Πουρλιά - Κλέφτης

Κατηγορια: Ορειβασία
Μηκος Διαδρομης: 18 χλμ
Χρονος: 3 ώρες (ανάβαση) + 2.5 ώρες (κατάβαση)
Βλαστηση: Δάσος με οξυές, πεύκα, έλατα
Ποσιμο νερο στην διαδρομη: Ναί
Κατασταση εδαφους: μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Σημανση: Όχι

Αυτή είναι μια πολύ όμορφη διαδρομή που γίνεται συνέχεια μέσα σε πυκνά δάση. Τα μονοπάτια όμως δεν χρησιμοποιούνται πια και ο προσανατολισμός είναι δύσκολος, θα έλεγα αδύνατος χωρίς GPS. Περιγράφω την κατάβαση από μια εναλλακτική διαδρομή που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για ανάβαση άλλα είναι μεγαλύτερη σε μήκος και βαδίζει αρκετά σε δασικό δρόμο.

Ξεκινάμε να ανηφορίζουμε το πλακόστρωτο που ξεκινά από την πάνω πλατεία της Πουρνιάς (1) με Ν κατεύθυνση αγνοώντας κάποιους δρόμους που στρίβουν αριστερά ή δεξιά. Τελικά το πλακόστρωτο τελειώνει (3Α) και συνεχίζουμε σε μονοπάτι-καλντερίμι που βαδίζει ανάμεσα σε παλιά κτήματα. Το καλντερίμι είναι σκιερό και ευχάριστο και βαδίζει δεξιά από σωλήνα ύδρευσης. Αγνοούμε παρακάτω ένα μονοπάτι που κατηφορίζει δεξιά παράλληλα με τσιμενταύλακα και βγαίνουμε σε ξέφωτο όπου το μονοπάτι σβήνει. Εδώ πρέπει να κινηθούμε στα όρια από παλιό χωράφι και μετά από 50μ διακρίνουμε αριστερά τον σωλήνα και μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι που μας οδηγεί σε διασταύρωση (4Α). Ένα φαρδύ μονοπάτι συνεχίζει ευθεία ενώ ένα δεύτερο ανηφορίζει δεξιά περνά μπροστά από δεξαμενή νερού και γίνεται δασικός δρόμος. Αυτό το δεύτερο ακολουθούμε άλλα αφήνουμε τον δρόμο και ανηφορίζουμε αριστερά σε άλλο μονοπάτι που περνά πάνω από την δεξαμενή και ανηφορίζει κάπως απότομα.

Βαδίζουμε τώρα μέσα σε πευκοδάσος σε φαρδύ μονοπάτι-τρακτερόδρομο και φτάνουμε σε νέα διασταύρωση (5Α) όπου το μονοπάτι που βαδίζαμε συνεχίζει ευθεία κατηφορίζοντας ελαφρά, ενώ ένα άλλο στρίβει απότομα δεξιά και ανηφορίζει. Στρίβουμε λοιπόν δεξιά και στην συνέχεια πάλι αριστερά αγνοώντας (6Α) έναν τρακτερόδρομο που ανηφορίζει απότομα ευθεία. Τώρα βαδίζουμε σε φαρδύ τρακτερόδρομο που έχει πατήσει το παλιό μονοπάτι και τραβερσάρει ανηφορίζοντας ομαλά. Μετά από λίγο ενώνεται από δεξιά και ένας δεύτερος τρακτερόδρομος και στρέφεται Δ ανηφορίζοντας απότομα. Φτάνουμε τελικά πάνω στην ράχη όπου το μονοπάτι κλείνεται από πεσμένους κορμούς. Παρακάμπτουμε αυτό το σημείο και βγαίνουμε σε δασικό δρόμο (7Α), πηγαίνουμε δεξιά και μετά από 100μ συναντάμε φαρδύ δασικό δρόμο (8). Στο σημείο αυτό υπάρχει και πέτρινο προσκυνητάρι. (1 ώρα)

