντας πολλά απανωτά ζικ-ζακ και φθάνει τελικά στην ράχη. Στην συνέχεια ανηφορίζει την ράχη Β-ΒΑ με λίγα ακόμη ζικ-ζακ, στρέφεται ΒΔ και συναντά το μονοπάτι "Μεταξά" (12) . Αυτό το μονοπάτι διασχίζει την κορυφογραμμή σε ένα υψόμετρο 1500-1800μ. Αν κινηθούμε αριστερά (Δ) περνάμε αρχικά πηγή και ποτίστρα (15) και στην συνέχεια φθάνουμε σε διασταύρωση (16). Το αριστερό σκέλος είναι το μονοπάτι Μεταξά που τερματίζει τελικά κάτω από την κορυφή Σεϊμάν Καγιασί. Εμείς ανηφορίζουμε δεξιά (Α) και μετά από λίγο σε σημείο που το μονοπάτι αρχίζει να κατηφορίζει (13) το αφήνουμε και ανεβαίνοντας Β την απότομη ράχη φθάνουμε σε 10 λεπτά στην κορυφή. (1 ώρα, 30 λεπτά)