Λέστιανη - Μ. Σουρβιάς - Πουρί

Κατηγορια: Διάσχιση (2 ημέρες)
Μηκος Διαδρομης: 20 + 20 χλμ
Χρονος: 6 + 7,5 ώρες (ανάβαση)
Υψημοτερικη διαφ. αναβασης: 700μ + 900μ
Βλαστηση: Δάσος με δρυς, οξιές, καστανιές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δρόμος
Δυσκολια: Β
Σημανση: Ναί

Πρώτη Ημέρα

Φθάνουμε στο εκκλησάκι της Παναγίας Λέστιανης είτε από Βόλο, Φυτόκο (15 χλμ χωματόδρομος), είτε από Κερασιά (4χλμ μετά από Κερασιά προς Βόλο, 9 χλμ χωματόδρομος) (1). Ακολουθούμε για λίγο τον χωματόδρομο που ανεβαίνει στο μοναστήρι και αμέσως στρίβουμε σε τρακτερόδρομο που περνά ανάμεσα από δύο σπίτια και συνεχίζει χορταριασμένος έχοντας δεξιά την περίφραξη ενός από αυτά. Σε λίγο στρίβουμε δεξιά σε τρακτερόδρομο-μονοπάτι και μετά από μια αριστερή στροφή προσέχουμε δεξιά μας για να μην χάσουμε τα σημάδια που σηματοδοτούν την αρχή του μονοπατιού (2). Μπαίνουμε λοιπόν στο μονοπάτι που εδώ στην αρχή του μοιάζει με στενό αυλάκι και έχει μισοκλείσει. Ανηφορίζουμε κάπως απότομα και μετά από 15 λεπτά φθάνουμε σε σημείο που το μονοπάτι φαίνεται να κλείνει τελείως (3). Εδώ κάνουμε λίγο αριστερά μπαίνοντας μέσα σε δάσος βελανιδιάς και ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι που ανηφορίζει πάνω στην ράχη και είναι πάλι καθαρό. Μετά από 10 λεπτά βγαίνουμε από το δάσος σε ξέφωτο όπου το μονοπάτι κλείνει. Εδώ μπορούμε να κινηθούμε δεξιά από αυτό το ξέφωτο ΒΑ σε στενό άλλα καθαρό μονοπάτι και στην συνέχεια ανηφορίζουμε πάλι προς την ράχη βρίσκοντας πάλι το μονοπάτι που στο εξής είναι καλό. Βαδίζουμε τώρα μέσα στο δάσος σε φαρδύ μονοπάτι και βγαίνουμε σε μεγάλο ξέφωτο (4). Εδώ το μονοπάτι διακλαδίζεται. Το σημαδεμένο μονοπάτι στρίβει απότομα Β (δυσδιάκριτο) και στην συνέχεια ξεκαθαρίζει και κινείται Α-ΒΑ περνά από κάποια ερείπια και από δύο ρεματιές και καταλήγει στην ΝΔ γωνία του μοναστηριού (5). (1 ώρα)

Ανηφορίζουμε δίπλα στον Α τοίχο του μοναστηριού προς μια βρύση και δεξαμενή και ανηφορίζουμε πίσω από την βρύση όπου βρίσκουμε μονοπάτι. Το μονοπάτι ανηφορίζει σε ράχη σε δάσος βελανιδιάς, άλλα γρήγορα διακλαδίζεται σε πολλά γιδόστρατα (εδώ η σήμανση δεν είναι πολύ καλή). Ακολουθώντας κάποιο από αυτά και διατηρώντας ΒΑ πορεία (ακολουθώντας ένα λάστιχο) ανηφορίζουμε απότομα, περνάμε αριστερά από κάποια βράχια και καταλήγουμε τελικά πάνω σε ράχη όπου υπάρχει μαντρί και πόσιμο νερό (6). Από το μαντρί κατηφορίζουμε διαγώνια ΒΑ προς μια ρεματιά και βρίσκουμε το μονοπάτι που στρέφεται ΝΑ και μετά από λίγο συναντά τον δασικό δρόμο που ανεβαίνει στο μαντρί (7). Βαδίζουμε για λίγα μέτρα σε αυτόν και στην συνέχεια τον αφήνουμε και μπαίνουμε αριστερά σε μονοπάτι που κατηφορίζει μια φαρδιά λάκκα. Το μονοπάτι βαδίζει στην αριστερή πλευρά της λάκκας λίγα μέτρα ψηλότερα. Σε λίγο φθάνουμε σε διασταύρωση μέσα στο δάσος (8) όπου ένα μονοπάτι κατηφορίζει, ένα ανηφορίζει ομαλά και ένα ανηφορίζει απότομα. Αυτό το τελευταίο ακολουθούμε που κερδίζει λίγο ύψος και στην συνέχεια τραβερσάρει σε πετρώδες έδαφος με αραιή βλάστηση. Τελικά φθάνει σε ρηχή ρεματιά (9), και αρχίζει να ανηφορίζει απότομα, σχετικά δυσδιάκριτο και έχοντας την ρεματιά στα αριστερά ενώ στην συνέχεια γίνεται πιο ομαλό και κινείται σε γυμνή βραχώδη πλαγιά. Φθάνουμε τελικά πάνω σε ράχη (10) στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής και γυρίζουμε στην πίσω πλευρά του βουνού μπαίνοντας αμέσως σε δάσος. Διασχίζουμε δάσος οξυάς και δύο διαδοχικά ξέφωτα με φτέρες και καταλήγουμε τελικά στην λάκκα του Λαντοβίτου (11) σε δασικό δρόμο. Λίγο πριν βγούμε στον δρόμο και στα δεξιά μας υπάρχει πηγή (μαζεύει νερά και το καλοκαίρι). (1 ώρα, 30 λεπτά)

