Νικήσιανη - Τσεκούρι

Κατηγορία: Ορειβασία

Μήκος διαδρομής: 8 χλμ

Χρόνος: 3 ώρες 45 λεπτά (ανάβαση)

Υψομ. διαφορά ανάβασης: 1300μ

Βλάστηση: Δάσος με οξυές

Πόσιμο νερό στη διαδρομή: Ναί

Κατάσταση εδάφους: Δρόμος (4χλμ), Μονοπάτι

Δυσκολία διαδρομής: Β

Σήμανση: Καλή (μετά την Ντένα)

Από την δυτική πλευρά την Νικήσιανης ξεκινά ασφαλτοστρωμένος δρόμος με προορισμό το μοναστήρι του Αγ. Δημητρίου. Ο δρόμος περνά μπροστά από το εκκλησάκι του Αγ. Παντελεήμονος και Νέστορος και σε λίγο φεύγει στα αριστερά ένας πρώτος χωματόδρομος ενώ λίγο παρακάτω φεύγει δεύτερος χωματόδρομος τον οποίο και ακολουθούμε (13). Ο δρόμος αυτός ανηφορίζει με Δ κατεύθυνση περνώντας κοντά σε παλιά νταμάρια.. Αγνοούμε κάποιες διακλαδώσεις αριστερά ή δεξιά, συνεχίζουμε ευθεία και φθάνουμε σε διασταύρωση (14) όπου το αριστερο σκέλος κινείται προς την θέση Ξηρόλακκα. Εμείς συνεχίζουμε δεξιά και αφού περάσουμε ένα μαντρί (15) ο δρόμος μπαίνει στο δάσος και τερματίζει (16). (45 λεπτά)

Από εδώ ξεκινά μονοπάτι φαρδύ και καθαρό που ανηφορίζει ξεκούραστα μέσα σε όμορφο δάσος οξυάς. Μετά από 30 λεπτά φθάνουμε σε διασταύρωση μπροστά από πολύ μεγάλη καστανιά (17). Το δεξί σκέλος στρέφεται Β και με ελαφρά ανηφορική πορεία σε ευδιάκριτο μονοπάτι μας οδηγεί στον αυχένα Κεντίκι (15 λεπτά περίπου) από όπου μπορούμε να κατεβούμε στην Μ. Εικοσιφοίνησσας. Αν βρισκόμαστε στο Κεντίκι και θέλουμε να βγούμε στην Ντένα πρέπει να προσέξουμε αρκετά γιατί η αρχή του συνδετικού μονοπατιού δεν είναι εμφανής πάνω στο ξέφωτο. Επίσης υπάρχει και μονοπάτι που κατηφορίζει από τον αυχένα λίγο πιο Α και κατευθύνεται προς την Μ. Αγ. Δημητρίου και την Νικήσιανη (αυτό το τελευταίο μονοπάτι είναι μισοκλεισμένο). Ξαναγυρνώντας λοιπόν στην διασταύρωση εμείς ακολουθούμε το αριστερό σκέλος που συνεχίζει την ανηφορική του πορεία. Τελικά πλησιάζει μια ρεματιά και αμέσως μόλις την περάσει φθάνουμε στην πηγή Ντένα (1050μ), όπου υπάρχει καλύβα. (18). (1 ώρα)

Η συνέχεια του μονοπατιού είναι στο πίσω μέρος της καλύβας και δεν είναι ιδιαίτερα εμφανής στην αρχή. Αν ανηφορίσουμε όμως λίγο απότομα και κάπως παράλληλα με τη ρεματιά το μονοπάτι ξεκαθαρίζει (20 μέτρα περίπου πάνω από την καλύβα) και συνεχίζει αρκετά καθαρό ενώ υπάρχουν και κόκκινα σημάδια. Το μονοπάτι κινείται απότομα με ζικ-ζακ έχοντας στα δεξιά του τη ρεματιά άλλοτε σε μικρή και άλλοτε σε μεγαλύτερη απόσταση. Τελικά φθάνουμε σε διασταύρωση όπου συναντάμε το μονοπάτι που έρχεται από Εικοσιφοίνησσα. (1 ώρα 15 λεπτά) Στο σημείο αυτό τα δύο μονοπάτια ενώνονται και συνεχίζουν προς τα πάνω σαν ένα. Ακολουθώντας αυτό το μονοπάτι φθάνουμε στον αυχένα ανάμεσα στις κορυφές Δίκορφο και Τσεκούρι. (45 λεπτά)