Παλατίσια - Βεργίνα

Χρονος: 3 ώρες
Βλαστηση: Δάσος με βελανιδιές, πεύκα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Επαρκής (Μετά το μοναστήρι)

Μπαίνοντας στα Παλατίτσια κατευθυνόμαστε Ν βαδίζοντας σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο παράλληλα με ρεματιά, και σε λίγο ο δρόμος στρέφεται ΝΑ, αλλά εμείς συνεχίζουμε ευθεία (1) πάντα παράλληλα με το ρέμα. Τελικά ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος περνά το ρέμα και τερματίζει στο νεκροταφείο. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία σε χωματόδρομο αρχικά αριστερά από το ρέμα και στην συνέχεια δεξιά του. Φτάνουμε τελικά σε σημείο που ο δρόμος κάνει μια απότομη δεξιά στροφή και ανηφορίζει. Εδώ συνεχίζουμε ευθεία σε μικρότερο δρόμο και μετά από 20μ διακρίνουμε αριστερά το μονοπάτι (2). Κατηφορίζει αμέσως στο ρέμα περνά απέναντι και κινείται παράλληλα με αυτό. Στην συνέχεια όμως αρχίζει να απομακρύνεται από αυτό μπαίνοντας στο δάσος. Αρχικά είναι λίγο πυκνωμένο άλλα στην συνέχεια ξεκαθαρίζει και στο εξής είναι φαρδύ, καθαρό και σκιερό μονοπάτι που ανηφορίζει με μέτρια κλίση. Τελικά φτάνουμε σε διασταύρωση όπου το μονοπάτι μας σμίγει με άλλο φαρδύ μονοπάτι που έρχεται από αριστερά (3). Συνεχίζουμε σε φαρδύ μονοπάτι και συναντάμε τον δασικό δρόμο που ανεβαίνει στο μοναστήρι (4). Τώρα, κατηφορίζοντας στον δρόμο διακρίνουμε μετά από 100μ περίπου το μονοπάτι στα δεξιά που κατηφορίζει προς το ρέμα (5). Δυστυχώς έχει χαλάσει σε μερικά σημεία εξαιτίας της διάνοιξης του δρόμου άλλα αποζημιωνόμαστε καθώς το μονοπάτι περνά από το στενότερο σημείο της χαράδρας δίπλα σε εντυπωσιακά βράχια. Συνεχίζοντας παράλληλα με το ρέμα συναντάμε πάλι τον δρόμο (6) και τον ακολουθούμε. Αφού περάσουμε το ρέμα ο δρόμος κάνει μερικά ζικ-ζακ και φτάνει στο μοναστήρι των Αγ. Πάντων (7). (1 ώρα)

Ο δρόμος στον οποίο βαδίζαμε κάνει μια απότομη αριστερή στροφή και ανηφορίζει προς την τοποθεσία "Γαλακτό" όπου έρχεται και η άσφαλτος από Παλατίτσια πηγαίνοντας για Ελαφίνα. Στο έξω μέρος της στροφής φεύγει τρακτερόδρομος. Βαδίζοντας για λίγα μέτρα σε αυτόν, προσέχοντας στο αριστερό μας χέρι, διακρίνουμε την είσοδο του μονοπατιού (8). Από εδώ ξεκινά και η σήμανση. Το μονοπάτι είναι στενό άλλα ευδιάκριτο, περνά ένα ξέφωτο με όμορφη θέα και στην συνέχεια στρέφεται ΒΔ και ανηφορίζει πιο απότομα ανάμεσα σε πουρνάρια και βράχια. Σε μερικά σημεία έχει αρχίσει να πυκνώνει χωρίς όμως πρόβλημα ακόμη. Τελικά το μονοπάτι φαρδαίνει και μας βγάζει σε διάσελο στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής (9). Από εδώ το μονοπάτι συνεχίζει στενό σχεδόν οριζόντια ανάμεσα σε πεύκα άλλα τελικά στρέφεται Ν και αρχίζει να κατηφορίζει φαρδύ. Συνεχίζοντας στο φαρδύ αυτό μονοπάτι συναντάμε χωματόδρομο (10). Τον ακολουθούμε για 10μ και στην συνέχεια βρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού στα αριστερά του (11) που αφού κάνει ένα ζικ-ζακ στρέφεται και κατηφορίζει ομαλά. Και εδώ το μονοπάτι είναι φαρδύ και άνετο και κινείται μέσα σε όμορφο πυκνό δάσος. Στην συνέχεια βγαίνει από το δάσος και αρχίζει να τραβερσάρει απότομη βραχώδη πλαγιά φαρδύ και πάλι εκτός από δύο σημεία όπου έχει πέσει από κατολισθήσεις και χρειάζεται προσοχή. Τώρα διακρίνεται στο τέλος της χαράδρας η Βεργίνα και ο κάμπος της, και πλησιάζουμε σταδιακά το ρέμα στα αριστερά μας. Τελικά φτάνοντας αρκετά χαμηλά το μονοπάτι γίνεται τρακτερόδρομος και στην συνέχεια περνάμε δίπλα από μαντριά και μπαίνουμε στο χωριό, φτάνοντας σε διασταύρωση όπου υπάρχει και ενημερωτική πινακίδα (12) με την ένδειξη "Μονοπάτι του Αλέξανδρου". (2 ώρες)