Νεοχώρι - Συνοριακό

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 18 χλμ
Χρονος: 3 ώρες, 30 λεπτά (ανάβαση)
Βλαστηση: Δρύς, Οξυές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Σημανση: Όχι

Μετά τα Κάτω Πορόϊα και πριν το Μανδράκι περνάμε από το Νεοχώρι και στρίβουμε προς τον Ν. Αγ. Ραφαήλ σε άσφαλτο. Ο δρόμος συνεχίζει ως χωματόδρομος μέτριας βατότητας. Φθάνουμε σε διασταύρωση όπου πηγαίνουμε δεξιά (ή αριστερά και αμέσως πάλι δεξιά σε δρόμο καλής βατότητας). Φθάνουμε τελικά σε μικρή ρεματιά όπου ένας μικρότερος δασικός δρόμος κινείται αριστερά της Β (1). Στο σημείο αυτό μπορούμε να φθάσουμε και από Μανδράκι (από την ψησταριά "Ο Πλάτανος").

Ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο και φθάνουμε σε τριπλή διασταύρωση όπου ακολουθούμε τον αριστερότερο τρακτερόδρομο. Το μονοπάτι βαδίζει αριστερά αυτού του δρόμου άλλα έχει κλείσει. Τελικά μετά από 1 χλμ σε σημείο με πεσμένους κορμούς, μπαίνουμε στο δάσος και βρίσκουμε το μονοπάτι (2), αρχικά μισοκλεισμένο, αργότερα όμως αρκετά καθαρό και ευδιάκριτο. Ανηφορίζει αρχικά ΝΔ με μικρή κλίση, άλλα στην συνέχεια στρέφεται ΒΑ και ανηφορίζει με μεγάλα ζικ-ζακ (3). Μετά από λίγο συναντά φαρδύ αγροτικό δρόμο (4). Τον διασχίζουμε και συνεχίζουμε στην απέναντι πλευρά του χωρίς πρόβλημα, σε φαρδύ μονοπάτι που μετά από 3-4 μεγάλα ζικ-ζακ γίνεται παλιός τρακτερόδρομος. Τελικά βγαίνουμε σε αγροτικό δρόμο (5), συνεχίζουμε απέναντι και βγαίνουμε σε άλλον μικρότερο δρόμο (6).

(1 ώρα, 15 λεπτά)

Για τα επόμενα 2.2 χλμ ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο που ανηφορίζει την ράχη με ζικ-ζακ και μετά από μια αριστερή στροφή του τον αφήνουμε για να ακολουθήσουμε στενότερο δασικό (7). Αυτός κινείται παράλληλα με την ράχη, αρχικά Β, ενώ στην συνέχεια ανηφορίζει με ζικ-ζακ (τα οποία μπορούμε να κόψουμε ακολουθώντας απότομο τρακτερόδρομο) φθάνοντας στην ράχη, όπου συναντάμε ερείπια ενώ μετά από λίγο φθάνουμε σε εγκαταλελειμμένο φυλάκιο (8) (4.8χλμ, 1 ώρα, 15 λεπτά).

Ο δρόμος συνεχίζει με κατεύθυνση το φυλάκιο "Ομορφοπλαγιά" πάνω από το Πορόια. Τον ακολουθούμε για 500μ και στην συνέχεια στρίβουμε δεξιά (9) σε φαρδύ μονοπάτι. Αρχικά βαδίζει Α μέχρι να ανέβουμε στην ράχη και στην συνέχεια στρέφεται ΒΔ. Φτάνουμε σε μεγάλο υγρό λιβάδι-ξέφωτο όπου το μονοπάτι χάνεται. Εδώ πρέπει να κινηθούμε στο Α όριο του λιβαδιού όπου ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι. Ακριβώς μετά από πηγή (10) στρέφεται δεξιά, πιο στενό άλλα καθαρό, και στην συνέχεια στρέφεται ΒΔ . Κινούμαστε τώρα σε γυμνό βραχώδες τοπίο τραβερσάροντας. Σε λίγο συναντάμε διασταύρωση με μονοπάτι που κατηφορίζει αριστερά (11), και πιο πάνω λίγο πρίν βγούμε στην κορυφογραμμή το συνοριακό μονοπάτι (12). Ανηφορίζοντας λίγο ακόμη φθάνουμε σε διάσελο-πέρασμα πάνω στα σύνορα. Στην Βουλγάρικη πλευρά υπάρχει δασικός δρόμος. (1 ώρα)