Ακολουθούμε τώρα τον δρόμο που ανηφορίζει πολύ ελαφρά και φτάνει σε μεγάλο ξέφωτο όπου υπήρχε παλιά στάνη. Από εδώ ξεκινούσε μονοπάτι που έβγαινε στον αυχένα Δ της κορυφής. Βρήκα υπολείμματα από το μονοπάτι που κατά τα άλλα έχει κλείσει. Συνεχίζουμε λοιπόν στον δρόμο που περνά ρεματιά και στρέφεται Α. Κόβουμε μια στροφή του δρόμου από μονοπάτι (9) και συνεχίζουμε πάλι στον δρόμο (10). Μετά από την τρίτη στροφή του τον αφήνουμε και ανηφορίζουμε χωρίς μονοπάτι μέσα σε πυκνό δάσος. Πρέπει να ακολουθήσουμε αρχικά ΝΑ κατεύθυνση μέχρι να πιάσουμε μια ράχη και στην συνέχεια ανηφορίζοντας στην ράχη ΝΔ αρχίζουν να φαίνονται υπολείμματα από το μονοπάτι που εδώ χαμηλά έχει καταστραφεί από υλοτομία. Τελικά βρίσκουμε ψηλότερα το μονοπάτι που οδηγεί στην κοίτη ρεματιάς και μοιάζει να χάνεται (11). Στην πραγματικότητα όμως στρίβει απότομα δεξιά και ανηφορίζει δυσδιάκριτο κάνει δύο μεγάλα ζικ-ζακ και στην συνέχεια καθαρίζει, μοιάζει με αυλάκι και ανηφορίζει συνέχεια σε ράχη κάνοντας ζικ-ζακ. Στην συνέχεια το πευκοδάσος διαδέχεται δάσος οξυάς. Και εδώ το μονοπάτι είναι φαρδύ και ευδιάκριτο. Τελικά φτάνουμε πάλι στην ρεματιά και περνάμε στην απέναντι όχθη. Εδώ το μονοπάτι είναι αρχικά καλό αλλά σταδιακά αρχίζει να γίνεται δυσδιάκριτο. Βγαίνουμε τελικά σε μεγάλο ξέφωτο όπου χάνεται (προσοχή στην κατάβαση) άλλα συνεχίζοντας ΝΑ μπαίνουμε πάλι στο δάσος όπου βρίσκουμε υπολείμματα του μονοπατιού και σχεδόν αμέσως φτάνουμε στην κορυφογραμμή (12). (1 ώρα, 30 λεπτά)

Στο σημείο αυτό φτάνουν πολλά μονοπάτι και από Ν (Ελεύθερο) άλλα και αυτό που διασχίζει την κορυφογραμμή από Α προς Δ. Δυστυχώς αυτό το μονοπάτι κατά μήκος της κορυφογραμμής αρχίζει να κλείνει. Για την κορυφή αγνοούμε αυτά τα μονοπάτια και ανηφορίζουμε απότομα δεξιά. Στην συνέχεια αρχίζει να διακρίνεται μονοπάτι που μας οδηγεί στο ψηλότερο σημείο ανάμεσα σε συρματοπλέγματα και ορύγματα (13). (30 λεπτά)

Για την κατάβαση ακολουθούμε την ίδια διαδρομή μέχρι να συναντήσουμε τον δασικό δρόμο. Τώρα ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο που στρέφεται Α περνά ένα ξέφωτο όπου υπάρχει δεξαμενή και στην συνέχεια ξαναμπαίνει στο δάσος βαδίζοντας Β. Τελικά αφήνουμε τον δρόμο και μπαίνουμε σε μονοπάτι (7Β) που αρχικά είναι πολύ φαρδύ και μοιάζει με δρόμο άλλα στην συνέχεια στενεύει και μοιάζει με αυλάκι. Κατηφορίζουμε συνέχεια σε όμορφο μονοπάτι μέσα σε πευκοδάσος έχοντας στα δεξιά μας άγρια ρεματιά. Τελικά το μονοπάτι πλησιάζει το ρέμα, στενεύει χωρίς όμως να χαθεί και καταλήγει σε δασικό δρόμο (6Β). Αν ακολουθήσουμε αυτόν τον δρόμο δεξιά καταλήγουμε στην δεξαμενή από πού περνά και το μονοπάτι της ανάβασης. Εναλλακτικά στρίβουμε αριστερά και ακολουθούμε τον δρόμο για 600μ περίπου και στην συνέχεια μπαίνουμε σε μονοπάτι δεξιά (5Β). Αυτό είναι το παλιό μονοπάτι που συνέδεε την Πουρνιά με το Γοναδιό. Το μονοπάτι είναι φαρδύ σαν δρόμος και μας οδηγεί σε ρεματιά. Εδώ για λίγα μέτρα το μονοπάτι έχει πέσει υπάρχει όμως άλλο στενότερο που κατηφορίζει στο ρέμα και συναντά το φαρδύ μονοπάτι στην άλλη όχθη. Συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε και φτάνουμε σε διασταύρωση (4Β) όπου ένα μονοπάτι συνεχίζει να κατηφορίζει ευθεία ενώ ένα άλλο στρίβει δεξιά μπροστά από εκκλησάκι. Αυτό το δεύτερο ακολουθούμε και σε λίγο γίνεται καλντερίμι φαρδύ που περνά ανάμεσα σε κτήματα και τελικά μπαίνει στον χωριό (3Β) και συνεχίζει σαν πλακόστρωτο δρομάκι που συναντά το κεντρικό πλακόστρωτο (2) που ακολουθήσαμε στην ανάβαση (2 ώρες, 30 λεπτά).