Πλατανάκια - Τριεθνές

Χρονος: 3 ώρες, 30 λεπτά
Βλαστηση: Δρύς, Οξυές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος.
Σημανση: Όχι

Από τα Πλατανάκια ξεκινούσαν τέσσερα μονοπάτια για το Τριεθνές. Δυστυχώς όλα έχουν χαλάσει από δασικούς δρόμους που ανοίχτηκαν, και μόνο στην αλπική ζώνη σώζονται ακόμη υπολείμματα τους.

Η πορεία ξεκινά από τις κατασκηνώσεις στο εκκλησάκι της Αγ. Παρασκευής που βρίσκονται έξω από τα Πλατανάκια (1), δίπλα σε μεγάλη ρεματιά με πολλά πλατάνια. Ανεβαίνουμε τα σκαλάκια μέχρι το εκκλησάκι και συνεχίζουμε σε τρακτερόδρομο που βαδίζει παράλληλα με την ρεματιά άλλα ψηλότερα από αυτήν απότομα στην αρχή. Στην συνέχεια γίνεται πιο ομαλός και αρχίζει και πλησιάζει το ρέμα. Δεξιά από τον δρόμο διακρίνεται σε ένα-δύο σημεία το παλιό μονοπάτι. Τελικά φτάνει δίπλα στο ρέμα και ένας τρακτερόδρομος στρίβει αριστερά και ανηφορίζει. Εμείς συνεχίζουμε παράλληλα με το ρέμα και το έχουμε τώρα συνέχεια δίπλα μας. Εδώ ο τρακτερόδρομος ανηφορίζει αρκετά απότομα και η πορεία είναι κουραστική άλλα μέσα σε όμορφο δάσος οξυάς. Τελικά ο δρόμος περνά το ρέμα και ανηφορίζει μέχρι να συναντήσει άλλον τρακτερόδρομο (2). Τον ακολουθούμε αριστερά και συναντάμε τον φαρδύ χωματόδρομο (3) που αφήσαμε. Εδώ υπάρχει πηγή με καλό νερό. Διασχίζουμε διαγώνια τον δρόμο και συνεχίζουμε σε τρακτερόδρομο που αφού κάνει μια μεγάλη αριστερή στροφή βγαίνει πάνω στην ράχη σε διασταύρωση (4). (1 ώρα, 20 λεπτά)

Τώρα ακολουθούμε τον τρακτερόδρομο που ανηφορίζει απότομα στην ράχη. Πρέπει αν προσέξουμε να μην μπερδευτούμε από άλλους τρακτερόδρομους που φεύγουν αριστερά-δεξιά και τραβερσάρουν. Τελικά μετά την δεύτερη δεξιά στροφή που κάνει αυτός ο δρόμος τον αφήνουμε και ψάχνουμε για το μονοπάτι (5). Είναι φαρδύ μονοπάτι με ξερολιθιά στο πλάι και ανηφορίζει με ζικ-ζακ μέσα στο δάσος οξυάς. Σε δύο σημεία έχει στενέψει από μικρές οξυές άλλα γενικά δεν έχει πρόβλημα. Τελικά βγαίνουμε από το δάσος και εδώ το μονοπάτι μοιάζει με βαθύ αυλάκι. Δυστυχώς σε ένα μεγάλο κομμάτι του είναι κλεισμένο από θάμνους και κέδρα και είμαστε αναγκασμένοι να κινηθούμε δίπλα του ακριβώς, ευτυχώς χωρίς δυσκολία. Αφού κάνει μερικά ζικ-ζακ το μονοπάτι κάνει μια δεξιά στροφή και αρχίζει να τραβερσάρει Α. Τελικά φτάνει στις παρυφές δάσους οξυάς όπου ξεκαθαρίζει και από εδώ και πάνω μπορούμε να κινηθούμε πια μέσα στο μονοπάτι. Ανηφορίζει τώρα ομαλά και είναι αρκετά φαρδύ. Τελικά αφού περάσει κάποια αμπριά κάνει μια απότομη αριστερή στροφή και συναντά μετά από λίγα μέτρα τον συνοριακό μονοπάτι (6). (1 ώρα)

Κινούμαστε τώρα χωρίς δυσκολία στο φαρδύ αυτό μονοπάτι, περνάμε μια πηγή και τελικά φτάνουμε σε διασταύρωση (7) όπου ένα στενό μονοπάτι συνεχίζει ευθεία ενώ το σωστό φαρδύ μονοπάτι στρίβει απότομα αριστερά και ανηφορίζει φτάνοντας μετά από λίγο σε συνοριακό φυλάκιο (8). Περνώντας μπροστά από το κυρίως φυλάκιο βρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού που ανηφορίζει Δ, στενό στην αρχή άλλα στην συνέχεια κάνει μια απότομη δεξιά στροφή και συνεχίζει φαρδύ φτάνοντας σε διασελάκι. Τώρα στρέφεται Β και τραβερσάρει κάπως δυσδιάκριτο μέχρι να συναντήσει λάκα και πηγή (9). Αν το καλοκαίρι είναι προχωρημένο δεν είναι σίγουρο ότι θα βρούμε εδώ νερό. (50 λεπτά)

Το συνοριακό μονοπάτι στρέφεται εδώ ΝΑ και συνεχίζει Α παράλληλα με την συνοριογραμμή. Εμείς αφήνουμε αυτό το μονοπάτι και ανηφορίζουμε ΒΔ σε μονοπάτι που ακολουθεί την λάκα και βγαίνει σε φαρδύ διάσελο-υψίπεδο όπου χάνεται. Εδώ στρεφόμαστε Δ και ακολουθώντας μισοκλεισμένο μονοπάτι στα δεξιά της κορυφογραμμής φτάνουμε εύκολα στο νέο τριεθνές (10). (20 λεπτά)