Εικοσιφοίνισσα - Τσεκούρι

Κατάσταση εδάφους: Μονοπάτι

Δυσκολία διαδρομής: Α

Σήμανση: Καλή

Λίγα μέτρα πρίν το πάρκινγκ στην είσοδο του μοναστηριού ανεβαίνει δεξιά ασφαλτοστρομένος δρόμος. Μετά από λίγο συναντάμε διαστάυρωση όπου δασικός δρόμος φεύγει προς τα δεξιά και αρχίζει να ανηφορίζει με μεγάλες στροφές. Στην δεύτερη δεξιά στροφή αυτού του δρόμου ξεκινά το μονοπάτι (1). Κινείται μέσα σε μια αβαθή ρεματιά και αρχικά είναι δυσδιάκριτο καθώς σε πολλά σημεία καλύπτεται από βλάστηση. Υπάρχει όμως εν γένει καλή σήμανση και δεν χάνεται. Σε λίγο βγαίνουμε πάλι στον δρόμο πάνω σε μια δεξιά στροφή. Τον αφήνουμε αμέσως για να ξαναμπούμε στο μονοπάτι που τώρα είναι λίγο πιο καθαρό. Βγαίνουμε πάλι στον δρόμο πάνω σε στροφή και μετά από 5 μέτρα ξαναμπαίνουμε στο μονοπάτι που εξακολουθεί να κινείται κοντά στην κοίτη της αβαθούς ρεματιάς. Σε λίγο όμως βγαίνει σε μεγάλο λιβάδι όπου τα ίχνη του χάνονται. Για αυτό σημαδεύουμε έναν απομονωμένο βράχο που υπάρχει στην μέση από αυτό το λιβάδι ενώ στην συνέχεια κατευθυνόμαστε προς τα έλατα και μια καλύβα που διακρίνεται στο βάθος. Τελικά αφού περάσουμε αυτήν την καλύβα ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι που κινείται μέσα σε λάκκα και καταλήγει στον δρόμο, πάνω σε μια μεγάλη δεξιά στροφή του (2). Μέχρι εδώ μπορούμε πιθανόν να φθάσουμε και με το αυτοκίνητο. (45 λεπτά)

Μετά από δέκα μέτρα αφήνουμε τον δρόμο και μπαίνουμε στο δάσος. Εδώ η συνέχεια του μονοπατιού δεν είναι εμφανής. Αν κινηθούμε όμως προς τα δεξιά και διαγώνια σε σχέση με τον δρόμο μετά από λίγα μέτρα το ξαναβρίσκουμε. Είναι φαρδύ και καθαρό και ανηφορίζει με ζικ-ζακ μέσα σε μικτό δάσος από πεύκα και οξυές. Τελικά βγαίνουμε σε ξέφωτο πάνω στην ράχη Κεντίκι (3) από όπου φαίνεται και η Νικήσιανη. Αν κατηφορίζουμε από ψηλά και φθάσουμε σε αυτόν τον αυχένα πρέπει να κινηθούμε προς τα αριστερά στα όρια του δάσους για να βρούμε το μονοπάτι. (20 λεπτά)

Από τον αυχένα το μονοπάτι ακολουθεί ΝΔ κατεύθυνση και ανηφορίζει αρκετά απότομα πάνω σε ράχη. Βγαίνει για λίγο από το δάσος σε όμορφο μπαλκόνι πάνω στην ράχη (4) και γίνεται λιγότερο απότομο. Αφού περάσει σημείο με πολλούς πεσμένους κορμούς (5) αφήνει την ράχη κατηφορίζοντας λίγο, γίνεται πιο στενό, και τραβερσάρει την πλαγιά χωρίς υψομετρικές διαφορές. Σε λίγο περνάμε από την σπηλιά "Ασκητότρυπα" και στην συνέχεια αφού περάσουμε μια σάρα (6) το μονοπάτι γίνεται πιο φαρδύ και αρχίζει να ανηφορίζει με ζικ-ζακ μέχρι να καβαλήσει ράχη. Στην συνέχεια γίνεται πιο ομαλό και τραβερσάροντας φθάνει σε διασταύρωση (7). (1 ώρα 25 λεπτά)