Διασχίζουμε την λάκκα με ΒΑ κατεύθυνση βαδίζοντας σε στενό δασικό δρόμο που έχει πατήσει πάνω στο παλιό μονοπάτι. Μετά από 1.4 χλμ κατηφορικής πορείας ο δρόμος κατηφορίζει απότομα και εμείς βρίσκουμε αριστερά το μονοπάτι (12). Στα πρώτα μέτρα είναι λίγο κλεισμένο άλλα στην συνέχεια ανοίγει και είναι καλό. Βαδίζει σε όμορφο δάσος οξυάς πάνω σε ράχη διασχίζοντας διαδοχικά ξέφωτα με κοκκινόχωμα όπου μοιάζει με αυλάκι. Μετά από 20 λεπτά περίπου φθάνουμε σε διασταύρωση (13) όπου πρέπει να στρίψουμε δεξιά αφήνοντας την ράχη. Κατηφορίζουμε κάπως απότομα ΝΑ και συναντάμε τον δασικό δρόμο ακριβώς πάνω σε μια στροφή του. Συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε ΝΑ και ξανασυναντάμε τον δρόμο σε μικρό επίπεδο ξέφωτο στην τοποθεσία Πόρος. Ακολουθούμε για 10μ τον δρόμο με ΝΔ κατεύθυνση και στην συνέχεια τον αφήνουμε και μπαίνουμε στο δάσος όπου βρίσκουμε το μονοπάτι (14). Κατηφορίζει ομαλά με ΝΔ πορεία, ενώ αριστερά και πιο χαμηλά σχηματίζεται μια ρεματιά. Στην αρχή είναι κάπως δυσδιάκριτο άλλα στην συνέχεια ξεκαθαρίζει και αρχίζει να κατηφορίζει πιο απότομα με πολλά ζικ-ζακ φθάνοντας τελικά στην ρεματιά της Λαγωνίκας (έχει νερό) και στο καλά διατηρημένο τοξωτό γεφύρι της (15). Συνεχίζουμε απέναντι σε καλό μονοπάτι που κατηφορίζει ελαφρά και τελικά συναντά δασικό δρόμο που ανοίχτηκε πρόσφατα και έχει πατήσει πάνω στο μονοπάτι (16). (2 ώρες, 15 λεπτά)

Ακολουθούμε τον δρόμο ΒΑ και μετά από 2.3 χλμ φθάνουμε σε διασταύρωση (17). Ακολουθούμε τον δρόμο που κατηφορίζει Α και μετά από 3 χλμ περίπου φθάνουμε στο Πουρί στο μεγάλο πλάτωμα-πάρκινγκ στην επάνω πλευρά του χωριού (18). (1 ώρα, 15 λεπτά)

Δεύτερη Ημέρα

Λίγο νοτιότερα από το πάνω πλάτωμα που καταλήξαμε υπάρχει βρύση και δεξιά από την βρύση ανηφορίζει στενός ασφαλτοστρωμένος δρόμος. Αυτός κάνει μια κυκλική πορεία, περνά μπροστά από την εκκλησία και συνεχίζει τσιμενταρισμένος να ανηφορίζει απότομα ΝΔ ανάμεσα από τα σπίτια του χωριού και τελικά κάνει μια δεξιά στροφή. Στην έξω πλευρά αυτής της στροφής (19) ξεκινά στενό μονοπάτι που αφού κάνει μερικά ζικ-ζακ στρέφεται Ν και συναντά καλντερίμι (με σήμανση). Ανηφορίζουμε με ζικ-ζακ μέσα σε δάσος από καστανιές με Δ γενικά κατεύθυνση, φθάνουμε σε μια διασταύρωση όπου πηγαίνουμε αριστερά και στην συνέχεια βγαίνουμε σε δασικό δρόμο (20). Ένα μονοπάτι συνεχίζει στην απέναντι πλευρά του δρόμου. Η σήμανση ακολουθεί τον δρόμο προς τα αριστερά που σε λίγο αφού περάσει από το εκκλησάκι του Προφ. Ηλία (21) στρέφεται ΒΔ και τερματίζει σε κτήμα με μηλιές (22). Από εδώ ακολουθούμε μονοπάτι ανάμεσα σε κτήματα και αργότερα μπαίνουμε πάλι στο δάσος όπου τραβερσάρουμε ανηφορίζοντας ελαφρά. Τελικά καταλήγουμε σε δασικό δρόμο (23). Αυτός κάνει δύο ζικ-ζακ και στην συνέχεια πηγαίνει Β, καβαλά ράχη και στρίβει κατά μήκος της ΝΔ, οπότε φθάνουμε μπροστά σε μεγάλη ανοικτή δεξαμενή (24). Κινούμαστε αριστερά της και στο πίσω μέρος της βρίσκουμε μονοπάτι που κινείται αρχικά αριστερά από τσιμενταύλακα ενώ σε λίγο περνά δεξιά του και καταλήγει σε φαρδύ μονοπάτι-τρακτερόδρομο, και στην συνέχεια βγαίνουμε σε φαρδύ δασικό δρόμο (25). Ακολουθώντας τον για 300μ φθάνουμε στο εκκλησάκι της Αγ. Μαρίνας (26). (1 ώρα, 30 λεπτά)

