Κούπα - Καντάστι

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 6-7 χλμ
Χρονος: 1,5 - 2 ώρες
Βλαστηση: Δάσος με καστανιές, και οξιές.
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Όχι

Περιγράφω δύο εναλλακτικές διαδρομές. Η πρώτη είναι η συντομότερη άλλα είναι πιο δύσκολη στον προσανατολισμό καθώς διασχίζει κάποιους δασικούς δρόμους. Η δεύτερη κάνει μεγαλύτερο κύκλο άλλα είναι ευκολότερη. Και οι δύο έχουν καλό μονοπάτι κατηφορίζουν στην ρεματιά κάτω από το χωριό και ενώνονται στα 700μ περίπου.

Στην είσοδο του χωριού ακολουθούμε τον δρόμο που κατηφορίζει και μετά από λίγο συναντάμε μια μεγάλη πέτρινη βρύση (1). Εδώ στρίβουμε αριστερά και μετά από 100μ, σε σημείο που δεξιά μας υπάρχουν παγκάκια, ξεκινά το μονοπάτι της δεύτερης διαδρομής (2Β). Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο περνάμε το καφενείο και το Ηρώο και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε απότομα σε τσιμενταρισμένο δρόμο. Τελικά ο δρόμος αυτός κάνει μια απότομη δεξιά στροφή και μετά από 50μ φεύγει αριστερά τσιμενταρισμένος δρόμος, η πρώτη διαδρομή (2Α).

Διαδρομή Α

Σε λίγο ο δρόμος εξελίσσεται σε μονοπάτι που κινείται στα αριστερά περίφραξης. Κάνει μερικά ζικ-ζακ και στην συνέχεια κατηφορίζει ομαλά ανάμεσα σε μεγάλες καστανιές. Περνά δεξιά από σημείο που αριστερά υπάρχει απότομη πλαγιά και σάρα και καταλήγει στον δασικό δρόμο που έρχεται από το χωριό και κατηφορίζει στο ποτάμι (3Α). Σχεδόν απέναντι βρίσκουμε πάλι το μονοπάτι που κατηφορίζει προς την κοίτη. 10μ πριν φτάσει στο ποτάμι κάνει δεξιά και τραβερσάρει λίγο μέχρι ένα ξύλινο γεφυράκι (4Α). Περνάμε απέναντι και αμέσως βγαίνουμε στον δασικό δρόμο και τον ακολουθούμε δεξιά.

Στο έξω μέρος της αριστερής στροφής που κάνει μετά από λίγο ο δρόμος διακρίνεται το μονοπάτι (5Α). Μοιάζει με φαρδύ αυλάκι και διατηρείται σε μερικά σημεία και η ξερολιθιά αριστερά-δεξιά. Κινείται ανάμεσα σε δύο ρεματιές. Τελικά πλησιάζει την ρεματιά στα δεξιά και συναντά πάλι τον δασικό δρόμο (6Α). Συνεχίζουμε ακριβώς απέναντι σε τρακτερόδρομο ενώ στα δεξιά του διακρίνεται και το αυλάκι από το κανονικό μονοπάτι. Μετά από 100μ ο δρόμος σβήνει και συνεχίζουμε στο μονοπάτι που βαδίζει σε ξέφωτο έδαφος αριστερά ακριβώς από ρηχή ρεματιά και είναι δυσδιάκριτο. Αφού περάσει ένα λιβάδι με φτέρες κάνει λίγο αριστερά, μπαίνει στις οξυές και ξεκαθαρίζει. Μετά από λίγο φτάνουμε σε διασταύρωση (7Α). Ένα σκέλος συνεχίζει ευθεία ενώ το δεύτερο σκέλος που μας ενδιαφέρει κάνει μια απότομη αριστερή στροφή και στρέφεται Α. Λίγα μέτρα πιο κάτω το μονοπάτι διχάζεται άλλο το επάνω σκέλος έχει κλείσει. Συνεχίζουμε στο κάτω μονοπάτι που είναι φαρδύ και γενικά ευδιάκριτο άλλα έχει καλυφθεί από φύλλα και πεσμένα κλαδιά. Τελικά φτάνουμε στην βάση ρεματιάς όπου το μονοπάτι έχει κλείσει τελείως (8Α). 5μ ψηλότερα περνά δασικός δρόμος. Ανεβαίνουμε λοιπόν με λίγη δυσκολία στον δρόμο (προσοχή στην κατάβαση γιατί δεν διακρίνεται καλά το μονοπάτι) και τον ακολουθούμε αριστερά. Μετά από 100μ διακρίνεται δεξιά η συνέχεια του μονοπατιού (9Α). Θα δυσκολευτούμε εδώ να ανεβούμε το απότομο πρανές του δρόμου για αυτό μπορούμε να βαδίσουμε για λίγο ακόμη στον δρόμο μέχρι να βρούμε ομαλό σημείο και στην συνέχεια να τραβερσάρουμε μέχρι να συναντήσουμε το μονοπάτι. (45 λεπτά)