Ένα μονοπάτι συνεχίζει ευθεία και αρχίζει και κατηφορίζει με κατεύθυνση την πηγή Ντένα και την Νικήσιανη ενώ το δεύτερο ανηφορίζει προς τα δεξιά. Ακουλουθούμε αυτό το δευτερο μονοπάτι που ανηφορίζει με μεγάλα ζικ-ζακ και τελικά φθάνει σε ράχη (8). Εδώ υπάρχει παράπηγμα και κατεβαίνει και λάστιχο από την πηγή πιο ψηλά. Η ροή του νερού δεν είναι εξασφαλισμένη μετά το καλοκαίρι. Συνεχίζουμε τώρα πιο ομαλά πάνω σε αυτήν την ράχη και μετά από 100μ συναντάμε διασταύρωση (9) όπου το μονοπάτι που βαδίζουμε συνεχίζει ευθεία κατηφορίζοντας ελαφρά ενώ ένα δεύτερο μονοπάτι ανηφορίζει ανάμεσα σε βράχια και βγαίνει αμέσως από το δάσος πάνω σε μπαλκόνι με καταπληκτική θέα προς την ορθοπλαγιά του Δίκορφου αλλά και προς τον κάμπο των Σερρών. Από την θέση αυτή μπορούμε να ανεβούμε στην κορυφή Τσεκούρι (1708μ). Το παλιό μονοπάτι που σήμερα ελάχιστα διακρίνεται ανηφορίζει απότομα προς μια συστάδα από οξυές, τις παραρακάμπτει από αριστερά και στην συνέχεια πιο ομαλά μέσα από λάκκα φθάνει σε διάσελο κάτω από την κορυφή. Από αυτό το διάσελο μπορούμε στην συνέχεια να κατηφορίσουμε με Ν κατεύθυνση προς την τοποθεσία Τσεκούρι Μαντριά. Αν στη διασταύρωση (9) ακολουθήσουμε το κεντρικό μονοπάτι, ανηφορίζουμε ελαφρά μέχρι τα όρια του δάσους όπου συναντάμε άλλη διασταύρωση (10). Το μονοπάτι που συνεχίζει ευθεία με Ν κατεύθυνση κατευθύνεται στην βάση της ορθοπλαγιάς του Δίκορφου και σε 5 λεπτά φθάνει στην πηγή από πού ξεκινά και το λάστιχο (11). Λίγο πιο κάτω υπάρχει και το μνήμα του άτυχου ορειβάτη Απόστολου Καραθανάση από την Πρώτη που σκοτώθηκε σε αυτό το σημείο. Το δεύτερο μονοπάτι της διασταύρωση (10) ανηφορίζει Β και καταλήγει στον αυχένα ανάμεσα στις κορυφές Δίκορφο και Τσεκούρι στην τοποθεσία Τσεκούρι Μαντριά. (30 λεπτά).

Από αυτό το σημείο υπάρχουν οι εξής δυνατότητες. Αν ακολουθήσουμε την κοιλάδα που ξεκινά από εδώ Δ-ΒΔ μπορούμε να κατεβούμε στην Μ. Αναλήψεως και στην συνέχεια στην Πρώτη Σερρών. Αν κινηθούμε Ν ανηφορίζοντας ελεύθερα την απότομη ράχη φθάνουμε σε 1 ώρα περίπου στην κορυφή Δίκορφο (1920μ) από πού μπορούμε να συνεχίσουμε είτε βαδίζοντας Ν-ΝΔ προς το καταφύγιο στην θέση 'κοιλάδα Ορφέα' και στην συνέχεια να κατεβούμε στην Αυλή είτε να ανεβούμε στην κορυφή Μάτι (1956μ) και στην συνέχεια να κατέβουμε στην Μεσορόπη.