Δάσκιο - Παπά Χωράφι

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 6 χλμ
Χρονος: 2 ώρες, 10 λεπτά
Βλαστηση: Δάσος με πεύκα και οξυές
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: Δασικός δρόμος, μονοπάτι.
Σημανση: Όχι

Αυτή η πορεία είναι εύκολη στον προσανατολισμό καθώς ακολουθεί συνέχεια μια ράχη μέχρι να συναντήσουμε τον δρόμο που πηγαίνει για Καταφύγι-Ελατοχώρι. Η αφετηρία βρίσκεται 1χλμ περίπου πριν φτάσουμε στο Δάσκιο ερχόμενοι από Ριζώματα. Εδώ ο δρόμος αρχίζει να κατηφορίζει περνά μια ρεματιά και στην συνέχεια κάνει μια στροφή και ανεβαίνει στο χωριό. Απέναντι ακριβώς από την αφετηρία (1) ξεκινούν δύο δασικοί δρόμοι. Ακολουθούμε το δεξί σκέλος που σε λίγο καβαλάει την ράχη και γυρίζει δεξιά της. Εγκαταλείπουμε τον δρόμο (2) και ανηφορίζουμε πάνω στην ράχη ακολουθώντας δυσδιάκριτο και κατά τόπους πυκνωμένο μονοπάτι που σύντομα μας βγάζει πάλι σε δασικό δρόμο (3) κοντά σε διασταύρωση. Ακολουθούμε το σκέλος του δρόμου που ανηφορίζει με ένα ζικ-ζακ και στην συνέχεια τραβερσάρει Α. Μόλις καβαλήσει την απέναντι ράχη τον αφήνουμε (4) και ανηφορίζουμε στην ράχη όπου βρίσκουμε στενό μονοπάτι που σε λίγο μας βγάζει πάλι στον δρόμο (5). Τον ακολουθούμε τώρα καθώς τραβερσάρει γυμνή πλαγιά και φτάνουμε σε νέα διασταύρωση (6). Ένα σκέλος κατηφορίζει προς ένα σπίτι και ένα ανηφορίζει δεξιά της ράχης. Εμείς στρίβουμε σε μονοπάτι αριστερότερα που αμέσως ανεβαίνει πάνω στην ράχη και ανηφορίζει απότομα. Σε λίγο περνά αριστερά από υπολείμματα στάνης και συναντά πάλι τον δασικό δρόμο σε σημείο που υπάρχει ποτίστρα με καλό νερό (7). (40 λεπτά)

Τώρα ανηφορίζουμε απότομα πάλι στην ράχη και βρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού που στην αρχή είναι απότομο και τοπικά δυσδιάκριτο άλλα στην συνέχεια γίνεται φαρδύ και ομαλό. Πιο ψηλά διακρίνεται δεξιότερα και άλλο φαρδύ μονοπάτι, πού χαμηλότερα όμως έχει χαλάσει. Συνεχίζοντας με αυτές τις συνθήκες συναντάμε για μια φορά ακόμη τον δρόμο (8) και τον ακολουθούμε. Αυτός τραβερσάρει ομαλά στα αριστερά της ράχης, και μόλις περάσει στα δεξιά της τον αφήνουμε και ακολουθούμε πάλι την ράχη όπου βαδίζει τρακτερόδρομος (9). Ο δρόμος ανηφορίζει σε ορισμένα σημεία απότομα και κουράζει άλλα κερδίζουμε γρήγορα ύψος. Στα 1300μ περίπου μπαίνουμε σε δάσος οξυάς και μετά από λίγο συναντάνε φαρδύτερο κατεστραμμένο δρόμο (10). Είτε αυτόν ακολουθήσουμε είτε την συνέχεια του τρακτερόδρομου συναντάμε τελικά τον φαρδύ χωματόδρομο που έρχεται από Ριζώματα (11). Ανηφορίζουμε δεξιά στον δρόμο αυτό και στην διασταύρωση πηγαίνουμε αριστερά. Στην συνέχεια φτάνουμε σε νέα διασταύρωση (12). Αν ο στόχος μας είναι οι κορυφές φεύγουμε εδώ διαγώνια και ακολουθώντας την πίστα του χιονοδρομικού κέντρου ανεβαίνουμε στην κεντρική ράχη. Αλλιώς ακολουθούμε το αριστερό σκέλος που κατηφορίζει στο Σαλέ του χιονοδρομικού (13) όπου φτάνει και η άσφαλτος από Ελατοχώρι. (1 ώρα, 30 λεπτά)