Διαδρομή Β.

Απέναντι από τα παγκάκια ξεκινά τσιμενταρισμένος δρόμος που μετά από 20μ εξελίσσεται σε φαρδύ μονοπάτι. Σε λίγο στρέφεται ΝΑ και κινείται παράλληλα με μεγάλη ρεματιά στα αριστερά του. Είναι φαρδύ μονοπάτι και διατηρείται σε καλή κατάσταση μέσα σε όμορφο δάσος με καστανιές. Σε λίγο περνά κάποια λιβάδια και στρέφεται περισσότερο Ν βαδίζει στα αριστερά βράχινης ράχης και τελικά περνά από ένα πέρασμα ανάμεσα σε βράχια και κατηφορίζει πιο απότομα μέχρι την ποταμιά. Περνάμε στην απέναντι όχθη και συνεχίζουμε σε μονοπάτι κάπως απότομα μέχρι να φτάσουμε σε μικρό ξέφωτο πλατώ όπου τερματίζει τρακτερόδρομος. Ακολουθούμε τώρα αυτόν τον δρόμο που φαίνεται να έχει πατήσει το μονοπάτι και ανηφορίζοντας λίγο απότομα συναντάμε τελικά δασικό δρόμο (3Β). Τον ακολουθούμε δεξιά και μετά από 500μ στρίβουμε αριστερά σε τρακτερόδρομο περνάμε καλύβι και τραβερσάροντας ελεύθερα για 100μ συναντάμε το μονοπάτι της πρώτης διαδρομής. (1 ώρα)

Ανηφορίζουμε τώρα μέσα σε δάσος οξυάς ακολουθώντας φαρδύ μονοπάτι και βγαίνουμε πάνω σε ράχη. Υπάρχουν αριστερά δεξιά και παρακλάδια του μονοπατιού που όλα όμως βαδίζουν παράλληλα. Συνεχίζουμε πάνω στην ράχη και βγαίνουμε σε λίγο σε δασικό δρόμο (10). Απέναντι συνεχίζει το μονοπάτι πάλι πάνω σε ράχη και ανηφορίζει με μέτρια κλίση. Και εδώ υπάρχουν πολλά μονοπάτια-νεροφαγώματα που κινούνται παράλληλα άλλα δεν υπάρχει πρόβλημα προσανατολισμού. Πλησιάζοντας τα 1000μ το μονοπάτι φαίνεται να έχει πατηθεί και τελικά βγαίνουμε από το δάσος σε ξέφωτη ράχη (11). Βαδίζουμε τώρα σε τρακτερόδρομο και σε λίγο έρχεται από αριστερά και άλλος δρόμος και συνεχίζουμε σε μεγάλο οροπέδιο. Ο δρόμος κάνει μικρά σκαμπανεβάσματα, περνά δεξιά από σπιτάκι και τελικά, έρχεται από αριστερά φαρδύτερος δρόμος (12). Αν τον ακολουθήσουμε αριστερά συναντάμε μετά από 100μ τον φαρδύ χωματόδρομο που πηγαίνει στα Μεγάλα Λιβάδια. Ο δρόμος που βαδίζαμε τερματίζει μετά από λίγο σε καλύβα κυνηγών. (45 λεπτά)