Στην συνέχεια ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο πλάι στον τσιμενταύλακα που κατεβάζει το νερό από τις πηγές της Λαγωνίκας. Η πορεία γίνεται μέσα σε δάσος οξυάς. Μετά από 4χλμ περίπου, χωρίς να ανηφορίζουμε, ο δρόμος τερματίζει (27). Από εδώ ξεκινά το μονοπάτι που ανηφορίζει απότομα με ζικ-ζακ και είναι αρχικά δυσδιάκριτο. Στην συνέχεια ξεκαθαρίζει και αρχίζει να τραβερσάρει, ενώ αργότερα ανηφορίζει πάλι απότομα σε ράχη, βγαίνει για λίγο από το δάσος και φθάνει σε καλύβα (28). Από εδώ αρχίζουμε να κατηφορίζουμε ελαφρά μέχρι την ρεματιά της Λαγωνίκας και στην συνέχεια αρχίζουμε να ανηφορίζουμε αρχικά ομαλά σε δάσος ενώ στην συνέχεια σε πετρωτό έδαφος πιο απότομα μέχρι να φθάσουμε σε ράχη. Στην συνέχεια ανηφορίζουμε ομαλά σε γυμνή ράχη και νεροφαγώματα μέχρι το ψηλότερο σημείο της διαδρομής το ύψωμα της Λαγωνίκας (1295μ) και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε. (2 ώρες, 45 λεπτά)

Εδώ σε ένα πρώτο ξέφωτο που συναντάμε το μονοπάτι διχάζεται (29). Το μονοπάτι που βαδίζαμε συνεχίζει πάνω στην ράχη και κατηφορίζοντας ομαλά φθάνει στο πετρωτό της Χαμορίγανης όπου αφήνει την ράχη περνά το Ελατόρεμα και συνεχίζει για Μακρινίτσα. Εμείς αφήνουμε την ράχη και βρίσκουμε το μονοπάτι που κατηφορίζει ΒΔ. Μοιάζει με αυλάκι και αρχίζει να κλείνει από μικρές οξυές. Σε ορισμένα σημεία περνά από ξέφωτα όπου μοιάζει με βαθύ νεροφάγωμα. Είναι δυσδιάκριτο άλλα βαδίζοντας εμπειρικά συνέχεια ΒΔ πλησιάζουμε τελικά σε ρεματιά. Το μονοπάτι κινείται για 200μ δεξιά από το ρέμα και στην συνέχεια κατεβαίνει σε αυτό και περνά στην απέναντι όχθη (30). Αυτό το ρέμα έχει τρεχούμενο νερό. Ανηφορίζουμε για λίγο στην απέναντι όχθη και βγαίνουμε αμέσως σε μικρό ξέφωτο. Εδώ πρέπει να κάνουμε αμέσως δεξιά και ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι που μπαίνει μέσα στο δάσος. Αρχικά είναι μισοκλεισμένο, άλλα αργότερα ξεκαθαρίζει. Σε λίγο βγαίνουμε πάλι από το δάσος πάνω σε χωμάτινη ράχη ανάμεσα σε δύο λαγκαδιές. Βαδίζουμε για λίγο πάνω στην ράχη στο χείλος του γκρεμού που υπάρχει δεξιά και στην συνέχεια λίγο αριστερότερα της ράχης ακολουθώντας δυσδιάκριτο μονοπάτι. Αρχικά η πορεία μας είναι Β - ΒΔ ενώ στην συνέχεια γίνεται ΒΔ. Βλέπουμε από ψηλά τον φαρδύ δασικό δρόμο που έρχεται από τον Βόλο και κατεβαίνουμε σε αυτόν (31). (45 λεπτά)

Μόλις βγούμε στον δρόμο κάνουμε δεξιά και σε μια επόμενη διασταύρωση αριστερά και καταλήγουμε στο Λαντοβίτο όπου αντιστρέφοντας την πορεία φθάνουμε στη Μ. Σουρβιάς και στην Λέστιανη. (2 ώρες, 30 λεπτά)