Ελατοχώρι-Δέση-Αρβανίτης

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 14 + 14 χλμ
Χρονος: 3,5 ώρες
Βλαστηση: Δάσος με οξυές, πεύκα, έλατα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Όχι
Κατασταση εδαφους: Δασικός δρόμος, μονοπάτι.
Σημανση: Όχι

Δυστυχώς στο μεγαλύτερο τμήμα αυτής της διαδρομής το μονοπάτι έχει καταστραφεί. Είναι όμως όμορφη διαδρομή που κινείται συνέχεια μέσα σε πυκνά δάση οξιάς.

Από το Ελατοχώρι ακολουθούμε την άσφαλτο που ανεβαίνει στο χιονοδρομικό. 100μ πριν το γήπεδο φεύγει αριστερά χωματόδρομος (1) που οδηγεί μετά από 3.5 χλμ στην κοίτη ρέματος. Πάνω σε αυτόν τον δρόμο υπάρχει διασταύρωση (2) όπου άλλος δρόμος κινείται ψηλότερα και καταλήγει και αυτός στην ρεματιά πιο ψηλά. Ακολουθούμε τον πρώτο δρόμο και στο σημείο που ο δρόμος τερματίζει (υπάρχει μικρό τσιμεντένιο φράγμα) περνάμε το ρέμα και συνεχίζουμε σε καλό μονοπάτι (3). Το μονοπάτι ανηφορίζει αρχικά με ζικ-ζακ παράλληλα με την ρεματιά ενώ σε λίγο απομακρύνεται από αυτήν και κινείται παράλληλα με άλλη ρεματιά. Τελικά φτάνει σε αυτήν την ρεματιά, περνά στην απέναντι όχθη και αμέσως φθάνει σε διασταύρωση (4) με άλλο φαρδύτερο μονοπάτι. Αυτό το δεύτερο μονοπάτι ξεκινά από τον δεύτερο δρόμο που ανέφερα μόλις αυτός περάσει το ρέμα (3Β) . Συνεχίζουμε τώρα σε φαρδύ μονοπάτι και ανηφορίζουμε ομαλά. Σε λίγο συναντάμε τρακτερόδρομο που έχει πατήσει πάνω στον μονοπάτι (5). Ο δρόμος αυτός μας οδηγεί σε φαρδύ δασικό δρόμο (6). Κατηφορίζουμε για 10μ αριστερά και βρίσκουμε δεξιά την συνέχεια του μονοπατιού (7), αρχικά στενό άλλα στην συνέχεια φαρδύ και καθαρό. Κινείται ΝΑ και στο τέλος κλείνεται λίγο από μικρές οξιές χωρίς όμως πρόβλημα, ανηφορίζει απότομα και βγαίνει σε φαρδύ δασικό δρόμο (8). Η συνέχεια του έχει κοπεί για αυτό ακολουθούμε τον δρόμο Α, μέχρι να καβαλήσουμε την ράχη (9). (1 ώρα)

Εδώ φεύγει στενός δασικός δρόμος Δ. Τον ακολουθούμε για 300μ και προσέχοντας στα αριστερά μας βρίσκουμε τρακτερόδρομο - παλιό μονοπάτι που ανηφορίζει απότομα (10). Αγνοούμε μια πρώτη δεξιά διακλάδωση και πιο πάνω σε σημείο που ο δρόμος στρέφεται δεξιά, εμείς συνεχίζουμε ευθεία ανηφορίζοντας απότομα στο μισο-σβησμένο μονοπάτι. Τελικά βγαίνουμε στον δασικό δρόμο (11) και τον ακολουθούμε με ΝΑ κατεύθυνση μέχρι να καβαλήσουμε πάλι την ράχη (12). Εδώ τον αφήνουμε και ακολουθούμε χορταριασμένο τρακτερόδρομο που συναντά πάλι τον δρόμο λίγο πιο πάνω (13). Τώρα για τα επόμενα 1500μ ακολουθούμε τον κεντρικό δασικό δρόμο, μέχρι το σημείο που καβαλάει την ράχη (14). (45 λεπτά)

Εδώ ένα σκέλος κατευθύνεται ΝΔ, περνά στην διπλανή ράχη (μονοπάτι από Παλιοπαναγιά) και συνεχίζει για Σαρακατσάνα. Το δεξί σκέλος κατευθύνεται Δ. Εμείς ανηφορίζουμε πάνω στην ράχη όπου υπάρχει χορταριασμένος τρακτερόδρομος. Τελικά κάνει μια δεξιά στροφή και συναντά πάλι τον φαρδύ δασικό πάνω σε μια στροφή του (15). Τον ακολουθούμε τώρα για 1000μ περίπου και στην συνέχεια ακολουθούμε τρακτερόδρομο (16). Αυτός κινείται αρχικά Ν, αμέσως στρέφεται Δ, ΝΔ και τελικά σε διασταύρωση ακολουθούμε το αριστερό σκέλος που ανηφορίζει πολύ απότομα και καταλήγει πάνω στην ράχη (17). Εδώ συναντάμε τρακτερόδρομο που κατηφορίζει την ράχη και σταματά παρακάτω. Ανηφορίζουμε τώρα την ράχη και σε λίγο συναντάμε πάλι τον δασικό δρόμο (18). Στο σημείο που αυτός στρέφεται Β (19) τον αφήνουμε και ανηφορίζουμε απότομα κατά μήκος πίστας, οπότε συναντάμε αμέσως τον χωματόδρομο που έρχεται από το χιονοδρομικό (20). (1 ώρα)

Ακολουθούμε τώρα αυτόν τον δρόμο Ν-ΝΔ και φθάνουμε σε διάσελο όπου υπάρχει γκρεμισμένο κτίσμα και ποτίστρα (21). Από εδώ Α κατηφορίζει το μονοπάτι για Παλιοπαναγιά. Αν κοιτάξουμε Ν διακρίνουμε μονοπάτι που μοιάζει με φαρδύ αυλάκι και το ακολουθούμε. Σε λίγο το μονοπάτι γίνεται επίπεδο και συνεχίζει ΝΔ κάπως δυσδιάκριτο. Εδώ το αφήνουμε και ανηφορίζουμε χωρίς μονοπάτι με Ν κατεύθυνση, φθάνοντας σε λίγο στην κορυφή (22). (45 λεπτά)